دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ SEO یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو-seroundtable | سئو

توصیه می‌کنیم که برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین آگاهی از طریقه پیاده‌سازی این تکنیک‌ها به مقاله “سئو تکنیکال چیست؟ 12 گام ضروری برای بهبود سئو فنی” مراجعه نمایید. یکی از مباحث مهمی که در آموزش سئو سایت، باید به آن دقت کنید، توجه به آدرس صفحات سایت است. بهترین روش استفاده از Urlها استفاده از نام صفحه پس از نام دامنه است. شما ممکن است که تعداد زیادی از فاکتورهای سئو داخلی، خارجی و.. را رعایت کرده و به بهترین روش بهینه‌سازی را انجام داده باشید، اما سایت شما از نظر سرعت بهینه نشده باشد. به عنوان مثال در صفحه آموزش سئو می‌توانید از کلماتی همچون “اموزش سعو”، “سئو آموزش” و یا “آموزش سو” استفاده نمایید که می‌توند این سیگنال را به گوگل ارسال کند که این کلمات در محتوای استفاده شده است.

عنوان صفحات در نتایج جستجو نشان داده می شود و باید برای کاربران جالب باشد. عنوان یک صفحه هم چنین باید به ربات های موتور جستجو سرنخ های کافی درباره محتوای همان صفحه را بدهد. منظور از سئوی داخلی سایت، صفحات داخلی وب سایت که به مخاطبان نمایش داده می شود می باشد و به نحوه ارتباط سایت با موتورهای جستجو و کاربران مربوط می شود. برای تولید محتوای با کیفیت باید با اصول سئو آشنایی داشته باشیم. اصول سئو در اصل همان استاندارها و متریک های گوگل است که معیاری برای رتبه بندی صفحات در نتایج سرپ است. شناخت این اصول و به کارگیری آنها در طراحی سایت و تولید محتوا و صفحات بسیار حائز اهمیت است.

تولید محتوای ویدیویی و یا تصویری و در ادامه داشتن بازدید بالا توسط کاربران، سبب برندسازی و کمک به بهبود سئو داخلی است که در نتیجه بهبود طبیعی رتبه محتوا و کلمه کلیدی را به دنبال خواهد داشت. امروزه اینترنت به بخش جدایی ناپذیر زندگی ما تبدیل شده‌است و افراد برای پاسخ به کوچک‌ترین نیازهایشان مثل خرید خمیردندان، از اینترنت کمک می‌گیرند. در این میان موتورهای جستجو مانند گوگل نقش مهمی در کیفیت نتایج جست‌وجو و رساندن کاربر به هدف اصلی او دارد. موتور جستجوی گوگل با الگوریتم‌هایی که دارد همواره سعی می‌کند بهترین نتیجه را برای کاربر نمایش دهد. برای اینکه یک کسب و کار بتواند در اینترنت باشد می‌بایست با توجه به این الگوریتم‌ها بتواند کاری انجام دهد که در صفحه اول گوگل قرار گیرد و بیشترین میزان ورودی را جذب کند. از آنجایی که اینترنت در تمام لایه‌های زندگی ما نفوذ کرده و صنایع مختلف را تحت تأثیر قرار داده‌است، باید کسب‌وکارها برای کسب درآمد و افزایش فروش خود از ان استفاده کنند.

اگرچه صراحتاً تأیید نشده است، نمایندگان Google اشاره کرده‌اند که این به‌روزرسانی برخی از سیگنال‌های E-A-T (تخصص، اختیار، اعتماد) را از سند دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت اجرا کرده است. ابتدا برای انسان ها و در مرحله بعد برای موتورهای جستجو بنویسید. برای سنجش، تجزیه و تحلیل و بهبود استراتژی سئوی خود، باید درک کاملی از معیارهای سئو داشته باشید پس باید برای یادگیری معیار های سئو زمان لازم کنار بگذارید. در سایت های انگلیسی به این دلیل که تنها یک زبان وجود دارد، کار سئو راحت تر است. گوگل، اشراف بیشتری روی زبان انگلیسی دارد و درک هوش مصنوعی آن بالاتر از دیگر زبان ها مانند فارسی است. هنگامی که یک مطلب در پایگاه داده های گوگل ذخیره شده و در اثر جستجو کردن، در گوگل پیدا شود، ایندکس شده است.

  • استفاده از روش سئو کلاه سیاه، همانند راه رفتن روی لبه تیغ می‌باشد.
  • تمامی صفحات می‌بایست تنها چند کلیک بایکدیگر فاصله داشته باشند.
  • بهینه سازی سایت بدون تجربه کافی، موجب حذف کلی سایت و مطالب از گوگل می‌شود.
  • کارگاه استراتژی سئو و آموزش تولید محتوا دقیقا با همین هدف طراحی شده است.

از جمله موارد سئوی خارجی یا off page seo میتوانم به، لینک دادن سایر افراد به سایت شما، فعالیت در شبکه های اجتماعی و سابقه شما در موتور جستجو اشاره کنم. که همان طور که در بالا گفتم، به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو میباشد. پس از ثبت نام در سایت در هر زمانی میتوانید سفارش یا سفارشات سئو مربوطه را ایجاد نمایید.

آشنایی با مفاهیم سئو

رقبا برای بدست آوردن جایگاه مدنظر شما به چه میزان فعالیت انجام داده‌اند. در قسمت بالا مثالی برای شما ذکر کردیم با این عنوان که اگر افرادی شما را تایید کنند از اعتبار خود به شما بخشیده‌اند. البته همانطور که ذکر کردیم یک معیار به تنهایی نمی‌تواند تاثیرگذار باشد و می‌بایست عوامل و شرایط دیگر را نیز درنظر گرفت ولی این عامل خود می‌تواند کمی کفه ترازو را برای ما سنگین کند.

اگر می‌خواهید فروش خوبی داشته باشید باید سایت خود را سئو کنید:

نکته قابل ذکر دیگر درباره آدرس صفحات این است که به هیج عنوان از فاصله و Space استفاده نکنید. البته وردپرس اجازه قرار دادن فاصله در آدرس را به شما نمی‌دهد، اما ممکن است در سایت‌های برنامه‌نویسی شده، اجازه اینکار به شما داده شود. درحال حاضر بهترین URLها از نگاه گوگل، پس از نام دامنه، تنها نام صفحه را به همراه دارند. به عبارت دیگر هرچه آدرس صفحه کوتاه‌تر باشد و اِسلَش(/) کمتری در آن به کار رفته باشد، از ارزش بالاتری برخوردار است. آدرس صفحات خود را در همان ابتدا به بهینه‌ترین حالت ممکن قرار دهید اما اگر اینکار را انجام نداده‌اید، ناامید نشوید و فکر خود را درگیر نکنید.

سهم موتورهای جستجو از سرچ کاربران چقدر است؟

حالا در این مقاله درباره تکنیک‌های مختلف سئو (یعنی کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری) حرف می‌زنیم، با سئو داخلی و خارجی و نکات مهم هر کدام آشنا می‌شویم. در پایان لیستی از الگوریتم‌های مهم گوگل را آورده‌ایم و یک فایل چک‌لیست سئو برای شما آماده کرده‌ایم. Above the Fold محتوایی است که قبل از آن که کاربر صفحه را اسکرول کند، روی یک وبسایت قابل مشاهده است. همانطور که می‌دانید، روزنامه‌ها از وسط تا شده‌اند و فقط نیمه بالایی آن‌ها قابل مشاهده است؛ یعنی نیمه بالای تا. ویراستاران نشریه‌ها، از این قسمت برای جلب حداکثر توجه خوانندگان بهره می‌گیرند. Above the Fold اهمیت خاصی دارد؛ چرا‌که اولین نمایی است که یک کاربر جدید از وبسایت شما می‌بیند.

تغییر قالب سایت یک اتفاق رایج در سطح اینترنت است و لزوما موجب از دست رفتن جایگاه یا لطمه به سئو سایت شما نمیشود. اگر قالب جدید شما از نظر کدنویسی، سرعت و نمایش در موبایل بهتر از نسخه قبلی باشد میتواند به بهبود رتبه و سئو شما نیز کمک کند. زمانی‌که دانش و تجربه نسبی در زمینه سئو را کسب کردید دیگر صرف زمان برای یادگیری شخصی و مطالعه مقاله منطقی نیست. شما می‌توانید با شرکت در دوره های تخصصی آموزش سئو در زمانی کوتاه دانش خود را تکمیل کرده و تکنیک‌های کاربردی زیادی را بیاموزید. البته منظور ما تنها محتوای متنی نیست بلکه تصویر، ویدئو، صوت و حتی ابزارهایی که در سایت خود ارائه می‌کنیم در پاسخ‌گویی به نیاز کاربر و درک گوگل از کیفیت محتوای ما تاثیرگذار هستند.

مخاطبان خود را بشناسید و برای ارائه محتوا و اطلاعات مناسب اقدام کنید. UI مخفف کلمه User Interface به معنای ظاهر سایت و هر چیزی که کاربران در سایت مشاهده ‌‌کنند و با آن در ارتباط باشند، می باشد. اما این اتفاق بسیار طبیعی است و باید بدانید که جایگاه فعلی این افراد نیز حاصل ساعت ها و روزها مطالعه و تست روش های سئو می باشد. پس درباره ی آن ها بخوانید و تحلیل کنید تا دریابید که چه کارهای متفاوتی را انجام داده اند. ۲- در قدم بعدی شما برای متخصص سئو شدن باید یک وب سایت را شروع و راه اندازی کنید. کارشناس سئو تمامی آزمون ها را انجام می دهد و اطلاعات و نتایج را جمع آوری کرده و آنها را تجزیه و تحلیل می کند.