دسته‌ها
اخبار

فایل robots txt چست؟ چه تاثیر بر روی سئو دارد؟ با دستورات و نحوه ساخت- پارس‌پک

بازنشر مطالب تنها با درج لینک مستقیم امکان‌پذیر می‌باشد. همچنین با مراجعه به Google Search Console و تایید مالکیت سایت خود، می‌توانید از صحیح بودن وضعیت robots.txt روی سایت خود مطمئن شوید. گوگل لیستی از الگوهای تطبیقی و مثال ها را در اینجا گرداوری کرده است. کارکتر $ نیز برای اشاره به پایان یافتن یک یو آر ال استفاده می شود. برای قرار دادن کامنت می توانید از کاراکتر # در ابتدای توضیحات استفاده نمایید. وقتی از وایلد کارد یا متغیر استفاده کنید، عملا هر رباتی را نشانه رفته اید.

  • در صورتی که این فایل در هاست سایتتان آپلود نشده باشد، خزندگان و ربات های موتورهای جستجو می توانند به تمام صفحات سایت شما دسترسی پیدا کرده و آنها را مورد بررسی قرار دهند.
  • برای پاسخ به این سوال باید ابتدا مقایسه ی قیمت داشته باشیم بین روش های مختلف ارتقاء سئو؛ یعنیخرید ریپورتاژ،خرید بک لینک،تولید محتوا،مشورت با مشاورین سئو، استفادهاز ربات سئو.
  • این موضوع را به عنوان هشداری در گوگل در مورد جایگذاری شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام یا سایر تصاویر و مشکلات سئو که می توانید ایجاد کنید موثر خواهد بود.
  • از کپی کردن محتویات فایل robots.txt سایر سایت‌ها پرهیز کنید.
  • از آن جایی که فایل Robot.txt یک فایل متنی ساده است، ایجاد کردن آن کار دشواری نیست؛ برای انجام این کار نیاز به یک ویرایشگر متن ساده مانند Notepad دارید.

Txt را که در جستجوی Google نیز استفاده می‌شود، بررسی و ایجاد کنید. هر گروه متشکل از چندین قانون یا بخشنامه یا یک دستورالعمل در هر سطر است.هر گروه با یک خط User-agent شروع می‌شود که هدف گروه‌ها را مشخص می‌کند. Txt باید یک فایل متنی رمزگذاری شده UTF-8 (که شامل ASCII باشد) قرار گیرد. اگر نمی‌توانید به ریشه وب سایت خود دسترسی پیدا کنید، از یک روش مسدود کردن جایگزین مانند برچسب‌های متا استفاده کنید. با مسدود کردن صفحات غیر مهم با فایل ربات، Googlebot می‌تواند بودجه خزیدن شما را بیشتر در صفحاتی که واقعاً مهم هستند، هزینه کند. بعد توی دایرکتوری forum هم یک cms جداگانه دارم که من توی فایل robots.txt مواردی که در دایرکتوری forum نمیخوام ایندکس بشه رو به این صورت وارد کردم.

هر کدام از این ربات‌ها به صورت مداوم، صفحه‌های وبسایت را بررسی می‌کنند. شما می‌توانید در صورت نیاز هرکدام از ربات‌ها را محدود کنید. مثلاً مهم‌ترین ربات گوگل یا همان Googlebot کارش پیدا کردن صفحه‌های جدید در اینترنت و دریافت آن برای بررسی‌های بیشتر توسط الگوریتم‌های رتبه‌بندی کننده است. پس ربات‌ها نه تنها ضرری برای سایت شما ندارند، بلکه باید خیلی هم از آنها استقبال کرد.

هاست وردپرس

با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند. کپی کردن بدون لینک کردن ذکر دقیق آدرس مطالب به عنوان منبع هر چند خلاف قوانین است ولی خلاف حرفه و اخلاق هم می‌باشد و ما رضایت نداریم. خب پس مطالب شما ایندکس میشن در بلاگفا و مشکلی نیست، فقط ممکنه طول بکشه و اگر طول کشید همان‌طور که اشاره کردید میتونید دستی عمل فچ انجام بدید.

اگر فایل robots.txt فاقد دستورالعمل‎‌هایی باشد که فعالیت user-agent را مجاز نمی‌داند (یا مثلا اگر سایت، فایل robots.txt نداشته باشد)، به جستجوی سایر اطلاعات در سایت ادامه می‌دهد. ربات های خزنده در صورت مشاهده نکردن فایل روبوت، به صورت آزادانه به همه جای سایت سرک میکشند و همه صفحات آن را ایندکس میکنند. این یعنی عدم وجود فایل robots در سایت باعث کاهش مستقیم سئو سایت شما نمیشود. اما اگر صفحاتی که قرار است به کمک این فایل از دید ربات موتور جستجو پنهان شوند را پنهان نکنید، سئو وب سایتتان را کاهش میدهید.

۱ـ مشخص کردن ربات با User-agent

در این جا علامت های ریاضی همان پارامترهای جستجوی درون سایت هستند. با دستور Disallow و عبارت search موتور جستجو را از ایندکس نتایج جستجوی کاربران محروم کرده ایم. همانطور که گفتیم ربات موتورهای جستجو زیاد هستند، پس باید برای آنها مشخص کنید کدام یک حق دارند به سایت شما سر بزنند و کدام یک حقی برای دیدن سایت ندارند.

موارد قابل تنظیم در فایل robots.txt

در این مقاله به معرفی 6 تکنیک سئو کلاه سیاه که نباید هرگز از آن‌ها استفاده کنید خواهیم پرداخت پس… برای صفحات محرمانه اما قابل دسترسی از Noindex استفاده کنید. آموزش اتصال به فضای ابری پارس پک ازطریق s3cmd3 آذر 1401یکی از راه‌های اتصال به فضای ذخیره‌سازی ابری پارس پک، استفاده از نرم‌افزار S3cmd است.