دسته‌ها
اخبار

سئو چیست کاربرد SEO چیست همه چیز درباره سئو سایت سون لرن-seroundtable | سئو

اما با داشتن این پیش شرط نیز ضمانتی برای کسب رتبه های بالای گوگل وجود ندارد. چرا که محتوای رقبای شما نیز ممکن است در حد شما خوب و با کیفیت باشد. در چنین شرایطی بک لینک ها می توانند نقش پر رنگی بازی کرده و تفاوتی بین محتوای شما و سایر رقبا ایجاد کنند. حضور این دو مورد در کنار هم میتواند قدرت بسیاری برای وب سایت شما ایجاد کند. اگر باز هم نتوانستید که رتبه خوبی کسب کنید، تجربه کاربری صفحه مورد نظر خود را بررسی کرده و حتی محتوای آن را دستخوش تغییر نمایید. Keyword Difficulty یا سختی کلمه کلیدی فرآیند ارزیابی و سنجش سختی و دشواری رتبه گرفتن در صفحات نتایج موتور‌های جستجو برای یک عبارت خاص است.

پنالتی شدن چه تاثیری روی رتبه صفحات و سایت دارد؟ جریمه‌هایی که از سمت گوگل روی صفحات سایت اعمال می‌شود و اثرات منفی بسیار زیادی بر روی رتبه و جایگاه صفحات خواهد داشت. این جریمه‌ها گاهی مستقیما از سمت الگوریتم‌ها بر روی سایت اعمال می‌شود و گاهی از سوی مدیران ارشد گوگل به طور دستی روی سایت پیاده می‌شود. سعی کنید باترفند و تکنیک‌هایی که در قسمت بالا آموزش داده‌ایم، محتوای خود را برای گوگل و کاربران بهینه نمایید. چرا که کاربر اطلاعات کافی راجع به سئو ندارد و تمایل دارد بداند که سئو چیست و به دنبال مقاله‌ای با عنوان سئو به زبان ساده می‌گردد.

در گذشته، مدیران وب بمنظور گرفتن رتبه‌های بهتر، مقالاتی طولانی و بهینه شده برای موتور‌های جستجو ایجاد می‌کردند. اما در مقابل، کاربران محتوایی را می‌دیدند که بطور معمول رتبه خوبی دریافت نمی‌کرد. Meta Title Tag عنوان صفحه است که موتور‌های جستجو در اسنیپت‌های صفحات نتایج خود نشان می‌دهند. همان لینک‌های آبی رنگی که کاربران در صفحه نتایج جستجو بر روی آن کلیک می‌کنند تا وارد آن صفحه شوند. این عنوان‌ها، بمنظور ارائه خلاصه‌ای از محتوای صفحات بکار می‌روند و نقشی حیاتی در سئو‌ی سایت دارند. اگر عنوان شما، عنوانی چشمگیر و جذاب باشد، هم از عناوین دیگر متمایز خواهد بود و هم ترافیک بیشتری را برایتان ایجاد خواهد کرد.

  • ، زیر شاخه‌‌های آبنبات‌فروشی که به دو دستۀ آبنبات شکلاتی و میوه‌ای تقسیم شده‌اند در تگ و زیر شاخه‌های آن‌ها نیز در تگ قرار گرفته‌اند.
  • تولید محتوای سئو شده با استفاده از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط به صورت مرتب یکی دیگر از وظایف کارشناس سئو است.
  • ساده‌ترین راه برای پیدا کردن یک لیست از کلیدواژه‌های مرتبط با کسب و کار شما استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است.
  • عبارت کلاه سفید و کلاه سیاه برگرفته از فیلم های وسترنی است که در دهه 1920 ساخته شدند.
  • آموزش سئو فقط به همین مطالب ختم نمی شود و شما باید به کمک ابزار هایی همچون گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس و… برای آنالیز وبسایت خود و سایت های رقبایتان استفاده کنید.

چشم انداز کلی در بردارنده پیاده سازی استراتژی مناسب با هدف افزایش ترافیک ارگانیک و کسب جایگاه بهتر در صفحه نتایج جستجوی موتورهای جستجوست. دستاوردهای ما در ماه های اولیه (پس از شروع سئو سایت) اطلاعات و آمارهای جدیدی فراهم میکند که زمینه ساز تحلیل های دقیق تر، برنامه ریزی بهتر و تولید محتوای جدید میشود. این فرآیند بی پایان با هدف کسب رضایت کاربران انجام میشود و یکی از دستاوردهای جانبی آن کسب رتبه در نتایج گوگل است. به طور کلی میتوان گفت اصلی ترین مزیت بهینه سازی موتور جستجو افزایش ترافیک سایت شما و تبدیل کاربران بیشتر به مشتری واقعی و وفادار میباشد. نکتۀ دیگری که در خصوص بهینه سازی تصاویر سایت وجود دارد، انتخاب نام مناسب برای آن‌ها و استفاده از تگ Alt است.

در این قسمت به چند عامل تاثیرگذار در رتبه و جایگاه صفحات اشاره کردیم. با مراجعه به مقاله تمامی فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل می‌توانید با تمامی این فاکتورها آشنا شوید. درحالی که این تصور کاملا منسوخ شده و دیگر مفهومی بین کاربران ندارد. در نتیجه کاربران سریعا این صفحه را بسته و وارد سایت دیگری می‌شوند. در صورت مکرر بودن این کار توسط کاربران، به اصطلاح نرخ پرش سایت افزایش یافته و کم‌کم رتبه صفحه افت خواهد کرد.

سئوی تکنیکال چیست و مهم ترین فاکتورهای آن چیست؟

ورود کاربر به سایت اولین هدف ما از کسب موفقیت در سئو است ولی مهمتر از آن تبدیل همین کاربر به مشتری خواهد بود. سئو تفاوت یک سایت موفق که جایگاه خوبی در نتایج جستجو کسب کرده و بازدیدکننده زیادی را جذب میکند را با سایر رقبا مشخص میکند. و مفهوم سئو دقیقا همین است؛ کسب رتبه مناسب و جذب بازدیدکننده. به عنوان یک تعریف ساده میتوان گفت، سئو یعنی موتورهای جستجو را قانع کنیم تا سایت ما را در صفحه اول نتایج جستجو به کاربران نمایش دهند. با توجه به اینکه این ترافیک از طریق جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما بدست آمده است، امکان جذب و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری بسیار بالا است. لینک سازی داخلی موجب میشود که گوگل درک درستی از ساختار سایت و ارتباط موضوعی صفحات داشته باشد و لینک سازی خارجی ارزش و اعتبار هر صفحه در فضای اینترنت را مشخص میکند.

خدمات سئو چیست؟ چه خدماتی برای سایت من مناسب است؟

اهداف یک وب سایت می‌‌تواند ارائه تبلیغات‌‌، درآمدزایی یا نمایش محصولاتی باشد که مشابه آن درهیچ شبکه بازاریابی دیگری نباشد. با بهبود سئو، شما میتوانید رتبه بندی خودتان در صفحه نتایج موتور جستجو را بهبود بخشید. این موضوع باعث بهبود قابلیت رویت شما، افزایش احتمال جذب مشتریان و بهبود رتبه بندی شما می شود. با استفاده از محتوای با کیفیت که بر روی کلمات و عبارات کلیدی مربوطه تمرکز دارد، میتوانید در زمان نیاز مشتریان به آن ها کمک کرده و پاسخ سوالات و راهکار مشکلات آن ها را ارائه کنید. حال به فرآیند و مجموعه فعالیت هایی که در یک وبسایت جهت مطابق شدن با معیارهای موتورهای جستجو و ارتقاء جایگاه سایت در نتایج سرچ انجام می شود، سئو گفته می شود. واژه seo (سئو) مخفف عبارت انگلیسیSearch Engine Optimizationبه معنی “بهینه سازی برای موتور جستجو” است.

سئو در ۳ چیز خلاصه می شود

بدیهی است که سرور اختصاصی بهترین سرعت را ارائه می‌دهد و البته هاست اشتراکی محبوب‌ترین گزینه است چون ارزان‌ترین گزینه و راحت‌ترین گزینه است. مشکل اینجاست که وقتی کاربر می‌خواهد روی بخشی از صفحه کلیک کند ناگهان تبلیغ ظاهر می‌شود و کاربر به اشتباه روی تبلیغ کلیک می‌کند. تا قبل از رونمایی از core web vitals معیار استانداردی برای اندازه‌گیری سرعت صفحه وجود نداشت و کسی نمی‌دانست معیار گوگل برای اندازه‌گیری سرعت صفحه چیست. تمام این کدها و نحوه استفاده صحیح از آن‌ها در وبسایت schema.org موجود است. در ادامه مباحث مربوط به سئو تکنیکال به schema markup می‌رسیم.

پس استفاده از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط، باعث کسب رتبه‌های بهتر شده و رتبه‌های بهتر نیز به دریافت ترافیک بیشتر منجر می‌شود. Google Analytics یک ابزار تجزیه و تحلیل است که توسط گوگل ارائه داده می‌شود. این ابزار اطلاعات مفیدی در‌خصوص ترافیک وبسایت شما در اختیارتان قرار می‌دهد. Google Analytics و Google Search Console ممکن است بنظر اطلاعات یکسان و مشابهی را در اختیار کاربران قرار دهند، اما بین این دو محصول گوگل تفاوت‌های کلیدی وجود دارد. اطلاعات گوگل آنالیتیکس بیشتر درباره این است که چه کسی از وبسایت شما بازدید می‌کند.