دسته‌ها
اخبار

سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟

برای مثال، وقتی محتوا‌ی متنی را صرفا با هدف کسب رتبه بنویسیم بطوریکه فقط به حد کافی کلمات کلیدی داشته باشد که بتواند ترافیک بگیرد اما ارزش چندانی نداشته باشد و زیاد به کار بازدید کننده نیاید. هنگامی که یک وبسایت برای بار اول در فضای اینترنت ایجاد می‌شود، گوگل ممکن است برای مدتی به آن رتبه بالا‌یی در صفحات نتایج جستجو‌ی خود بدهد. ماه عسل گوگل بمنظور ارزیابی کیفیت عملکرد وبسایت و نیز بررسی میزان مرتبط بودن مطالبش با جستجوی کاربران انجام می‌پذیرد. گوگل با انجام این کار می‌خواهد بداند اگر یک وبسایت رتبه‌های خوبی بگیرد، چه بازخوردی خواهد داشت و کاربران چگونه به آن پاسخ خواهند داد. به بیان دیگر، گوگل می‌خواهد به سایت یک شانس برای اثبات هر‌چه در چنته دارد بدهد.

همچنین متن جایگزین موجب نمایش بهتر وب سایت در نتایج جستجوی تصویری می گردد. بله؛ شبکه های اجتماعی بر روی سئو اثر گذار هستند و محتوایی که قابلیت اشتراک گذاری بیشتری دارد، لینک های بیشتری از این پلتفرم ها دریافت کرده و این مسئله از دید موتورهای جستجو به معنای کیفیت بالای محتواست. به دلایل بسیاری پیش می آید که برای یک صفحه چندین URL متفاوت وجود داشته باشد. به عنوان مثال و example.com هر دو بیانگر صفحه یکسانی برای کاربران هستند.

  • واقعیت این است که؛ به آنچه حاصل از جستجوی خودمان در گوگل است اعتماد بیشتری داریم تا محتوایی که به صورت تبلیغات (بنر، پیامک، ایمیل و …) به دست ما رسیده است.
  • اما صفحات دینامیک، صفحاتی هستند که با زبان برنامه نویسی سمت سرور مثل PHP، Java، ASP و JSP نوشته می‌شوند.
  • در صورتی که مورد خشم پاندا قرار گرفتید و جریمه شدید، با اصلاح و به‌روزرسانی صفحات ضعیفتان می‌توانید شانس این را داشته باشید که جایگاه قبلی‌تان را پس بگیرید.
  • پس با خواندن این مقاله اولاً یک نمای کلی از سئو را می‌بینید و دوماً دیگر کسی نمی‌تواند با حرف از سئو سرتان کلاه بگذارد.
  • همین مساله موجب شده تا سایت هایی در نتایج گوگل موفق باشند که در کنار تولید محتوا، به رضایت کاربر از این محتوا، توجه ویژه ای دارند.
  • معمولا کسانی که از این روش استفاده می‌کنند سعی در فریب کاربران خود را دارند.

جستجو بر روی موبایل طی سال‌های اخیر همواره روندی افزایشی داشته و از سال ۲۰۱۵ به بعد، سرچ موبایل از سرچ دسکتاپ بیشتر شده است. همچنین در حال حاضر، سهم دسکتاپ در میان ابزارهای اتصال به اینترنت در سطح جهان کمتر از ۵۰ درصد است (منبع). استفاده از تاکتیک‌های سئو باعث دیده شدن بیشتر محصولات و خدمات سایت شده و اهمیت و قابل اعتماد بودن آنچه به مشتریان افزایش یافته و خرید آن محصولات و خدمات به تناسب افزایش می یابد. از درک تغییرات کلان بازار تا درک هدف جستجو کننده در جزئیات، سئو به ما می گوید که مشتریان چه می خواهند و چه نیاز دارند. الگوريتم رتبه‌بندي گوگل داراي بيش از 200 معيار جهت رتبه‌بندي يک سايت است. از اين رو مهندسين سئو مي‌بايست مهم‌ترين اين معيار‌ها را جهت پياده‌سازي موفق سئو بدانند.

از لینک سازی داخلی غافل نشوید

هنگامی که چنین کلمه کلیدی را پیدا کردید، به تب Pages بروید تا صفحه ای که برای آن رتبه کسب کرده اید را ببینید. در این گونه شرایط شاید تنها مقدار کمی بهینه سازی بتواند سایت شما را در صفحه اول گوگل قرار دهد. در فصل ششم از راهنمای سئو برای مبتدیان، به بک لینک ها، یکی از مهمترین جنبه های بهینه سازی برای موتورهای جستجو خواهیم پرداخت. برای انتخاب کلمه کلیدی هدف، باید از اصول جستجوی کلمات کلیدی که در فصل قبل به طور گسترده به آن پرداختیم پیروی کنید.

استراتژی سئو، برنامه ریزی، برنامه ریزی و بازهم برنامه ریزی!

برای این که این واقعیت را پر رنگ تر جلوه دهم به شوخی ای اشاره میکنم که میان seo کاران باب است. باید این واقعیت را بدانید که 67% از کیلیک ها متعلق به 5 نتیجه اولی هستند که در گوگل دیده میشوند. که در نهایت باعث می‌شود در میزان ارزشمندی محتواها یک رقابت ایجاد شود. سعی میکنید یک مشکل خاص را به طور دقیق و کامل از جستجو کننده حل کنید، و یا اگر راه حلش برای مخاطب هزینه دارد، به درستی به او میگویید که چه باید بکند. قبل از این که بخواهید مطلبی را در بلاگ یا سایت خود منتشر کنید، این فرضیه را برای سئو در ذهن خود همیشه مطرح نمایید.

الگوریتم پاندا (Panda) گوگل (

در حال حاضر نشانه گذاری به عنوان Article و در موارد آموزشی استفاده از FAQ بهترین انتخاب است. 90% یا تگ هستن که تقریبا” هر هفته با اد کردن محصول جدید آپدیت می شن یا صفحاتی که به مرور زمان با اضافه کردن محصولات خود به خود بهشون لینک داخلی میدم. مسیر یادگیری سئو و مفاهیمی که باید با آنها آشنا شوید را به صورت کامل در دوره نقطه صفر سئو معرفی کرده‌ایم. علاوه بر این، نشانه گذاری های استاندارد میتواند درک ربات های گوگل از محتوا را نیز ساده تر کند تا گوگل هم از ارتباط مفهومی میان شما و مخاطب آگاه باشد.

یکی دیگر از انواع سئو که در این قسمت به توضیح آن میپردازیم سئو محلی یا Local seo میباشد. این سئو همان طور که از نامش مشخص است برای کسب و کار های محلی مناسب میباشد و کمک میکند شما بتوانید مشتری بیشتری برای سایت خود به صورت محلی داشته باشید. این فعالیت سئوی خارجی حساب شده و به بهبود رتبه سایتمان کمک میکند. قواعد پیچیده ای که باعث میشود موتورهای جستجو تشخیص دهند کدام صفحه برای به دست آوردن رتبه لیاقت بیشتری دارد. ایجاد صفحات کاربری در شبکه های اجتماعی همچون LinkedIn، Facebook، Instagram، Tweeter و… به بالاترین آمار بازدید سایت می‌انجامد. بک لینک ها، شامل لینک هایی میشوند که سایر وبسایتها به یک صفحه از سایت ما میدهند.