دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ وب نسیم

هرچقدر هم به ظاهر و محتویات سایت خود اهمیت دهید و هرچقدر هزینه کنید تا زمانی که سایت توسط کاربرانتان قابل مشاهده نباشد فایده‌‌‌ای نخواهد داشت. نردبان قصد دارد به شکلی حرفه‌ای، جایگاه مشتری را در فضای وب دگرگون کند. می‌خواهیم با طراحی وب‌سایت‌های کاربرپسند، تولید محتوای مفید و خدمات سئو حرفه‌ای به فضای وب فارسی خدمتی کرده باشیم.

  • به عبارتي ديگر اصطلاح سئو کلاه سياه اشاره به مجموعه‌اي از دستورات دارد که به منظور فريب، بازي و دستکاري الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو با هدف بدست آوردن رتبه‌بندي بالا، بکار مي‌رود.
  • شما باید بتوانید محتواهایی برای کاربر تولید کنید که او را درگیر و جذب خود کند.
  • برای مثال اگر شما به دنبال تولید محتوا و یا کسب رتبه برای کلمه «قهوه ساز» هستید باید کلمه قهوه ساز را در این ابزار وارد کنید.
  • برخی محتواها در نسخه موبایل پنهان می‌شوند و چون گوگل نسخه موبایل را یک نسخه کامل می‌داند، آن محتواها از چشم گوگل مخفی می‌ماند.
  • برای درک بهتر این موضوعو نحوه صحیح انجام آن، پیشنهاد میکنیم مقاله سئو تکنیکال را در وب نسیم مطالعه کنید.

این فعالیت ها شامل آنالیز رقبا، تولید محتوا، پیدا کردن کلمات کلیدی هدف، رعایت سلسله بندی عناوین، بهینه سازی تصاویر، لینک سازی داخلی، برچسب گذاری و دست بندی موضوعی و …. تکنیک‌های سئو باعث می شود به افرادی که به دنبال محصول یا خدمات شما از طریق موتورهای جستجو مانند بینگ و یاهو و گوگل هستند معرفی شوید. قرار گرفتن نام سایت شما در رتبه‌های بالا در صفحات نتایج موتور‌های جستجو بسیار ارزشمند است، در واقع این یک تبلیغ رایگان در بهترین فضای تبلیغاتی جهان است.

Link Bait یا طعمه لینک چیست و چه کاربردی دارد؟

اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که صاحب سایت، صفحه‌ای را حذف کرده و با استفاده از Redirect قصد دارد تا بازدید کنندگان و کرالر‌ها موتور‌های جستجو را به صفحه مرتبط دیگری راهنمایی کند. وب سایت‌ها ساختار عوض می‌کنند، صفحاتی را حذف می‌کنند و یا از دامنه‌ای به دامنه دیگری منتقل می‌شوند. در این مواقع، بکار بردن درست و به جا‌ی Redirect ها برای جلوگیری از افت رتبه و نیز کمک به موتور‌های جستجو برای درک بهتر این تغییرات، امری حیاتی به شمار می‌رود. برای مثال عبارت “تکنیک‌های بهینه سازی 2020” در سال 2021 دیگر جستجویی نخواهد داشت و کارایی خودش را از دست خواهد داد. اما در‌مقابل، عبارت “اهمیت بهینه سازی موتور‌های جستجو” نمونه مطلوبی از یک محتوای همیشه سبز است و هرگز کارایی خودش را از دست نخواهد داد. اولین جایی که برای گرفتن مشاوره تخصصی یا پاسخ سوالات خود می‌روید، کجاست؟ عمدتا اینترنت و موتور‌های جستجو.

سئو چیست؟ آموزش کامل مفاهیم SEO + چک‌لیست

هدف سئو کمک به وب سايت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتايج جستجوي طبيعي و افزايش ارتباط بين صفحات و کلمات کليدي وارد شده توسط کاربران است. نگه داشتن بازدیدکننده و جلب رضایت یعنی که ما زمان میذاریم و این تعداد سوال رو بصورت رایگان در روز جواب میدیم. اینکه افرادی میان برای تبلیغ کار خودشون یا گرفتن بک لینک از این فضا استفاده میکنن و ما اون لینک هارو حذف میکنیم به این معنی نیست که رضایت کاربر رو زیرپا گذاشتیم. برخی صفحات 400 دیدگاه دارند و اگر قرار باشه یک صفحه این تعداد لینک خروجی به موضوعات بی ربط داشته باشه حتما جایگاهش رو توی گوگل از دست میده. در نتیجه هر چقدر زمان بیشتری برای افزایش کیفیت محتوا صرف کنید (حتی اگر موجب کاهش تعداد مطالب ارسالی شود) شانس بیشتری برای کسب جایگاه خواهید داشت. برای شروع پیشنهاد میکنم مقاله 10 نکته طلایی برای سئو مقاله را مطالعه کنید.

اصطلاحات سئو (SEO)

این مرحله بعد از سئو اتفاق می‌افتد، کاربر وارد سایت شده و حالا قرار است وی را مجاب کنید در سایت شما به تحقیق کردن درباره کلمات کلیدی دیگر بپردازد تا رتبه شما بالا در گوگل بیشتر شود و یا حتی خریدی را انجام دهد. تبلیغات گوگلی به این صورت است که کاربر کلمه کلیدی را سرچ می‌کند و شما در اولین نتیجه حتی بالاتر از نتایج سئویی گوگل نمایش داده می‌شوید و این باعث می‌شود بعد از سئو شما از طریق تبلیغات نیز ورودی بگیرید. تبلیغات گوگل به‌صورت کلیکی می‌باشد که هزینه شمارا برای تبلیغات به‌شدت کاهش می‌دهد. گوگل همیشه گفته که علاقه دارد تا مقالات معتبر را نمایش دهد و برای این‌که یک مقاله معتبر باشد پارامترهایی را در نظر گرفته که انجام فرایند بهبود این پارامترها را سئو یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو بیان می‌کنند. بعد از انجام فرایند سئو شما باید بتوانید فرایند برند سازی و تبلیغات گوگلی را پیش بگیرید. اما یک عبارت بسیار مهم HEO می‌باشد، که مخفف Human Enjoyment Optimization است.