دسته‌ها
اخبار

سایت مپ چیست؟ 3 روش ساده ساخت Sitemap آکادمی دیجیتال مارکتینگ فرین-seroundtable | سئو

در وردپرس از نسخه 5.5 به بعد به صورت خودکار از همه صفحات سایت و همچنین پست‌های سایت، نقشه سایت ایجاد می‌شود. البته نقشه خودکار سایت، تصاویر و ویدئوها و همچنین اخبار سایت را شامل نمی‌شود. سایت مپ خودکار سایت وردپرسی در مسیر /wp-sitemap.xml قرار دارد.

  • ربات های موتور جستجو برای اینکه بتوانند قسمت های مختلف سایت شما را بهتر شناسایی کنند، به این فایل رجوع میکنند.
  • گزینه دیگری که وجود دارد، Try to automatically compress the sitemap if the requesting client supports it است که تا حد زیادی نقشه سایت را فشرده می کند تا فضای اشغال شده کمتر شود.
  • Yoast افزونه معتبری هست و میشه به نقشه سایتش هم مثل سایر بخش هاش اعتماد کرد.
  • هرچند اگر شما به طور مداوم محتوا سایت خود را بروز رسانی می کنید و می خواهید این تغییرات در اسرع وقت ایندکس شوند، استفاده از سایت مپ بهترین انتخاب برایتان است.
  • برای مثال بلاگ ها، صفحات نویسنده ها و دسته ها جزو مواردی هستند که یوست در زمان ایجاد نقشه سایت، آن ها را ایجاد می کند.

با این وجود وجود نقشه سایت تاثیری در اولویت‌بندی خزش صفحات توسط ربات ندارد. اگر سایت شما کمتر از ۵۰۰ صفحه دارد و طراحی سایت شما با وردپرس انجام نشده است و در تولید نقشه سایت مشکل دارید برای تولید نقشه سایت نسخه‌ی رایگان Screaming Frog را نصب کنید. آدرس URL صفحه اصلی خود را در باکس مربوطه با برچسب Enter URL to spider وارد کنید و Start را بزنید. وقتی بحث رنکینگ و رتبه‌بندی پیش می‌آید کیفیت کلی سایت یک فاکتور کلیدی است. پس باید صفحات باکیفیت خود را تعیین کنید و برخی صفحات را درجه‌ی اولویت پایین‌تری قرار دهید.

ساخت sitemap برای سایت های جوملایی و دروپال

وظیفه XML Sitemap این است که روند پیدا کردن صفحات برای گوگل را راحت تر کرده و به آن سرعت ببخشد. استاندارد جهانی URL از حروف Unicode مثل فارسی پشتیبانی نمی کند (مانند آدرس اول) به همین دلیل آدرس هایی که حروف Unicode دارند باید Encode شوند که حالت دوم است که در کامنت تون ثبت کردید. برخی کرالرها یا مرورگرها ممکنه از شکل unicode هم پشتیبانی کنند اما بهتره که تمام URL ها به صورت encode باشند. ممکن است افزونه Google XML Sitemaps زمانی که همزمان با افزونه Yoast SEO فعال می شود مشکلاتی را بوجود آورد.

سایت مپ XML پویا و داینامیک بسازید.

بعد از این مرحله سایت مپ شما به سرچ کنسول اضافه می شود و شما می توانید جزئیات را مثل تصور زیر مشاهده کنید. پس از آن شما باید آدرس سایت مپ خودتان را در کادری که مشخص کرده ایم، وارد کنید و گزینه SUBMIT را انتخاب کنید. توصیه ما این است که نقشه سایت را به صورت دستی وارد کنید تا مطمئن شوید که حتما موتورهای جستجو قادر به پیدا کردن آن هستند. در این حالت صفحات اصلی کسب و کار شما ممکن است توسط موتورهای جستجو پیدا نشوند. نقشه سایت XML به گوگل کمک می کند تا مهم ترین صفحات سایت را پیدا و Crawl کند.

پس از یک فایل فهرست بهینه برای فهرست کردن تمام نقشه‌های سایت استفاده کنید. وب برتر، آژانس دیجیتال مارکتینگ در تهران، ارائه خدمات طراحی سایت، سئو، پشتیبانی و ادمین سایت. هنگامی که افزونه Yoast SEO را نصب کردید، آن را در نوار کناری سمت چپ جستجو کنید و روی نقشه سایت XML کلیک کنید. نقشه سایت برای وب سایت شما عالی است، اما بدون محدودیت نیست.