دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟راهنمای سئو به زبان ساده سئو چیست و چه طور میتوان به درستی از آن استفاده کرد در اثر خاص-seroundtable | سئو

ولی به قول معروف، همه چیز را همگان دانند، دوباره اومدم اطلاعات خودم رو بروز کنم و چیزهای بیشتری یاد بگیرم. بسیار بسیار بسیاررررررر واقعا بجز عالی کلمه دیگه ای ب ذهن درگیر من نمیرسه پس با صراحت میگم مانند همیشه پایدار و جاودان تیم جنابان اسماعیلی عاااااااااااااااالی. حالا سئو تمام عملکردها و اتفاقات هاییه که تو همون خانواده میوفته و روی بچه تاثیر مستقیم یا غیر مستقیم داره. حالا هرچه افراد معتبر و شناخته شده از شما تعریف کنند، گوگل از این دوستی و ارتباط مطمئن تر می شود. فراموش نکنید اگر این تعریف و تمجیدها ساختگی باشند، ممکن است تاثیر معکوس داشته باشد و اعتماد بین این دو را از بین ببرد.

  • Ahrefs یکی از مهمترین ابزارهای سئوی آنلاین است و وقتی نوبت به بزرگ ترین خزنده یا کرولر وب سایت می رسد، بعد از گوگل رتبه دوم را به دست می آورد.
  • به بیان دیگر، سئو‌ی کلاه سفید شامل هرگونه اقدامی است که در عین رعایت شرایط استفاده از خدمات موتور‌های جستجو، به بهبود رتبه بندی سایت در صفحات نتایج موتور‌های جستجو منجر گردد.
  • استفاده از اعداد تاثیر فوق‌العاده‌ای در توجه موتورهای جستجو و ربات‌ها به سایت شما دارد.

برعکس صفحات وب، که معمولا با اهداف متفاوتی ساخته می‌شوند، صفحات فرود تنها با یک هدف بوجود می‌آیند. همین تمرکز بر روی تنها یک هدف معین، باعث شده تا صفحات فرود بهترین گزینه برای افزایش نرخ تبدیل کمپین‌های بازاریابی و تبلیغاتی و نیز کاهش هزینه‌های فروش باشند. سوال اینجاست چرا از همان صفحات وب به جای صفحات فرود استفاده نکنیم؟ در پاسخ باید بگوییم، صفحات وب دارای موضوعات و عناوین مختلف و بیشماری است و ممکن است لینک‌های زیادی در آن وجود داشته باشد. شما با ساخت Landing Page قصد دارید تا مخاطبانتان کاملا روی هدف متمرکز شوند و از حواس پرتی و احتمال کلیک بر روی لینک‌های دیگر جلوگیری شود.

سئو کار، متخصص یا کارشناس سئو چه وظایفی دارد؟

اگر چه ممکن است نتوانند با شرکت های بزرگ در زمینه تبلیغات رقابت کنند، اما باز هم سئو می تواند تاثیر خوبی بر روی کار آن ها داشته باشد. هر شرکت، فارغ از اندازه اش می تواند بهینه سازی موتور جستجو را تقویت کرده و سئو خو را بهبود بخشد. به طور کلی سئو تکنیکال بخشی از سئو داخلی محسوب می‌شود و شناخت درست و بهینه سازی اصولی آن، تاثیر زیادی در بهبود خزش بهتر ربات‌های گوگل در سایت دارد.

مزایا و معایب تبلیغات و برندسازی

به کلمات کلیدی محرک اجازه دهید تا محتوای آموزنده و ارزشمند شما را ارتقا دهند. کلمات کلیدی عباراتی هستند که معمولاً در گوگل، بینگ و غیره جستجو می شوند و بخش مهمی در تعیین رتبه وب سایت شما دارند. اگر از تعداد کلمات کلیدی مناسب در جای درست استفاده کنید، به مرور زمان شاهد پیشرفت خود می شوید.

ازآنجایی‌که گوگل محتواهای برتر را به مخاطب نمایش می‌دهد، اگر محتوای شما در سرچ گوگل نمایش داده شود، شما از نگاه مخاطب معتبر می‌شوید و همیشه در ذهن وی می‌مانید. سعی کنید بیش آر هر موضوع دیگری مخاطب را راضی کنید و برای او تجربه بهتری بسازید. در این مقاله آموزشی قصد داریم شما را با مفاهیم اولیه سئو آشنا کنیم. تا اگر در بین جمعی از متخصصین سئو قرار گرفتید، بتوانید منظور آن‌ها را از عبارت‌های بیان شده متوجه شوید. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که سئو چیست و چرا نباید آن‌را با عباراتی نظیر SEM,SMO,SMM و … اشتباه گرفت. همچنین به موضوع سئوکارهای کلاه‌سیاه، کلاه سفید و کلاه خاکستری می‌پردازیم.

یعنی محتوا باید سوال اول را پاسخ دهد و به دنبال آن سوال دوم، سوم، چهارم و تمام سوالات ممکن پیرامون موضوع را پاسخ دهد. به بیان دیگر، سئو‌ی معنایی تولید محتوا‌ی بهینه شده پیرامون موضوعات است؛ نه فقط کلمات کلیدی. برای مثال، وقتی مطلبی می‌نویسید و عبارت “کلمه کلیدی” را در آن بار‌ها و بار‌ها بکار می‌برید، در اصل به گوگل می‌گویید که این مطلب درباره “کلمه کلیدی” نوشته شده است. On Page Seo (سئوی داخل صفحات) فرآیند بهینه سازی محتوای صفحات وب هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران است. چراکه بهینه سازی صفحات برای موتورهای جستجو در این شیوه از بهینه سازی، در گروی بهینه سازی صفحات برای کاربران است. فرآیند سئوی داخلی یا On Page Seo علاوه بر انتشار محتوای مرتبط و باکیفیت، شامل مواردی ازقبیل بهینه سازی عنوان، تگ‌ها و تصاویر است.

کلمه یا عبارتی که برای لینک دادن از یک صفحه به صفحه دیگر مورد استفاده قرار می گیرد، با عنوان انکر تکست (متن لینک شده) شناخته می شود. انکر تکست ممکن است به صورت یک کلمه تنها، کلمه کلیدی همراه با متن، متن حاوی برند، آدرس سایت و عبارت هایی مانند ” اینجا کلیک کنید ” باشد. باید دقت داشته باشید که بیش از اندازه، از کلمات کلیدی استفاده نکنید.

این یک واقعیت است که کیفیت محتوا از هر تکنیک سئو و بازاریابی، موفقتر عمل می کند. قبلا تعریف های زیادی در مورد سئو خونده بودم ولی همه شون کلیشه ای و تکراری بودن. استفاده از مثال های اینچنین برای بازتعریف مفهوم سئو کمک میکند تا افرادی که به تازگی با این حوزه آشنا میشوند درک بهتری از مفاهیم مرتبط با آن داشته باشند. البته شما با حضور در کلاس میتوانید ویدئو ضبط شده دوره را به همراه یک مدرک معتبر از وبسیما آکادمی دریافت کنید.

دقت داشته باشید که هیچ زمان نمی توان تاثیری که یک لینک بر روی وب سایت می گذارد را اندازه گیری کرد. احتمالا نام این نوع از بهینه سازی سایت را زیاد شنیده اید و تا حدودی با آن آشنایی دارید. سئو داخلی شامل تمام چیزهایی می شود که کاربران شما آن ها را در سایت مشاهده می کنند. شرکت شما در زمان طراحی وبسایت باید کاربران را در نظر داشته باشد نه موتور جستجو.

این دسته بندی‌ها نیز متناسب با کلمات کلیدی هدف گذاری شده و یا نوع محصولات یا خدماتی که قصد ارائه آن‌ها را دارید، شکل خواهند گرفت. برای مثال، مشتریان شرکت‌های آرایشی عمدتا بانوان هستند و یا مشتریان بسته‌های آموزشی کنکور، دانش‌آموزان خواهند بود. بطور کلی، محتوای سایت شما روی مجموعه‌ای از یک سری کلمات کلیدی سئو می‌شود که افراد با جستجو‌ی آن‌ها، می‌توانند سایت شما را در میان سایت‌های مشابه ببینند. حال، تعیین این که چه افرادی وارد وب سایت شما شوند امری است کاملا نسبی و وابسته به تصمیم و استراتژی خودتان.