دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت چیست؟ آموزش ساخت سایت مپ و معرفی به گوگل دی ام روم-seroundtable | سئو

پس از نصب و فعال سازی این افزونه از منوی “سئو” گزینه “عمومی” را انتخاب کنید، در صفحه ای که باز می شود وارد تب “امکانات” شوید. روش های مختلفی برای ایجاد نقشه سایت وجود دارد، برخی پلتفرم ها اینکار را به صورت خودکار انجام می دهند، در برخی دیگر باید پلاگین مربوطه را نصب کنید. در هر صورت باید بدانید که نقشه سایت یک فایل ایستا و ثابت نیست و دائما در حال تغییر است، به همین دلیل بایستی از ابزارهایی که اینکار را به صورت خودکار انجام می دهند استفاده کنید. این ها رایج ترین مواردی هستند که در طراحی نقشه سایت به کار برده می شوند.

  • همانطور که مشاهده می کنید، این افزونه یک سری اطلاعات را در رابطه با وضعیت سایت شما در اختیارتان قرار می دهد.
  • روش دیگر این است که یک افزونه وردپرس شخص ثالث فایل نقشه سایت شما را ایجاد کند.
  • نقشه سایت گوگل نیوز خود را با مقالات جدید به روز‌رسانی کنید.
  • تمامی آدرس های موجود در سایت مپ باید با قوائد یکسان و واحدی باشند.
  • نکته مهم برای ایجاد سایت مپ، این است که دامنه به نام خود شما ثبت شده باشد، تا بتوانید گزارش نقشه سایت را دریافت کنید.

سایت مپ، همان نقشه سایت است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات سایت شما را شناسایی کنند و آن ها را ایندکس کنند. در آخرین مرحله از آموزش ساخت سایت مپ، URL مربوط به سایت مپ خود را در جای مشخص شده وارد کنید و Submit را کلیک کنید. در دومین مرحله از آموزش ساخت سایت مپ باید از طریق سرچ کنسول آن را ثبت کنید.

ساخت نقشه سایت یا Sitemap با افزونه Yoast

سپس عملکرد نقشه سایت را «فعال» کنید و به افزونه اجازه دهید جادوی خود را انجام دهد. سپس، تمام آن نقشه های سایت از طریق فهرست نقشه سایت قابل دسترسی خواهند بود. در یک طبقه‌بندی کلی می‌توان نقشه‌ سایت را به 5 دسته تقسیم‌بندی کرد. ما در زیر، این دسته‌بندی را بیان کرده‌ایم و سپس به بررسی 2 مورد از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نقشه‌ های سایت می‌پردازیم. برای راه اندازی بخش بلاگ سایتمون، به ناچار بر روی ساب دامین مجبور شدیم سایت رو با cms وردپرس بالا بیاریم.

طراحی سایت شرکتی

با توجه به نوع سیستم مدیریت محتوا سایت خود میتوانید پلاگین های رایگان و غیر رایگان بسیاری بیابید که بسادگی یک نقشه سایت ایجاد می کنند. تعداد این پلاگین ها بقدری است که نامبردن آنها خود چندین و چند صفحه خواهد شد. از مزایایی این روش داینامیک بودن سایت مپ و عدم نیاز به دانلود مداوم یک نسخه جدید از نقشه سایت است. موتورهای جستجو صفحات را در الویت قرار می‌دهند در نتیجه زودتر مورد بررسی قرار می‌گیرد. شما می‌توانید یک تگ را برر روی نقشه سایت XML صفحاتی که مهممترند اضافه کنید تا موتورهای جستجو ابتدا تمرکز بیشتری بر روی صفحاتی دارای الویت انجام دهند.

استفاده از اسکریمینگ فراگ برای ساخت سایت مپ

این موارد شامل نقشه‌هایی برای فایل‌های ویدئویی، تصاویر، محتوای موبایلی، کد منبع نرم افزار و محتوای خبری هستند. بعد از اینکه فرمت مناسب نقشه سایت در فضای نام اعلام شد، می‌توان تمامی محتواهای اضافی دیگر را به آن افزود. فایل robots.txt حاوی دستورالعمل‌هایی برای موتورهای جستجو است که برای موتورهای جستجو مشخص می‌کند اجازه دسترسی به کدام بخش‌های وبسایت را دارند و دسترسی به کدام بخش‌ها برای آن‌ها مجاز نیست. اغلب موتورهای جستجو شناخته‌شده نظیر گوگل، بینگ و یاهو از این فایل پشتیبانی می‌کنند و محتویات موجود در آن را بررسی می‌کنند.

با استفاده از بخش گزارش این فایل در سرچ کنسول، سایت مپ را برای گوگل ارسال کنید. مفهوم این است که از آنجایی که یک نقشه سایت نمی تواند شامل همه URL های مختلف وب سایت شما (50000+) باشد، باید چندین نقشه سایت ایجاد کنید. به عبارت دیگر، داشتن نقشه سایت ممکن است مستقیماً بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر بگذارد. سلام برای تولید سایت مپ، سایت هایی هستند که بصورت آنلاین نقشه سایت رو جنریت میکنند.