دسته‌ها
اخبار

سئو چیست کاربرد SEO چیست بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو-seroundtable | سئو

وقتی یک نفر می خواهد به صورت نوشتاری جستجو کند در موتور جستجو می نویسند «رخت خواب ارزان»، اما وقتی همین فرد بخواهد به صورت صوتی جستجو کند، می گوید «چطور می توانم یک رخت خواب ارزان بخرم؟». پس می بینید که در جستجوی صوتی، کلمات کلیدی طولانی تری مورد استفاده قرار می گیرند. چون که به صورت طبیعی، عبارات گفتاری طولانی تر هستند و بیشتر حالت سوالی دارند. پس اگر می خواهید بدانید که کلمات کلیدی سئو چیست، در ابتدا باید مشخص کنید که منظور از آن کلمه کلیدی، به صورت صوتی است یا متنی.

  • در چنین شرایطی بک لینک ها می توانند نقش پر رنگی بازی کرده و تفاوتی بین محتوای شما و سایر رقبا ایجاد کنند.
  • این نتایج یعنی هدف جستجوی این کلمه کلیدی؛ تجاری است و باید یک صفحه تجاری برای کسب رتبه در این کلمه کلیدی ساخت.
  • طبق آمار 70% فروش های اینترنتی از طریق جستجو در گوگل انجام می شود و این نقش بزرگ و پررنگ بهینه سازی سایت را بیش از بیش نشان می دهد.
  • اگر رتبه محتوای شما بد نیست، اما بک لینکی برای اون ندارید، خوبه که در این کار کمی وقت بگذارید.
  • متن جایگزین توصیفی از تصویر در هنگام عدم بارگذاری آن را به نمایش می گذارد.
  • بهبود سرعت وبسایت یک امر شدیدا تکنیکال و فنی است و برای کاربران با دانش فنی اندک کسب نمره بالا در ابزارهای تست سرعت، سخت و دشوار است.

این موضوع بدان معنا نیست که شما باید به هر قیمتی سعی کنید لینک هایی با متن انکر تکست حاوی کلمات کلیدی کسب کنید. وجود تعداد زیادی لینک بی کیفیت از وب سایت های اسپم در بهترین حالت نادیده گرفته می شود و در بدترین حالت نیز به وب سایت شما آسیب می رساند. لینک داخلی، لینکی از یک صفحه به صفحه دیگر در همان وب سایت است، در حالی که لینک خارجی، لینکی از یک وب سایت دیگر است. توسعه دهندگان موتورهای جستجو متوجه شدند که اگر بسیاری از منابع با کیفیت به یک صفحه خاص لینک داده باشند، به این معنی است که آن صفحه ارزشمند و قابل اعتماد است.

🔵 فراتر از موتورهای جستجو بیاندیشید

با این کار تعداد بیشتری از مخاطبان را جذب کرده که می تواند منجر به فروش بیشتر شود. در عین حال، بهینه‌سازی موتورهای جستجو می‌تواند به بازاریابی و کسب و کار شما کمک کند. جدای از سئوی تکنیکال و Off-Page که روال مشخصی دارند، امروزه بیشترین چالش در ارائه محتوای با کیفیت و همزمان سئو شده می‌باشد. صفحاتی که در گوگل بدون تبلیغات و گوگل ادز در صفحه نتایج موتور جستجو نشان داده می‌شوند، به درخواست کاربر مرتبط می‌باشند. لینک‌های تبلیغاتی بخش قابل توجهی از نتایج SERP ها را تشکیل می دهند. شما نمی توانید برای رتبه بندی صفحه خود در نتایج جستجوی ارگانیک، هزینه‌ای بپردازید.

سئو در رابطه با استانداردها سخن می‌گوید

محتوایی که بیش از حد کلمه کلیدی در آن نوشته شده باشد؛ یکی دیگر از موضوعاتی که میتواند به صورت منفی بر روی رتبه بندی موتور جستجو تاثیر داشته باشد استفاده زیاد از کلمات کلیدی است. این موضوع زمانی رخ میدهد که شما مقدار زیادی از کلمات کلیدی را بدون دلیل در محتوای خودتان استفاده کنید. مثلا، ممکن است در یک پست وبلاگ بیست مرتبه از کلمه کلیدی استفاده کنید اما پست شما ارزش یا مفهومی نداشته باشد. موتور های جستجو، این رفتار را جریمه می کنند زیرا واقعا ارزشی برای بازدید کنندگان ندارد. تولید محتوای با کیفیت؛ یکی از بهترین روش ها برای بهبود رتبه بندی سئو، تولید کردن محتوای با کیفیت منحصر به فرد و مهم می باشد.

از سئوی خارجی سایت غافل نشوید و اینکار را به مرور زمان انجام دهید. برای هر صفحه از سایت خود عنوان مناسب و مربوط به موضوع صفحه خود قرار دهید. بنابراین اگر تاکنون این کار را نکرده اید، وب سایت خود را به Google Search Console متصل کنید. برای افزایش رتبه الکسای سایت خبری بهتر است از مطالبی استفاده نمایید که مخاطبان بیشتر با کامپیوتر آنها را سرچ می کنند. ساختار اطلاعاتی سایت خود را بهینه کنید و از ایجاد نقشه سایت غافل نشوید. ایجاد صفحات لندینگ پیج زیبا که کاربران به راحتی توانایی تحلیل و کار با آن را داشته باشند.