دسته‌ها
اخبار

سئو چیست SEO چیست آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو متمم

وقتی وبسایتی را برای اولین بار ایجاد می‌کنید، حتی اگر همه چیز را به درستی انجام داده باشید، آن سایت رتبه‌های خوبی در صفحات نتایج گوگل کسب نخواهد کرد تا زمانی که دوره‌ی آن به اتمام برسد. بخش عظیم ترافیک اطلاعات در اینترنت توسط تبلیغات معتبر موتورهای جستجو صورت می‌‌‌گیرد. چه سایت شما ارائه دهنده محتوا، سرویس، محصول و اطلاعات باشد و چه در مورد هر چیز دیگری باشد، این موضوع کاملا ثابت شده است.

  • درسته که سئو فقط به گوگل مربوط نمیشه و برای همه موتور های جستجو موضوعیت داره اما خب قسمت عمده سرچ ما ایرانی ها در گوگله.
  • ببینید اجازه بدهید این ذهنیت اشتباه که برای اکثر افراد حتی به اصطلاح سئوکارها را هم پیش آمده مشخص کنیم.
  • مهمترین کاری که برای شروع سئو یک سایت باید انجام دهید این است که یک استراتژی سئو داشته باشید و برای کار خود نقشه راه تعیین کنید.
  • تاکید موتور‌های جستجو بر هر فاکتور و معیار، بسته به مطلبی که شما جستجو کردید متفاوت خواهد بود.

گوگل آنالیتیکس و اکثر ابزارهای ردیاب رتبه به شما امکان حاشیه‌نویسی می‌دهند تا اطلاعاتی را به داشبورد خود اضافه کنید. معیار Bounce rate درصد بازدیدکنندگانی را که وب سایت را بدون هیچ اقدامی ترک کرده اند را نشان می دهد. نرخ پرش بالا همیشه چیز بدی نیست، اما به طور کلی تقریبا میتوان گفت که نرخ پرش پایین همیشه بهتر است.

۲- الگوریتم های گوگل همیشه در حال تغییر هستند

از سوی دیگر، کاپریلا با نمایش محتوای مناسب و مرتبط با صفحه به صفحه یک وبسایت، بیشترین درآمد از تبلیغات را برای وبسایتها ایجاد میکند. تبلیغات کلیکی هدفمند در کاپریلا، هوش مصنوعی و علم داده را از یک سو و دانش تبلیغات دیجیتال را از سوی دیگر به هم می‌رساند. سئو به دو بخش سئوی درون‌صفحه (داخلی) یا On-Page و سئوی برون‌صفحه (خارجی) یا Off-Page تقسیم می‌شود.

وقتی گوگل این کلمات را در متن شما ببیند، متوجه می‌شود که به خوبی موضوع را پوشش داده‌اید. مثلا شما در SERP می‌بینید که لینک چهارم عنوان جذابی دارد و سریع روی آن کلیک می‌کنید و وقتی وارد لینک می‌شوید با یک محتوای عالی مواجه می‌شوید و مدت زمان زیادی در صفحه صرف بلعیدن تک‌تک واژه‌ها می‌کنید! برای مثال، اگر شما نرخ کلیک خود را از 10 درصد به 20 درصد افزایش دهید، بدون نیاز به گرفتن رتبه بهتر، به سادگی توانستید ترافیک وبسایت خود را 2 برابر کنید. برای آنکه بهترین نتیجه را از این دو ابزار گوگل بگیرید، می‌توانید آن‌ها را به یکدیگر متصل کنید. با متصل کردن این دو ابزار، اطلاعات دریافتی از هر دو منبع را با‌هم ادغام کرده و به گزارش‌های اضافه‌ای دست پیدا می‌کنید، که فقط در صورت متصل کردن آن‌ها به یکدیگر قادر به دستیابی به آن‌ها خواهید بود.

آکادمی آموزشی نوین

برای آنکه به موضوعی مسلط شویم، لازم است تا ابتدا درک درستی از آن داشته باشیم. لازمه درک موضوعی به گستردگی On Page Seo دانستن مفاهیم و اصطلاحات رایج در آن است. به همین منظور ما فهرستی از این مفاهیم و اصطلاحات را برایتان تدارک دیده‌ایم. Search Engine یا موتور جستجو، ابزاری آنلاین است که بر اساس مطلب جستجو شده توسط کاربران، در پایگاه داده خود به دنبال نتایج مرتبط می‌گردد. این نتایج معمولا وب سایت‌هایی هستند که از نظر معنایی، با مطلب جستجو شده توسط کاربر مطابقت دارند.

نکته مهم آنکه رتبه‌بندی گوگل برای صفحات، دائمی نیست و مرتباً در حال تغییر و به‌روزرسانی است. یعنی اگر امروز در رتبه یک گوگل هستید، تضمینی نیست که فردا هم در همان رتبه باشید و برعکس، اگر امروز رتبه 30 هستید، ممکن است فردا در صفحه اول باشید. پس وقتی یک مقاله یا صفحه‌ای را منتشر می‌کنید، آن را رها نکرده و همواره روی بهبود یا تثبیت رتبه آن کار کنید.