دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما-seroundtable | سئو

کدهای اسکیما به گوگل کمک می‌کند تا راحت‌تر بتواند محتوای صفحه شما درباره چیست تا در نتایج مرتبط در رتبه‌بندی قرار بگیرید. سئو فرآیندی است که به گوگل کمک می‌کند تا سایت شما را شناسایی کرده، زمینه فعالیت شما را بفهمد و بر اساس کلمات کلیدی مرتبط مثلا همین خرید موبایل سایت شما را در صدر نتایج جستجو نشان دهد. Organic Search یا Natural Search یا جستجوی طبیعی، به نتایجی اشاره دارد که در صفحات نتایج موتور‌های جستجو، زیر تبلیغات گوگل فهرست می‌شوند و رتبه‌هایشان را با رعایت اصول سئو بدست می‌آورند.

  • بعد از سال‌ها و مطالعه و تجربه توانستیم به جایگاه خوبی در گوگل برسیم و البته این تلاش همیشه ادامه دارد.
  • در نهایت میتوان گفت سئو یک چرخه بی پایان از این 5 مرحله است و ما همیشه در حال بهبود فرآیندهای هدف گذاری و اجرایی خود هستیم.
  • در اینجا بخش‌های مربوط به سئو خارج سایت و بک‌لینک را تمام می‌کنم و در ادامه به سایر موضوعات مهم سئو می‌پردازم.
  • مواردی از قبیل هاست، سرعت وب سایت، نقشه xml، روبات و ده ها استراتژی دیگر که می تواند در سئو تکنیکال پیاده سازی شود.
  • کیفیت سایت‌هایی که به ما لینک می‌دهند از اهمیت بالایی برخوردار است و درصورتی که از کیفیت بالایی برخوردار باشند، سبب بهبود جایگاه ما در نتایج SERP خواهد شد.
  • اما زمانی که کاربر وارد سایت شما شده و با مشاهده محتوای نامناسب سریعا از آن خارج میشود، این نشان دهنده بی کیفیت بودن وب سایت شماست.

همانطور که می دانید بزرگ ترین و با دقت ترین موتور جستجو متعلق به گوگل است. هنگامی که بازدید از سایت ها زیاد شد، مدیران سایت ها به فکره درآمد زایی از سایت خود افتادند. این کار به آنها کمک می کرد که با رعایتالگوریتم های گوگلبازدید سایت خود را در نتایج جستجو بالا ببرند. هنگامی که گوگل صفحات مورد نظر کاربران را نشان می دهد، اعتماد کاربران را به آن بیشتر می کند و باعث می شود در امر تبلیغات، آن صفحه را انتخاب کنند. در نتیجه سئو سایت باعث اعتماد کاربر و درآمدزایی برای آن می شود.

به عنوان مثال در حوزه سئو سایت، یک مقاله جامع به نام “سئو چیست” داریم که به تمامی مباحث سئو پرداخته است. حوزه سئو شامل زیرشاخه‌هایی همچون، آموزش سئو، خدمات سئو، استراتژی سئو، سئو داخلی، سئو خارجی، سئو محلی، سئو تکنیکال، لینک‌سازی و… می‌شود. برای هر کدام از این زیرشاخه‌ها نیز یک محتوای جامع و کامل تولید می‌کنیم. ، یک تکنیک ناوبری است که برای کمک به موتورهای جستجو و کاربران، در درک رابطه بین صفحات استفاده می شود. Breadcrumb نشان می‌دهد که شما در کدام صفحه و در کجای وبسایت قرار گرفته‌اید.

چک لیست سئو تکنیکال

برای درک بهتر نحوه جذب ترافیک بیشتر برای وبسایت، دانستن مفهوم برخی از اصطلاحات و عبارت ضروری است. توجه داشته باشید که در این قسمت ممکن است به برخی از اصطلاحات پرداخته خواهدشد که لازم باشد در ادامه مقاله “سئو چیست” توضیحات بیشتری راجع به آن ارائه دهیم. وظیفه شما به عنوان یک سئوکار این است که مطمئن شوید موتورهای جستجو به خوبی می‌توانند سایت را بررسی و آنالیز نمایید. سئو چیست؟ سوالی است که امروزه درصد بالایی از جستجوی کاربران به خود اختصاص داده است. شما عزیزان می توانید برای آموزش سئو از طریق سایت ahrefs.comبه وبلاگ این سایت رفته با کمی حوصله برای ترجمه متون آن اصول سئو را تا حد قابل قبولی بیاموزید. هر چند وقت یکبار می توانید از ابزارهایی مانند Ahrefs یا Open Site Explorer استفاده کنید تا بررسی کنید آیا شخصی به وب سایت شما پیوند ایجاد می کند یا خیر.

Keyword Research یا تحقیق درباره کلمه کلیدی چیست و چرا از اهمیت بالایی برخوردار است؟

با استفاده از این روش، خیلی سریع نتایج دلخواه در رسیدن به رتبه مطلوب سئو به دست می‌آید. اما گفتنی است که این روش، روشی پایدار نبوده و ممکن است به سرعت موجب سقوط سایت شما بشود. هر زمان که گوگل متوجه تقلب صورت گرفته با استفاده از سئوی کلاه سیاه بشود، سایت را جریمه کرده و مشکلات و دردسرهای بسیاری را برای سایت در پی خواهد داشت. این آپدیت هم یکی از تحولات مهم در الگوریتم‌های گوگل بوده است‌.

این موضوع می‌تواند به مرور سبب حضور بیشتر مخاطب در سایت شده و سئوی یک محتوا را در موتورهای جست‌وجوگر گوگل بهبود بخشد. سئو محتوا بعدی از سئوی سایت بوده که به عنوان بخشی از سئوی داخلی محسوب می‌شود. بخشی مهم و پررنگ که می‌تواند سبب شود تا سایت رشد بسیاری را داشته باشد و بتواند در موتورهای جست‌وجوگر به نقاط مطلوبی دست پیدا کند.

حضور این صفحات هم در زیردامنه و هم دامنه اصلی موجب ایجاد محتوای تکراری شده و هردو نسخه توسط گوگل ایندکس خواهد شد. بهترین پیشنهاد ممکن راه اندازی بلاگ بر روی فولدر و ریدایرکت 301 همه صفحات زیردامنه به آن است. برای اطلاعات بیشتر و مشاهده نمونه کد ردایرکت پیشنهاد میکنیم مقاله ریدایرکت 301 چیست را مطالعه کنید. متاسفانه فکر میکردم اینکه اگه زیر دامنه داشته باشم و یه سری مطالب مرتبط به سایت اصلی رو درش قرار بدم برای بالارفتن سئو سایت بهتره.

این الگوریتم در واقع یک ماشین یادگیری با سیستم هوش مصنوعی است. یعنی از رفتار کاربران با نتایج جستجو نکاتی را یاد می‌گیرد و در ارائه بهتر نتایج جستجو آن را به کار می‌گیرد. الگوریتم رنک‌برین ساختاری کاملا متفاوت از سایر الگوریتم‌ها دارد و تاثیر بسیار زیادی در رتبه‌بندی نتایج جستجو دارد. وب‌سایتی که طبق اصول سئو طراحی شود مزیت‌های زیادی دارد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها به صورت تیتروار اشاره می‌کنم. انتخاب کلمات کلیدی مناسب یا اشتباه می‌تواند تفاوت بین موفقیت یا عدم موفقیت در سئو را رقم بزند.