دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما-seroundtable | سئو

این ابزارها به سئوکار کمک می کنند تا بتواند مسیر سئو سایت خود و سایر رقبا را به درستی مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد. با استفاده از ابزار seo می توانید روند سئو سایت خود را بهتر مدیریت نمایید. علاوه بر این، ابزارهای SEO امکان بررسی دقیق سایت و مراحل انجام آن را نیز برای شما فراهم می کنند. مدیران سایت های وردپرسی می توانند سایت خود را مطابق با آخرین الگوریتم های موتورهای جستجوگر سازگار نمایند. این افزونه به سئوکاران کمک می کند تا بتوانند تگ های مناسبی به تنظیمات سایت خود اضافه کنند. به این ترتیب موجب بهبود جایگاه سایت شما در موتورهای جستجوگر می شوند.

  • ممکن است که این منابع بیشتر درون سایت خودتان باشد و یا اینکه کاربر را به سایت دیگری منتقل سازید.
  • ما در این مقاله تلاش کردیم سئو چیست به زبان ساده را برای شما توضیح دهیم تا بتوانید شروع اصولی و تکنیکی برای یادگیری سئو داشته باشید و بتوانید با اطاعات کافی یادگیری را شروع کنید.
  • با این کار این سیگنال به گوگل ارسال می‌گردد که از نام خدمات و صفحات شما در سطح وب صحبت می‌شود.
  • در واقع این نتایج شانسی به من و شما نشان داده نمی شود، معیارهایی وجود دارد که موتورهای جستجو آنها را بررسی کرده و در صورت تعیید، نمایش داده میشوند.
  • برای اطلاعات بیشتر و مشاهده نمونه کد ردایرکت پیشنهاد میکنیم مقاله ریدایرکت 301 چیست را مطالعه کنید.

اگر وب سایت شما برای جستجوی عبارات مرتبط در صفحه یک نشان داده نشود، به اهداف خود نمی رسد. بسیاری مشاغل خرده فروشی در وب وجود دارد که برخی از آن ها حتی یک فروشگاه یا مغازه واقعی هم ندارند، با این حال می توانند در سال میلیون ها تومان کسب درآمد کنند. سایت شما نیز می تواند برایتان مشتری جذب کند، اما تنها در صورتی این امر محقق می شود که کاربران وب بتوانند آن را پیدا کنند.

قرار دادن واژگان جستجوی مرتبط در URL خوب است، اما از استفاده بیش از حد کلمات کلیدی دوری کنید. کسب و کار های امروزی به دنبال برندینگ سازی و معرفی خود به کاربران گوگل برای چند برابر شدن سود کسب و کارشان هستند و میخواهند بدون آن که فضای کاری شان را گسترش دهند از گوگل برای بهبود کسب و کارشان کمک بگیرند. سئو سایت یکی از روش هایی است که باعث قدرتمند شدن کسب و کارتان، حک شدن خدمات تان در ذهن مشتری ها و تبدیل آن ها به مشتری دائمی است. در این مقاله میخواهیم درباره اینکه سئو چیست و چه کاربردی دارد توضیحات کاملی بدهیم و پاسخ به سوالات سئو چیه هر آنچه که در مورد لازم است بدانید لا به صورت صفر تا صد به شما توضیح میدهیم. اگر میخواهید سایت شما در کمتر از ۶ ماه در صفحه اول گوگل جایگاه ویژه ای پیدا کند میتوانید وارد صفحه شرکت سئو سایت ما شوید و با حدود هزینه سئو سایت تان و شرایط عقد قرارداد در بهترین شرکت سئو تهران آشنا شوید.

آموزش سئو چقدر زمان خواهد برد؟

سئو آن پیج نشان میدهد که صفحات سایت به یکدیگر مرتبط هستند و بین آن ها پیوندی وجود دارد و در این حالت به Google ایده ای در مورد ساختار وب سایت شما می دهد. تا سال ۱۹۹۷، طراحان موتورهای جستجو دریافتند که مدیران وب‌سایت‌ها تلاش می‌کنند که در موتورهای جستجوی آن‌ها رتبه بهتری داشته باشند. آنان همچنین متوجه شدند که برخی از مدیران وب، حتی رتبه‌های خود در نتایج جستجو را از طریق لبریز نمودن صفحات خود با واژگان کلیدی بسیار زیاد یا نامرتبط، دست‌کاری می‌کردند.

ابزارهای مفیدی در این زمینه وجود دارد که در این قسمت قصد داریم به معرفی آنها بپردازیم. به خاطر داشته باشید که لینک‌سازی داخلی و خارجی به روند بهبود محتوا و سئوی سایت کمک خواهد کرد. اما برخی از متخصصان سئو خواسته یا ناخواسته برای سریع‌تر دیده شدن محتوا توسط موتورهای جستجو، از صفحات نامرتبط به یکدیگر لینک‌سازی انجام می‌دهند. گوگل با آنالیز دقیق سایت و فروشگاه شما به خوبی می‌تواند مکان کسب و کار را درک کرده و در مواقع نیاز به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند نیاز خود را رفع کنند. این دستورالعمل‌ها با الگوریتم کبوتر و موش‌کور رهگیری شده که می‌توانند نتایج جستجو را باتوجه به نیاز کاربران تغییر دهند. با یک‌سری از اقدامات ساده به راحتی می‌توان وب سایت را از نظر سئو تکنیکال بررسی و بهبود بخشید.

تقویم محتوایی

الگوریتم پاندا سبب شد تا سایت‌هایی که رتبه خوبی داشتند ولی نیاز کاربر را رفع نمی‌کردند، به شدت افت رتبه پیدا کنند و بالعکس سایت‌هایی که محتواهای باکیفیت و ارزشمندی ارائه می‌دادند، رتبه و ارزش بالاتری پیدا کنند. این آمار به خوبی سهم محبوبیت و میزان استفاده مردم از موتورهای جستجوگر را نشان می‌دهد. فکر نمی‌کنیم که پس از مشاهده این آمار نیاز به توضیحاتی دراین‌باره نیاز باشد. در قسمت زیر قصد داریم که به بررسی هر یک از این موتورهای جستجو بپردازیم و کمی عملکرد آنها را زیر ذره‌بین قرار دهیم. در واقع ایندکس کردن یا به اصطلاح ایندکسینگ به معنای فهرست‌بندی است. مطالبی که از نظر محتوا استانداردهای لازم را رعایت کرده باشد به فهرست مطالب موتورهای جستجوگر اضافه خواهد شد.

Meta Tag یا تگ متا چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر این صفحات محتوای ارزشمندی ندارند و جایگاهی هم در نتایج گوگل کسب نکرده‌اند پیشنهاد میکنیم از روی سایت حذف شده و کد 410 را در آنها نمایش دهید. کسانی که تمرکز خود را بر اصول سئو، تولید محتوا و پاسخ گویی به کاربران قرار دهند در این مسیر موفق خواهند بود؛ زیرا کاربران همیشه به دنبال پاسخ سوالات خود هستند. همین مساله موجب شده تا سایت هایی در نتایج گوگل موفق باشند که در کنار تولید محتوا، به رضایت کاربر از این محتوا، توجه ویژه ای دارند. اگر تجربه کاربری در سایت شما بد باشد و کاربران بلافاصله پس از ورود به صفحه از آن خارج شوند. الگوریتم رنک برین کاری میکند که جایگاه خود را در نتایج جستجو از دست بدهید. در گذشته یک کارشناس سئو با چند تکنیک به موفقیت می‌رسید اما امروزه رمز موفقیت در موتورهای جستجو براساس ارتباط و تعامل کاربر با سایت سنجیده می‌شود.

موتور جستجوگر گوگل در زمان بررسی صفحات به وجود تگ ها اهمیت می دهد. برای افزایش ارزش و بازدید صفحه خود می توانید از تگ ها کمک بگیرید. توصیه می شود تا نام محصول خود را تگ نکنید و تگ های بیش از ۳ کلمه را به کار نبرید. دقت داشته باشید که تگ های نامربوط هم باعث ناراحتی مشتریان شما می شوند.

یک کارشناس سئو وب سایت، کمپین ها و طرح های PPC را پیگیری، گزارش، تجزیه و تحلیل می کند. PPC مخفف کلمه Pay Per Click به معنای پرداخت هزینه به ازای هر کلیک است. در این نوع تبلیغات، آگهی سایت شما بر روی موتورهای جستجو و سایت های پربازدید ارائه می گردد و با هر کلیک بر روی آگهی، فرد کلیک کننده به سایت شما هدایت می شود. علاوه بر page speed insights، ابزار دیگری به نام Mobile Friendly Test هم وجود دارد.