دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ سئو سایت به زبان ساده 2022 دی ام روم-seroundtable | سئو

یکی از رایج‌ترین «اشتباه‌هایی» که می‌بینم این است که افراد تیترهای صفحات خود را قابل کلیک کردن نمی‌کنند، به خصوص وقتی صحبت از وبلاگ‌ها به میان می آید. بازنشر پست فرصتی عالی برای تبلیغ مجدد آن در رسانه های اجتماعی و خبرنامه است. حتی اگر این موضوع خیلی در مورد زمینه محتوای شما صدق نمیکند، به روزرسانی یک راه نسبتا آسان برای بهبود کیفیت محتوای شما است. مسئله این است که به عنوان یک نویسنده، نمی توانید بین 2000 تا 5000 کلمه در مورد موضوع خود چرت و پرت سر هم کنید. برای به دست آوردن رتبه‌های خوب از دید گوگل باید سه فاکتور تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن را همزمان داشته باشید. در فصل بعدی اطلاعات بیشتری در مورد بهینه سازی تگ عنوان و متا دیسکریپشن ارائه خواهیم داد.

  • بک لینک ها از همان ابتدای پیدایش موتورهای جستجو فاکتوری بسیار تاثیرگذار بر روی الگوریتم های موتورهای جستجو بوده اند.
  • فریلنسر به معنای خود اشتغالی است و «فریلنسر سئو» که شاخه‌ای از شغل فریلنسری است فردی است که تحت استخدام هیچ شرکت یا مجموعه‌ای نیست و برای خود به صورت پروژه‌ای کار می‌کند.
  • سئو چیست؟ می توان گفت سئو فرآیندی است که به یک وب سایت و محتوای آن کمک می کند تا در رتبه بالاتر نتایج گوگل قرار بگیرد.
  • برای آنکه بهترین نتیجه را از این دو ابزار گوگل بگیرید، می‌توانید آن‌ها را به یکدیگر متصل کنید.

برای آشنایی کامل با استراتژی و نحوۀ بهینه‌سازی انکر تکست‌ها مقالۀ «چگونه انکر تکست (متن لینک) را بهینه سازی کنیم؟» را بخوانید. ، زیر شاخه‌‌های آبنبات‌فروشی که به دو دستۀ آبنبات شکلاتی و میوه‌ای تقسیم شده‌اند در تگ و زیر شاخه‌های آن‌ها نیز در تگ قرار گرفته‌اند. شما هم با توجه به موضوع و بخش‌بندی‌های متن‌تان باید ساختاری متناسب را ایجاد کنید و عنوان‌های هر بخش را با تگ‌های جدا کنید. عنوان سئو همان عبارتی است که در صفحۀ نتایج گوگل نمایش داده می‌شود.

گوگل ترندز به مقایسه حجم جستجوی کلیدواژه‌های مختلف در طول زمان (مثلا ۵ سال گذشته) می‌پردازد و گزارش را به صورت نمودار ارائه می‌کند. که من در سایت سفینه این کارها را با ابزار سئو کبوتر انجام می‌دهم که در ادامه این بخش، ابزار کبوتر را نیز معرفی می‌کنم. در ادامه به معرفی ۱۷ ابزار پر کاربرد سئو می‌پردازم و اندکی در مورد کارآیی آن توضیح می‌دهم. اگر محتواهای وب‌سایت شما بر اساس مسیر جستجو طراحی شده باشد حداقل ۲ مزیت برای شما به همراه خواهد داشت. مسیر جستجوی کاربر اشاره به جستجوهای یک کاربر از لحظه آشنایی با یک موضوع تا لحظه پرداخت پول برای آن موضوع دارد. وقتی در آن کیورد رتبه گرفتید می‌توانید به کیوردهای شبیه به آن کیورد نیز فکر کنید و صفحه را برای آن‌ها هم بهینه کنید.

در این روش مالک کسب و کار خودش سئو را فرا گرفته و بخش مهمی از زمان و انرژی خود را صرف این کار می‌کند. کسب و کارهای نوپا که هنوز بودجه کافی و ساختار سازمانی مشخص برای سرمایه‌گذاری در حوزه سئو را ندارند معمولا از این روش استفاده می‌کنند و پس از کسب موفقیت‌های کوچک و تامین بودجه استراتژی خود را تغییر می‌دهند. در نتیجه حتی تولید محتوا که یکی از ارزشمندترین فعالیت‌های ما در حوزه سئو است این پتانسیل را دارد که به رنگ خاکستری یا سیاه جلوه کرده و موجب از دست رفتن جایگاه ما در نتایج جستجو شود. پیش از آنکه سایتی طراحی کنیم، محتوایی تولید کنیم یا حتی برای افزایش اعتبار سایت خود هزینه کنیم باید بدانیم که هدف اصلی ما از سرمایه‌گذاری در حوزه سئو چیست.

Google PageSpeed Insights: تست سرعت صفحات سایت

لینک سازی هدفمند در سایت که به تکنیک های سئو داخلی و سئو خارجی مربوط میشود باعث سرازیر شدن ترافیک داخلی سایت به صفحات مورد نظر شما و همچنین ورود کاربران از سایت های دیگر به سایت شما میشود. همیشه سعی کنید در حالی که بهترین کارتان را انجام می‌دهید حواستان به رقبا هم باشد و آن‌ها را هم رصد کنید. اسپای‌فو اطلاعاتی مانند کلمات کلیدی طبیعی، تبلیغات گوگل ادوردز، استراتژی لینک‌سازی، این‌که بیشترین ورودی بر اساس کدام کلمات کلیدی بوده و … فکر می‌کنم در جایی که رقابت شدید است دانستن این موارد به شما کمک زیادی بکند.

منظور از توضیحات متا یا متا دیسکریپشن متنی است که برای نمایش داده شدن در قسمت توضیحات گوگل نوشته می‌شود (مانند تصویر زیر).

با این وجود سئو در اغلب کسب و کارها نسبت به دیگر روش های بازاریابی، دارای بازگشت سرمایه بیشتری است. سئو به هیچ وجه غیر قانونی نیست، اما اقداماتی که در جهت سئو کلاه سیاه هستند موجب جریمه شدن وب سایت از طرف موتورهای جستجو می گردد. منظور از ردیابی رتبه، فرآیند نظارت بر عملکرد وب سایت شما در موتورهای جستجو در مهم ترین کلمات کلیدی شما است. هنگامی که چنین کلمه کلیدی را پیدا کردید، به تب Pages بروید تا صفحه ای که برای آن رتبه کسب کرده اید را ببینید.

ابتدا به کمک اصول تکنیکال صفحه را کشف و ایندکس می کند و بعد به کمک سئو داخلی و خارجی به گوگل کمک می فهمانیم محتوای صفحه بیشترین ارتباط را با کلمه سرج شده توسط کاربر را دارد. فعالیت در شبکه های اجتماعی زمانی ارزشمند است که محتوای تولید شده برای کاربر مفید بوده و نسبت به آن واکنش نشان دهد. انتشار بی‌هدف محصولات در توئیتر و پینترست نتیجه‌ای جز هدر رفتن زمان شما نداشته و در درازمدت تاثیر مثبتی بر سئو سایت ندارد.

برای مثال، در جستجو‌ی موضوعات روز و اخبار، تازه و جدید بودن محتوا نقش اساسی در رتبه بندی صفحات دارد؛ درحالیکه در جستجو‌ی تعاریف یک واژه در فرهنگ لغت، این چنین نیست. این معیار‌ها بر اساس دستور‌العمل‌هایی که برای عموم در دسترس هستند مشخص و تعیین می‌شوند. هر‌چه این معیار‌ها در تولید یک محتوا و ساختار کلی یک وب سایت بیشتر رعایت شوند، الگوریتم‌های موتور‌های جستجو رتبه‌های بهتری به آن صفحات اختصاص می‌دهند. در فضای اینترنت نیز همین‌گونه است؛ با این تفاوت که موقعیت مغازه شما با ابزاری مثل خیابان اصلی یا کوچه پس کوچه سنجیده نمی‌شود. در کسب و کار اینترنتی، موقعیت فروشگاه (وب سایت) شما را، جایگاه و رتبه آن تعیین می‌کند.

جهت مطلع شدن از آخرین روش های بهینه سازی می توانید در خبرنامه سئوکار عضو شوید و از آخرین اخبار و مقالات در زمینه سئو مطلع شوید. برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو کارهای زیادی می بایست انجام شود. سئو را مي‌توان مجموعه‌اي از روش‌ها براي تغيير استراتژيک وب سايت‌ها دانست. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط صفحه و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج جستجو، مي‌پردازد. آژانس خلاقیت وبسیما در سال 2012 با هدف ایجاد تغییر و تحول در فضای وب ایران فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. ما هرسال با تلاش و پشتکار بسیار، همگام با استانداردهای روز دنیا گام برداشتیم و طی این سال‌ها توانستیم نقش مهمی در اشتغال‌زایی، آموزش و تربیت نیروی حرفه‌ای در صنعت وب ایفا کنیم.

انکرتکست ها انواع مختلفی دارند و هر کدام بسته به شرایطی، مورد استفاده قرار می گیرد. در استفاده از انواع انکر تکست باید با نکات و تکنیک های سئو خارجی و ساخت بک لینک آشنایی داشته باشید. محتوایی می تواند رتبه خوبی در نتایج جستجو بگیرد که بهترین پاسخ را برای مشکل کاربران ارائه کرده باشد.