دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ راهنمای کامل SEO رادزاد

برای مثال، وقتی مطلبی می‌نویسید و عبارت “کلمه کلیدی” را در آن بار‌ها و بار‌ها بکار می‌برید، در اصل به گوگل می‌گویید که این مطلب درباره “کلمه کلیدی” نوشته شده است. با توجه به اهمیت و تاثیر محتوا، تولید محتوا‌ی خوب و موثر باید نخستین هدف ما در دنیای دیجیتال امروز باشد. تولید محتوای خوب و موثر، مهم‌ترین استراتژی در جذب مخاطب و افزایش بازدید موتور‌های جستجو و تبدیل شدن به یک منبع قابل اعتماد در زمینه کاری خودمان است.

  • معیار Bounce rate درصد بازدیدکنندگانی را که وب سایت را بدون هیچ اقدامی ترک کرده اند را نشان می دهد.
  • بدست آوردن هر موفقیتی بهایی دارد که افراد موفق آن را پرداخت کرده‌اند.
  • صد البته که لینک سازی یک شبه و زیاد موجب آسیب به وب سایت خواهد شد.
  • زمانی که از شما می‌پرسند، سئو چیست؟ قطعاً بخش اعظمی از این حوزه را به مقایسه رتبه و ارزش یک وب سایت نسبت به رقبای خود اختصاص می‌دهید.
  • البته بایست دقت داشت که نتایج حاصل از سئو در یک وب سایت با سابقه نسبت به یک سایت نوپا، زودتر دیده می شود.

این مقاله به کوشش سمیرا سرباز، حسین بابائی، صفیه منتظری، مرضیه اقبالی و دیگر اعضای تیم نوین تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم. این بود تمام آن چیزهایی که برای شروع یادگیری سئو لازم است بدانید.

SEM یک روش بازاریابی با استفاده از تبلیغات پولی است، که در صفحات نتایج موتور‌های جستجو نمایش داده می‌شوند. به عبارت دیگر، SEM یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که بمنظور افزایش بازدید یک وبسایت، در صفحات نتایج موتور‌های جستجو انجام می‌پذیرد. مساله مهمی که در حوزه بهینه سازی موتورهای جستجو وجود دارد ماهیت پویای الگوریتم‌ها و رقابت دایمی بین کسب و کارها برای کسب رتبه بهتر در گوگل است، در نتیجه مهم است که یک استراتژی سئو دائمی و بلند مدت برای خود تدوین کنید.

افرادی که به صورت کلاه خاکستری برروی بهینه سازی فعالیت میکند یا خراب میکند یا به بهترین نتیجه میرسد. سپس با استفاده از روش‌هايي که در خارج از وب سايت انجام مي‌شود به بهينه‌ سازی موتور جستجو مي‌پردازد. حال بین خیلی از سئو کاران برسر این موضوع که چند درصد سئو داخلی و چند درصد سئو خارجی مهم است درگیر هستند. اولا ، همانطور که اول مقاله براتون توضیح دادیم مهم ترین نکته در سئو ، تولید محتوای عالیست.

آژانس بازاریابی نوین

دو بخش مهم دیگر می ماند به نام های سئو فنی و سئو محلی که هر سئوکاری باید آن ها را به خوبی بشناسد. بنابراین فهمیدیم که مهم ترین بخش در سئو داخلی این است که اطمینان حاصل کنید محتوای شما باکیفیت و فوق العاده است. اما این به تنهایی کافی نیست و یکسری فاکتور مهم دیگر وجود دارند که باید رعایت شوند. اگر علاقه مند هستید بیشتر در این زمینه اطلاعات به دست بیاورید، مقاله سئو داخلی ما می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

تکنیک های سئو کلاه سیاه در برابر سئو کلاه سفید

توی لینکدین مقاله بنویس و لینک بده به مبدع مشخصی که داری، و توی توییتر هم لینک مطلب منتشر کن، قدرت بسیار زیادی دارند. از ظرفیتی که لینکدین و توییتر به صورت رایگان در اختیارت قرار میدن غافل نشو. سئو یک فرایند است، تا زمانی که آن را درک نکرده اید و تجربه ای از آن ندارید، قدری پیچیده به نظر می رسد، اما در حقیقت این طور نیست. زمانی که یک تصویر را در سایتتان بارگذاری میکنید، علاوه بر مشخص کردن نام و توضیحات تصویر، محلی برای مشخص کردن متن جایگزین یا alt در نظر گرفته شده است. در حقیقت یک جور کد هستند که معنای صفحه را بیشتر برای رباتهای جستجو گر گوگل توضیح میدهند.

هر محتوا، کد یا لینکی که در دامنه ما باشد جزئی از سئو داخلی بوده و هر اتفاقی که خارج از سایت ما رخ میدهد و بر سئو آن تاثیر گذار است (مثل لینک سازی، تبلیغات و فعالیت در شبکه های اجتماعی) را سئو خارجی می نامیم. البته منظور ما تنها محتوای متنی نیست بلکه تصویر، ویدئو، صوت و حتی ابزارهایی که در سایت خود ارائه می‌کنیم در پاسخ‌گویی به نیاز کاربر و درک گوگل از کیفیت محتوای ما تاثیرگذار هستند. سئو یا بهینه سازی وب از عبارت انگلیسی Search Engine Optimization برگرفته شده است که به طور کلی به معنای بهینه سازی سایت برای موتور های جستجوست. سئو موظف است که به سرعت، محتوایی را به کاربران نشان‌بدهد که بیشترین تناسب را با جستجوی آنها دارد و برای آنها مطلوب است.