دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین-seroundtable | سئو

وقتی یک صفحه در بخش exclude قرار می‌گیرد دلیل آن نیز ذکر میشود. مثلا ممکن است نوشته باشد crawled currently not indexed یعنی صفحه توسط گوگل دیده شده ولی هنوز ایندکس نشده است. ما باید از انواع انکر تکست استفاده کنیم تا لینک سازی طبیعی باشه. اگر در کنار تولید محتوا به فکر ایجاد ارتباط واقعی با مخاطب خود باشید، شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت. در تجارتی که قواعد آن به سرعت در حال تغییر هستند زمان ارزش بسیاری زیادی دارد.

  • سئو چیست؟ عوامل و فاکتور های بسیار زیادی بر روی سئو یک سایت تاثیر می گذارد، از جمله این فاکتور ها می توان به لینک های داخلی سایت، کلمات کلیدی استفاده شده در محتوا، بهینه سازی آدرس سایت، عملکرد فنی سایت و ….
  • این جلوگیری از به نمایش در‌آمدن وبسایت‌های تازه تاسیس در صفحات نتایج جستجو، به گوگل زمان می‌دهد تا کیفیت آن وبسایت‌ها را ارزیابی کرده و با اسپم مبارزه کند.
  • Alexa Rank یا رتبه الکسا در‌حقیقت میزان محبوبیت یک وبسایت است و میلیون‌ها وبسایت را از این نظر رتبه بندی می‌کند.
  • تا زمانی که وب سایت شما برای گوگل بهینه سازی شده است، جای نگرانی برای دیگر موتورهای جستجو نیست.

بسیاری از مردم فکر می کنند که طول محتوا یکی از فاکتورهای رتبه بندی است. یک مطالعه معروف توسط وب سایت Backlinko وجود دارد که نشان می دهد پست هایی با حدود 2000 کلمه و بیشتر، معمولا در گوگل رتبه بهتری دارند. لینک دادن به محتوای مرتبط به تقویت درک موضوع صفحات شما کمک می کند. این کار می تواند به گوگل کمک کند تا زمینه سایت شما را بهتر درک کند و برای بازدیدکنندگان شما هم با ارزش تر است. در عوض، ما آنها را در یک موضوع یعنی نحوه ایجاد یک وبلاگ گروه بندی میکنیم و سپس آن را در یک راهنمای جامع پوشش می دهیم که به طور بالقوه می تواند برای هر یک از این کلمات کلیدی رتبه کسب کند.

چک لیست سئو داخلی

این نتایج ارگانیک می‌توانند شامل صفحات وب متن محور، مقاله‌های خبری، تصاویر، ویدیوها و دیگر انواع محتوای خاص باشد. از دیگر ابزارهایی که توانایی بررسی کردن بک لینک‌ها را دارد و برای بهبود سئوی خارجی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، ابزار Ahrefs است. این ابزار شناخته شده، با استفاده از آنالیز و بررسی لینک‌های موجود در سایت، مشکلات آن را نمایش داده و خروجی بهتری را از سایت شما به وجود خواهد آورد. یکی از دیگر نکاتی که می‌تواند به سئو کردن یک محتوا کمک کند، استفاده از هدینگ‌ها و لیست‌های شماره‌دار است. با شماره گذاری برای عناوین مختلف و به کار بردن اعداد، نظم و ترتیب بر محتوا غالب می‌شود. خواننده محتوا می‌تواند هر بخشی از محتوا را که نیاز دارد بخواند و دسترسی ساده و راحت‌تری را نسبت به ابعاد مختلف محتوا داشته باشد.

سپس این شاخص‌ها از طریق الگوریتمی تغذیه می‌شود که سعی می‌کند همه داده‌ها را با درخواست شما مطابقت دهد. فاکتورهای زیادی برای ورود به الگوریتم موتورهای جستجو وجود دارد که رتبه بندی را انجام می دهد. یکی از مهم‌ترین روش های سئو، سئو داخلی است که می‌بایست توجه ویژه‌ای به آن شود. سئو داخلی به تمامی فرآیند و تکنیک‌هایی گفته می‌شود که جهت بهینه‌سازی و افزایش رتبه و جایگاه، درون وبسایت انجام می‌پذیرد. سئو فرندلی (SEO-friendly)، به معنی ایجاد یک وبسایت مطابق با دستورات و قوانین سئو می‌باشد. به عبارت بهتر هر صفحه‌ای از سایت که گوگل و سایر موتورهای جستجو بتوانند به راحتی در آن خزش کنند و محتوای آن را بررسی و تفسیر و ایندکس نمایند، سئو فرندلی می‌نامند.

تاثیر بینابینی و باکس‌های مزاحم در سئو

حتی اگر این صفحات را رتبه‌بندی کند و مردم روی آن کلیک کنند، اغلب کاربران از محتوای شما استفاده نمی‌کنند. به‌عنوان مثال، اگر صفحه‌ی اصلی شما از گوگل بک‌لینک بگیرد بدین معنی است که صفحه شما در گوگل ایندکس‌ شده است. بار بعدی که گوگل به سایت شما سر می‌زند، آن لینک را دنبال می‌کند تا صفحه اصلی وبسایت شما را پیدا کند و احتمالاً آن را به فهرست خود اضافه می‌کند. کراولر گوگل، سایر صفحاتی را که به صفحه‌ی اصلی لینک شده‌اند در سایت پیدا می‌کند. قبل از اینکه گوگل بتواند محتوای شما را در نظر بگیرد، ابتدا باید بداند که وجود دارید یا خیر.

شمشیری که در صورت استفاده درست از آن می‌تواند به شما کمک کند تا نتیجه دلخواه خود را با سرعت بیشتری به دست آورید. ابزار دیگری که برای در نظر گرفتن رشد و بهبود سئوی سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد، The Web Checker است. این ابزار توانایی آن را دارد که فاکتورهای بسیاری را مورد ارزیابی قرار دهد. از امنیت یک سایت گرفته تا عملکرد سئو و کارایی سایت برخی از این موارد هستند.