دسته‌ها
اخبار

تعریف سئو چیست و چرا سئو سایت مهم است ؟ بیلاود مارکتینگ

من یکبار دوره سئو رو بطور کامل رفتم ولی الان برای رسیدن به صفحه اول گوگل مشکل دارم و بعد از 5ماه فعالیت هنوز کلمه کلیدی از صفحه 3 بالاتر نیومده. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم مقاله ما با موضوع “چند مقاله در هفته بنویسیم” را مطالعه کنید. این صفحات ارزش سئو ندارند چرا که کاربران با این ادبیات در گوگل جستجو نمیکنند. از طرف دیگر این صفحات از نظر موضوعی بسیار به هم شبیه بوده و میتوانند مصداق کنیبالیزیشن باشند. از نظر سطح کیفی محتوایی وبسیما قابل مقایسه با هیچ منبع آموزشی دیگری نیست.

  • من تصمیم دارم اینکار رو با تعداد کمی از صفحات شروع کنم.ابتدا با صفحه خانه یا اولین صفحه سایت.
  • هرچند این کار، اجباری نیست و نباید خود را ملزم به انجام آن کنید.
  • منظور از پایش فرایندیست که در آن موتورهای جستجو به اسکن تمام صفحات وب می پردازند.
  • از پنهان‌کاری یا همان نشان­‌دادن محتوایی متفاوت به موتور جستجو نسبت به محتوایی که بازدیدکنندگان در آن صفحه می‌بینند استفاده‌نکنید.
  • رنگ سبز نشان‌دهندۀ وضعیت خوب است، رنگ نارنجی بیانگیر این است که این بخش نیاز به بهبود دارد و رنگ قرمز نشان می‌دهد که روی این بخش اصلاً کار نشده.

به دست آوردن رتبه بندی بالا در کلمات کلیدی خاص و خوب ، به کمی زمان و صبر نیاز دارد تا به مرور زمان و اثبات خودتون در گوگل رتبه بگیرید. نتایج ارگانیک با اصلاحی به نام SERP یا فهرست نتایج گوگل شناخته‌می‌شوند و دارای تنوع زیادی هستند که به مخاطب، اطلاعات تکمیلی و مورد نیاز را نیز ارائه‌می‌دهد. این اطلاعات تکمیلی، به شیوه‌های مختلف و با عنوان ویژگی‌های SERP نمایش داده می‌شوند که در مقاله SERP Features یا ویژگی های SERP گوگل چیست؟ به‌طورکامل به آن پرداختیم. مثلاً وقتی در مورد فست‌فودهای تهران در گوگل جستجو می‌کنید، خواهیددید که در نتایج اول، آدرس فست‌فودهای تهران را در نقشه نشان می‌دهد و این آدرس‌ها، یک نوع از ویژگی‌های اضافه برای نتایج گوگل هستند. به مرور زمان و محبوبیت گوشی های موبایل در بین مردم و افزایش امکانات موبایل، میزان جستجو در اینترنت بوسیله گوشی های همراه بسیار بیشتر شده و افراد اکثرا نیازهای خود را از طریق موبایلشان برطرف میکنند. برای سرعت بخشیدن به روند ایندکس شدن صفحات وبسایت خود، آدرس های صفحات موجود را در فایل نقشه سایت تهیه و در اختیار ابزار گوگل قرار دهید.

معرفی مهمترین ابزارهای سئو

زمانی که با مفهوم بهینه سازی سایت آشنا شدم متوجه شدم ما سئو کارها میتوانیم در “زمان” به عنوان با ارزشترین دارایی حال حاضر یک فرد، شرکت یا سازمان تا حد ممکن صرفه جویی کنیم. بزارید سختش نکنیم، اگه دنبال تعریف‌های کلاسیک و متداول می‌گردید کافیه یه سرچ ساده بزنید. اما ببینید، چند سال پیش یکی از گوگلی‌ها گفت ما برای رتبه بندی سایت‌ها، 200 عامل رو بررسی می‌کنیم.

به چه موضوعی علاقه مندید؟

هدف نهایی این مقاله این است که به شما کمک کند تا نکات مهم سئو را درک کنید تا بتوانید محتوای خود را برای رتبه بالاتر در گوگل بهینه سازی کنید و در پست های خود توجهات بیشتری را به خود جلب کنید. علاوه بر فاکتورهای سئو داخلی، رتبه شما توسط چند فاکتور سئوی خارج از صفحه (سئو خارجی Off-page SEO) نیز تعیین می‌شود. این این عوامل شامل پیوندهایی از سایر وب‌سایت‌ها، توجه رسانه‌های اجتماعی و سایر فعالیت‌های بازاریابی است که خارج از وب سایت شما اتفاق می‌افتد. از مهمترین اهداف سئو سایت میتوان معرفی خدمات و کسب و کار شما به تمام کاربران گوگل و برند سازی شما در اذهانعمومی است. سئوکار باید از تکنیک هایی کلاه سفید و سایر انواع سئو برای بهبود رتبه سایت خود استفاده کند و تلاش کند ایده های جدید برای بیشتر شدن ترافیک سایت و کسب رتبه بالاتر در سایت پیاده سازی نماید.

الگوریتم پنگوئن (penguin) گوگل (

اگر هم به اطلاعات بیشتر و به‌روز درباره الگوریتم‌ها نیاز دارید ما سعی کردیم برای هر آپدیت الگوریتم یک راهنمای جامع منتشر کنیم. همۀ این راهنما ها را در صفحه الگوریتم‌های گوگل می‌توانید ببینید و مطالعه کنید. کافیست وارد سایت Woorank شوید و در اولین کادری که می‌بینید لینک سایتتان را وارد کنید و اینتر را بزنید. در صفحۀ بعدی لیست کاملی از آنالیز بخش‌های مختلف ساییتان را مشاهده می‌کنید که با سه رنگ مختلف جدا شده‌اند.