دسته‌ها
اخبار

سئو چیست seo چیست معنای بهینه سازی سایت چیست؟

خوشبختانه، اکثر توسعه دهندگان این روزها به موضوع سازگاری وب سایت با موبایل توجه می کنند، بنابراین اگر یک تم وردپرسی با کیفیت را انتخاب کنید، نباید مشکلی وجود داشته باشد. علاوه بر دلایل واضحی که برای استفاده از آن وجود دارد، استفاده از پروتکل HTTPS در سال 2014 به یک فاکتور رتبه بندی (البته نسبتا کم قدرت) تبدیل شده است. به عبارت دیگر، اگر از HTTPS استفاده نکنید، ممکن است وب سایت شما در گوگل بدتر از رقبا عمل کند. لینک سازی داخلی تکنیک سئویی است که در اغلب مواقع نادیده گرفته می شود.

اگر شما در موتورهای جستجو در موقعیت‌های بالا قرار داشته باشید، اعتماد کاربران به وب‌سایت شما بیشتر می‌شود. بیشتر کاربران موتورهای جستجو به‌ احتمال‌ زیاد بر روی یکی از 3 پیشنهاد اول در صفحه نتایج کلیک می‌کنند. در ایجاد و انتشار رپورتاژ آگهی به عنوان یکی از اصول اصلی بهینه سازی سایت کوشا باشد. باید سئوی تکنیکال یا فنی را برای افزایش سرعت سایت، ایجاد نقشه سایت، بهبود ساختار سایت و … یوتیوب که در سالهای گذشته و بیشتر با کسب در آمد خوب آن مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است امروزه تبدیل به یک آموزشگاه فوق العاده قوی اینترنتی و آنلاین شده است. این سایت که به صورت محتوای تصویری کار می کند و انتشار ویدئو در آن کاملا رایگان می باشد در سالهای گذشته بیشتر از بیش محبوب شده است و بسیاری از دانش آموزان به استفاده از این سایت علاقمند شده اند.

با توجه به پیچیده تر شدن الگوریتم های گوگل، این روش ها دیگر کارایی ندارند. موتورهای جستجو می دانند که باید مخاطبان خود را راضی کنند و برای این کار باید بهترین وب سایت های ممکن را به مخاطبان پیشنهاد دهند. محتواهایی که تنها برای موتورهای جستجو ساخته شده اند، خسته کننده هستند و اغلب سودمند نیستند و به عبارت دیگر، قابلیت استفاده از آن ها ضعیف است. انتخاب درست کلمات کلیدی باعث افزایش رتبه سایت و قرار گیری سایت در صفحه اول گوگل می شود. اکثر کسب و کارهای آنلاین به دنبال نتایجی هستند که اثربخشی طولانی تری داشته باشد و تأثیر آن قابل مشاهده باشد و معمولاً علاقه مند هستند که سایت آن ها، در رتبه نخست اولین صفحه سرچ موتورهای جستجو ظاهر شود. اینجاست که شما نکته مهمی را نادیده گرفته‌اید و آن هم دقت به موتورهای جستجو!

  • گوگل که یکی از مهمترین موتورهای جستجو و انتخاب تقریبا ۹۷ درصد بازدیدکنندگان است، مدت زمان حضور کاربران در وب سایت را یک امتیاز برای بهبود جایگاه سایت در نظر می گیرد.
  • گوگل یکی از موتور های جستجو است که برای آن که نتایج درستی را به کاربران نشان دهد نیاز دارد که میزان محبوبیت یک صفحه میان کاربران را بسنجد.
  • بنابراین اگر سایت شما در آن حوزه فعالیت کند، کاربری که وارد سایت شما می‌شود مخاطب هدف است.
  • برخلاف گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس، ابزارهای ردیابی رتبه با اینکه معمولا ابزارهای بسیار ساده‌تری هستند، اما بسیار مؤثرند.
  • سایت مپ توسط موتور جستجو استفاده می‌شود و با انتشار محتوی جدید بایستی بروز شود.برای تولید نقشه سایت در وردپرس می‌توانید از افزونه‌های سئو وردپرس استفاده کنید.

با این اوصاف پر واضح است که سئو حرفه ای و سایتی بی نقص، شما را به یکی از منابع قابل اعتماد و محبوب گوگل تبدیل خواهد کرد و به معنی دستیابی به مشتریان بیشتر و گسترش برند است. در مقابل، سئو کلاه سفید به اقداماتی گفته می شود که همه دستورالعمل ها و قوانین سئو در آن رعایت می شوند. سئو کلاه سفید یک استراتژی بلند مدت می باشد که کسب رتبه خوب در آن محصول بهینه سازی خوب، محتوای با کیفیت و در اولویت قرار دادن کاربر است. محتوایی که بیش از حد کلمه کلیدی در آن نوشته شده باشد؛ یکی دیگر از موضوعاتی که میتواند به صورت منفی بر روی رتبه بندی موتور جستجو تاثیر داشته باشد استفاده زیاد از کلمات کلیدی است. این موضوع زمانی رخ میدهد که شما مقدار زیادی از کلمات کلیدی را بدون دلیل در محتوای خودتان استفاده کنید. مثلا، ممکن است در یک پست وبلاگ بیست مرتبه از کلمه کلیدی استفاده کنید اما پست شما ارزش یا مفهومی نداشته باشد.

استراتژی سئو، برنامه ریزی، برنامه ریزی و بازهم برنامه ریزی!

AMP برای وب سایت های پر محتوا (مانند مجلات خبری یا وبلاگ های بزرگتر) میتواند بسیار مفید باشد. اگر یک وب سایت وردپرسی دارید، پلاگین رسمی AMP در مخزن وردپرس وجود دارد و به شما در پیاده سازی آن کمک می کند. اگر هاست شما زمان پاسخگویی خوبی ندارد، کار خاصی حتی با بهینه سازی بیشتر نمی توانید انجام دهید.

ارتباط با گوگل[ویرایش]

در فصل ششم از راهنمای سئو برای مبتدیان، به بک لینک ها، یکی از مهمترین جنبه های بهینه سازی برای موتورهای جستجو خواهیم پرداخت. اگر صفحات شما به خوبی به هم مرتبط هستند، خزنده های موتور جستجو کار آسان تری برای یافتن و ایندکس تمام صفحات شما دارند. بنابراین اگر به هر طریقی با وب سایت خود کسب درامد دارید، تهیه اشتراک از یک ابزار کلمه کلیدی پولی باکیفیت، یک سرمایه گذاری عالی بر روی کسب و کارتان است که دیر یا زود نتیجه خواهد داد.

در این مرحله، سایت‌هایی که لینک‌سازی در آن‌ها برای سایت شما اولویت و تاثیر بیشتری دارد مشخص می‌شوند و علاوه بر آن، سایت‌های مناسب برای رپورتاژ نیز به شما معرفی خواهند شد. به عملیاتی که روی یکی از صفحات سایتمان انجام میدهیم تا رتبه بهتری در موتورهای جستجو به دست آورد، سئو seo می گوییم. کدهایی هستند که اگر از آنها در نوشته ها یا برگه های سایت خود استفاده کنیم، باعث میشود موتورهای جستجو اطلاعات بیشتری را در نتایج جستجو نمایش دهند. گوگل از سال 2017 به بعد، تمرکز خود را بیشتر به سئوی معنایی معطوف کرده است، به این معنا که اگر شما محتوایی بنویسید و آن محتوا برای یک مخاطب واقعی بهینه باشد، برای موتورهای جستجویی چون گوگل هم بهینه خواهد بود. یعنی حتما این تگ را داشته باشد و در صفحه بیشتر از یک تگ h1 نباشد. این عنوان باید دقیقا توضیح دهنده محتوای صفحه و دارای کلمه کلیدی هدف شما باشد.

که مرتب به روز رسانی شود و لینک های شکسته به دلیل عدم به روز رسانی سایت است. را تشخیص می دهد و دیر یا زود سایت شما را از نتایج خود پاک می کند. عوامل را از بین ببرید مثلا محتوای بی ارزش را حذف کنید و محتوای ارزشمند جایگزین آن کنید . سال های گذشته توجه گوگل بر این سه وضوع زیاد بود اما الان توجه خیلی بیشتری نشان می دهد.

مطمئن شوید که سایت شما با موبایل سازگار است؛ اگر می خواهید در بازار دیجیتال رقابت کنید، قطعا باید سایتی سازگار با موبایل داشته باشید. سایت های سازگار با موبایل نه تنها باعث بهبود تجربه کاربری در وبسایت شما می شود، بلکه بر روی رتبه بندی سئو شما هم تاثیر دارد. به همین دلیل افرادی که می دانند سئو چیست و در آن تخصص دارند، می توانند درآمد بسیار زیادی داشته باشند. سرعت سایت نکته بسیار مهمی در سئو محسوب می‌شود، خصوصا در سال 2018 به این نکته تاکید بیشتری شده است، در کل می‌توان گفت وب‌سایتی که همیشه از دید کاربر و گوگل در دسترس باشد رتبه بالاتری کسب خواهد کرد. فایل Robots.txt به موتور‌های جستجو می‌گوید که به کدام بخش‌های یک وبسایت می‌توانند بروند و به کدام بخش‌ها نمی‌توانند.

موتور های جستجو، این رفتار را جریمه می کنند زیرا واقعا ارزشی برای بازدید کنندگان ندارد. عوامل مختلفی وجود دارد که بر روی رتبه بندی و سئو شما تاثیر دارد. برای بیشتر بخش ها، اکثر مشتریان فقط صفحه اول گوگل، بینگ یا هر موتور جستجوی دیگر را بررسی می کنند.