دسته‌ها
اخبار

اصول سئو برای تولید محتوای بهینه شده یکتانت

نظرسنجی‌ها و نرم‌افزارهای آنالیزی که از آنان استفاده می‌کنید می‌توانند به شما کمک کنند تا دید بهتری نسبت به بازدیدکنندگان اصلی و معمول خودتان داشته باشید. در واقع در سئو چیزی به نام حلقه بازخورد سریع نداریم که بلافاصله بعد از اینکه کاری انجام می‌دهید نتایج آن را دریافت کنید. بهتر هست انکر تسکت ها در حالت بلد و یا ایتالیک قرار بگیرند تا گوگل متوجه آن ها شود. یا متن های عمومی مانند “لپ تاپ های ارزان دارای رتبه برتر” یا “اینجا کلیک کنید” خودداری کنید.

  • درواقع نتیجه‌ای که از تولید محتوا سئو باید حاصل شود، رتبه گرفتن در موتورهای جستجو و در نهایت، فروش بیشتر خدمات یا محصولات است.
  • اینکه یک محتوا با رعایت کلیه نکات و قوانین سئو داشته باشید، نیازمند یک متخصص حرفه ای در این زمینه می باشد و خودتان به تنهایی نمی توانید این کار را انجام دهید.
  • انواع مديا (رسانه) در محتوا شامل تصوير، گرافيك، نمودار، ويدئو، فايل صوتي، Gif و اينفوگرافيک ها مي شود.
  • سوالتون خیلی کلی است و بهینه سازی سازی محتوا هم یک مبحث خیلی طولانی است.

البته ابزار و تکنیک های خاصی نیز وجود دارد که وبمسترها میتوانند به کمک آنها در هر حوزه ای تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهند. یکی از مهمترین فاکتورهای سئوی محتوا، وجود کلمه کلیدی در عنوان صفحه و تگ H1 است. شما با قرار دادن کلمه کلیدی اصلی در عنوان صفحه کمک بسیاری به گوگل در درک مفهوم صفحه خواهید کرد. برای درک بهتر گوگل از محتوای صفحه کارهای دیگری هم باید انجام بدهید که در ادامه به آن می پردازیم. همانطور که می دانید سئوی محتوا جزء سئوی داخلی سایت محسوب می شود.

چگونه یک محتوای سئو شده تولید کنیم؟

بسته به اینکه در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنیم، فضایی که در آن محتوای خودمان را تبلیغ می‌کنیم هم تغییر می‌کند. مثلاً اگر در مورد آشپزی تولید محتوا می‌کنیم، تبلیغ محتوا در اینستاگرام احتمالاً بهترین گزینه است. اما اگر در مورد بازاریابی تولید محتوا بر اساس سئو می‌کنیم، شاید استفاده از توییتر برای ترویج محتوا مناسب‌تر باشد. در این مطلب به بررسی چگونگی بهینه‌سازی محتوا و پست های سایت در راستای کلمات کلیدی مد نظر شما می‌پردازیم و در کنار آن تاکتیک‌های بهینه‌سازی دیگری را نیز ارائه می‌کنیم.

ویدئو آموزش تولید محتوا

ممکن است بپرسید که اصلاً چرا باید این کار را کرد؟ چون موتورهای جستجو نمی‌توانند مثل انسان تصویری را ببینند و درک کنند بنابراین متن آلت درباره تصاویر توضیحاتی را به موتور جستجو ارائه می‌کند. اینکار نهایتاً کمک می‌کند که آن تصاویر در صفحه نتایج تصاویر یافته شده رتبه‌بندی شوند. دسته بندی ها و برچسب ها به شما کمک می کنند محتویات خود را نه فقط برای خودتان، بلکه برای خوانندگان و موتورهای جستجو دسته بندی کنید.

محتوایی که به صورت زنده یا ناهمزمان ارائه می‌شود، می‌تواند با استفاده از قالب‌های مختلف از جمله متن، تصویر، ویدئو، صدا و یا غیره بیان شود. مثلا عبارت “تحقیقات کلمات کلیدی” عبارت اصلی یه مقالمون باشه و “آموزش پیدا کردن کلمات کلیدی” هم یکی دیگش، این اشتباهه. پاراگراف پایانی این محتوا مجموعه چند ویدیو آموزشی در رابطه با سئو داخلی است که بخشی از آن به سئو محتوا پرداخته و در ادامه باقی موارد سئو داخلی را هم توضیح میدهد.

یک محتوای سئو شده ویژگی‌هایی دارد که در زیر آن‌ها را ذکر کرده‌ایم. برای مشاهده نقش راه یادگیری سئو پیشنهاد می کنیم صفحه آموزش نوشتن محتوای سئو شده را مطالعه کنید. جایگاه و ارزش محتوا بر روی سئو سایت غیر قابل انکار است تا آنجا که یکی از مهم ترین عناصر رتبه بندی سایت توسط گوگل، تولید محتوای با کیفیت است.

استفاده از ارتباط معنایی کلیدواژه ها و چگالی کلمه کلیدی اصلی

یک Meta description جذاب میتواند نرخ کلیک را افزایش دهد. اما در حال حاضر باید محتوای شما با “Search Intent” هم مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، اگر بخواهید یک بلاگ با موضوع دیجیتال مارکتینگ راه اندازی کنید. اگر تمام کارهایی که انجام می دهید منجر به پستی با مشارکت بالا و عالی نشود، بدون شک، یکی از ناامیدکننده ترین تجربه ها را پشت سر گذاشته اید.