دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ SEO یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو-seroundtable | سئو

اما به شرطی که بین دو بازدید توسط یک IP یکسان، فاصله زمانی معینی (بین یک روز تا یک هفته) وجود داشته باشد، دو بازدید کننده حساب خواهند شد. محتوای Seo Friendly محتوایی است که به گونه‌ای ایجاد شده باشد که موتور‌های جستجو به آن رتبه‌های بالایی دهند. پس از سئو ترافیک سایت به صورت مفید و هدفمند بالا می‌‌رود و می‌‌توانید فروش خوبی داشته باشید. در این حالت شما مبلغ عملیات سئو را پرداخت می‌کنید و کار را واگذار می‌کنید، معمولا اکثر مسئولیت‌ها به عهده فرد سئوکار است ولی در اکثر پروژه‌ها مسئولیت تولید محتوا و بهبود سایت را به عهده شما می‌گذارند.

  • همانطور که مصرف کنندگان و مشتریان به صورت انبوه به سمت بازارهای آنلاین سوق پیدا میکنند، صاحبان مشاغل حتی سنتی ترین مشاغل نیز متوجه شدند که باید تغییر به سمت دیجیتال مارکتینگ را تسریع کنند.
  • انتخاب کلمه کلیدی مرتبط با محتوای سایت و جستجوی کاربران می‌تواند در بهینه سازی جایگاه سایت و سئوی آن تاثیر مناسبی داشته باشد و همین امر باعث پیشی گرفتن سایت شما به نسبت رقبا شود.
  • در این قسمت قصد داشتیم که به بررسی هریک از موتورهای جستجوگر بپردازیم؛ اما باتوجه به آمارهای ارائه‌شده، مهم‌ترین و با اهمیت‌ترین موتور جستجو در سراسر جهان، گوگل می‌باشد.
  • با انکرتکست بهینه شده برای سئو می توانند رتبه بندی کلمات کلیدی را برای صفحه هدف بهبود بخشند.
  • پس شاید چند روزی جایگاه اول گوگل را کسب کنید، اما ممکن است به همان زودی هم لو بروید و از صحنۀ وب محو شوید.

آمارهای مختلفی از رتبه ها، کیلیکها و غیره را در اختیار ما قرار می دهد. برای مثال وقتی شما در یک عبارت 100 بار نمایش گرفته اید و از این صد بار تنها 5 بار روی سایت شما کیلیک شده است، نرخ ctr شما 5 درصد است. زمانی که تعداد کیلیکها را بر تعداد نمایش تقسیم کنیم، نرخ ctr به دست میآید. دقیقاً مثل Domain authority اعتبار صفحه هم توسط شرکت moz ساخته شده و هر قدر به 100 نزدیک تر باشد قابل قبول تر است. فالو یا نوفالو بودن لینک از طریق بررسی کد درون لینک مشخص میشود. لینک، پیوندیست که شما در فضای اینترنت برای منتقل شدن از صفحه ای به صفحه دیگر روی آن کیلیک میکنید.

سئو یک مسابقه است

ریدایرکت 302 به این معنی است که صفحه‌ای که کاربر و موتور‌های جستجو به دنبالش هستند، روی URL دیگری در HTTP نسخه 1.1 پیدا شده اما موقتا به HTTP نسخه 1.0 منتقل شده است. ریدایرکت 302 به کاربران و موتور‌های جستجو می‌گوید که URL مد نظر بطور موقت به آدرسی دیگر منتقل شده و برای رجوع‌های بعدی باید از URL اصلی استفاده کنند. زمانی که موتور‌های جستجو به این نوع ریدایرکت بر‌می‌خورند، درمی‌یابند که نباید لینک‌های صفحات نتایج جستجو‌ی خود را به آدرس جدید تغییر داده و نیز رتبه‌های صفحه، به صفحه جدید منتقل نمی‌شود. برای مثال عبارت “تکنیک‌های بهینه سازی 2020” در سال 2021 دیگر جستجویی نخواهد داشت و کارایی خودش را از دست خواهد داد. اما در‌مقابل، عبارت “اهمیت بهینه سازی موتور‌های جستجو” نمونه مطلوبی از یک محتوای همیشه سبز است و هرگز کارایی خودش را از دست نخواهد داد. ارجاع به منابع با کیفیت منجر به بهبود سیگنال‌های موضوعی برای وبسایت شما خواهد شد و به گوگل در تشخیص بهتر موضوع سایت کمک خواهد کرد.

سئو تصاویر[ویرایش]

سئو یک فرآیند است با هدف جلب رضایت موتور های جستجو و کاربران . وقتی می توانیم رضایت را جلب کنیم که به شناخت کافی از هر دو رسیده باشیم. برای رسیدن به شناخت از رفتار موتور های جستجو و کاربران باید به طور مستمر به یادگیری و تحلیل و آنالیز بپردازیم. سئو در کسب و کارها و شرکت های بزرگ یعنی ارتباط موثر تیم سئو با تیم فنی، تیم محتوا، تیم محصول و تیم مارکتینگ و UX بر پایه مستندات و بنچ مارک.

امکاناتی که بهترین سئو در اختیار شما قرار میدهد

یکی دیگر از عوامل سئو که میتواند بر روی رتبه بندی SERP شما تاثیر داشته باشد، این است که آیا بازدید کنندگان زمان کافی برای تعامل با محتوای شما صرف میکنند یا سریع سایت شما را ترک می کنند. اما، عوامل مختلفی از آن ها به صورت خارجی هستند یعنی این عوامل تحت تاثیر بازدید کنندگان و یا خوانندگان وبسایت شما می باشد. مثلا اعتبار سایت شما مبتنی بر کیفیت سایت ها یا افراد دیگری است که از لینک صفحات شما استفاده کرده و یا صفحه شما را برای دیگران به اشتراک می گذارند.