دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ وبیما راهکارهای هوشمند بازاریابی و برندینگ دیجیتال-seroundtable | سئو

اما در زمینه لینک سازی خارجی چون به روش کلاه خاکستری معمولا صورت می گیرد باید تنوع را در انکرتکست ها رعایت کنید تا این روند لینک سازی طبیعی جلوه کند. یعنی بهینه سازی کردن سایت برای تایید گرفتن از دیگر سایت ها و عوامل بیرونی. به صورت مثال کسب بک لینک از دیگر سایت ها یک نوع سئو خارجی می باشد که به این شکل میباشد که وقتی یک محتوای خوب به کاربران خود ارائه میدهید کاربران ان مقاله شما را به اشتراک بگذارند و به دیگران نیز پیشنهاد بدهند. این کار اگر به صورت اصولی و صحیح صورت بگیرد اعتبار و امتیاز زیادی به سایت شما تعلق می گیرد.

  • این آپدیت همان الگوریتمی است که کلمات ناشناس را حدس‌زده و نتایج مشابه را برای شما نشان می‌دهد.
  • با استفاده از تحلیل داده های مبتنی بر تاثیر فصول بر تعداد جستجوها و همچنین شناخت رقبا می توان فرضیه هایی ایجاد کرد و از آنها در تعیین هدف بهره برد.
  • در آینده تمامی الگوریتم های گوگل و آپدیت های آن را در مقالاتی به شما معرفی میکنیم.
  • این افزونه امکانات زیادی را در اختیار صاحبان سایت قرار می‌دهد.
  • همانطور که در مقدمه مقاله بیان شد، SERP مخفف Search Engine Results Page می‌باشد که به صفحه‌ای نتایج جستجو اشاره می‌کند.

سایت وبسیما بیش از 9 سال است که فعال بوده و محتوای ارزشمندی تولید میکند. سایت های اسپم زیادی هستند که با لینک سازی بی هدف در لیست بک لینک های سایت های دیگر قرار میگیرند. علاوه بر این در دوره ای فرد یا مجموعه ای قصد داشته تا با لینک سازی مخرب سئو سایت وبسیما را تحت تاثیر قرار دهد. موتور جستجو یک نقش واسطه گری بین کاربران و سایت ها را دارا است.

بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو، مقوله جدیدی نیست و بیش از دو دهه است که در سراسر جهان به آن پرداخته می شود، اما در چند سال اخیر به عنوان یک حرفه پرطرفدار شناخته شده و پیشرفت های زیادی کرده است. کلمات کلیدی مناسب با موضوع وب سایت خود را پیدا کنید و برای رسیدن به صفحه اول گوگل برنامه ریزی کنید. دسته بندی صحیح که قابل فهم برای کاربر و موتورهای جستجو می باشد ایجاد نمایید و سعی کنید کل دسته بندی ها را به صورت یکنواخت بهینه سازی فرمایید. بهینه سازی انواع سایت برای موتورهای جستجو تقریباً از اصول یکسانی پیروی می کند، فقط گاهی برای انواع بخصوصی از کسب و کارها تمرکز روی برخی اصول بیشتر است یا یکسری اصول و استثنائات به آن افزوده می شود.

منظور از به دست آوردن بهترین رتبه در نتایج جستجو با seo چیست؟

مطالعات بسیاری نشان می هند که محتوای بلند و سرگرم کننده رتبه بهتری در نتایج جستجو کسب می کنند. معمولا محتوای بالای 2000 کلمه (مانند همین صفحه) شانس باتری برای کسب رتبه های یک گوگل را دارند. بنابراین محتوای وب سایت را در راستای نیاز کاربر نوشته و به سوالات آنان پاسخ جامعی دهید.

سه راه ساده برای گرفتن نتیجه بهتر از گوگل:

مثلا شما در SERP می‌بینید که لینک چهارم عنوان جذابی دارد و سریع روی آن کلیک می‌کنید و وقتی وارد لینک می‌شوید با یک محتوای عالی مواجه می‌شوید و مدت زمان زیادی در صفحه صرف بلعیدن تک‌تک واژه‌ها می‌کنید! در‌مقابل، Unnatural Link یا لینک غیر‌طبیعی به لینک‌هایی گفته می‌شود که خریداری می‌شوند. امروزه، راه‌های اخلاقی مطابق با شیوه‌نامه‌های موتور‌های جستجو، برای پنهان کردن متن و تصاویر وجود دارد که به پنالتی شدن منجر نخواهد شد. اگر محتوا پشت دکمه “بیشتر بخوانید” پنهان شده باشد، اشکالی ندارد.

روش‌های بهبود خوانایی متن

فعالیت مستمر و هدفمند در شبکه‌های اجتماعی، حضور در فروم‌های تخصصی، دریافت بک لینک از سایت‌های معتبر و مرتبط، خرید رپورتاژ آگهی از رسانه‌های پرمخاطب و … را اصطلاحا SEO Off-page می‌نامیم. فعالیت‌هایی که در بیرون از سایت ما رخ می‌دهند ولی مستقیما بر جایگاه و رتبه ما تاثیر خواهند داشت. فراموش نکنیم که؛ هدف گوگل تنها تشخیص کیفیت محتوا و اعتبار سایت نیست بلکه رتبه‌بندی آنها برای نمایش به کاربر نیز اهمیت بالایی دارد. پیمان محمدپور متخصص سئو و بازاریابی اینترنتی، مدیر و موسس وب‌سایت مدیر سرور می‌باشد. ایشان برگزار کننده دوره جامع و پیشرفته سئو موسوم به استادی سئو بوده و همچنین مشاور برندهای مختلفی در زمینه‌های متنوع کسب و کار اینترنتی نیز می‌باشد. یکی دیگر از ملاک‌هایی که گوگل توسط آن به کسب رضایت کاربرانش پی می‌برد نرخ پرش یا بانس ریت است.

بنابراین سایتی که طبق اصول سئو طراحی می‌شود باید موبایل‌فرندلی باشد. طراحی سایت سئو شده؛ مهارتی است که با استفاده از آن؛ یک وب‌سایت از همان ابتدا کاملا مبتنی بر اصول سئو طراحی می‌شود. همانطور که گفتم او تحقیق کلمات کلیدی را انجام می دهد و مسئول کشف و گسترش فرصت‌های موجود در تحقیق کلمات کلیدی است. یک مشاور سئو باید بداند که چگونه یک ممیزی فنی سئو انجام دهد و از نزدیک با توسعه دهندگان وب سایت برای رفع این خطاها همکاری کند.

اما حقیقت این است که اکثریت قریب به اتفاق کاربران مبتدی با اتکا به چند گزارش اولیه به خوبی عمل خواهند کرد. این موضوع کاملا طبیعی است، چرا که گزارشات این ابزار، بسیار زیاد است، معیارهای بسیار زیادی وجود دارد، نمودارهای مختلفی نمایش داده می شد و انتقال در بین بخش های مختلف آن پیچیده است. در آخرین فصل از راهنمای کامل سئو رادزاد، نگاهی به معیارها و ابزارهای ضروری برای تجزیه و تحلیل داده‌ها خواهیم داشت. معیارها و ابزارهایی که مالک هر وب‌سایتی باید با آنها آشنا بوده و از آنها استفاده کند. سپس با تمام وب سایت هایی که به رقیب شما لینک می دهند تماس بگیرید و از آنها بخواهید به جای آن، به وب سایت شما لینک دهند.