دسته‌ها
اخبار

محسن زمانی نقشه سایت چیست؟ اقداماتی برای افزایش سئو-seroundtable | سئو

نقشه سایت HTML فالبا در فوتر سایت و در تمام صفحات آن لینک شده اند. تنها وب سایت های رجیستر شده در سرویس Google News بایستی نسبت به ایجاد چنین نقشه سایتی اقدام کنند. در صورتی که دارای چنین شرایطی هستید، نقشه سایتی از محتوای منتشر شد در دو روز اخیر را با حداکثر 1000 یو آر ال ایجاد نموده و آن را به گوگل معرفی نمایید.

  • هیچ شخی و یا کسب و کاری تمایل ندارد که صفحه اصلی کسب و کارش ایندکس نشده باقی بماند.
  • این کار برای برخی صفحات در وبسایت شما که مهم هستند ولی دوست ندارید در نتایج صفحات جستجو دیده شوند بسیار کاربردی است.
  • شنیده‌اید که چند جای دیدنی و طبیعت بکر وجود دارد که زیبایی‌اش خیره کننده‌ است و دلتان هوس کرده از این چندجا حتماً دیدن کنید.
  • وقتی نمی‌خواهید یک صفحه از وبسایت شما ایندکس شود معمولا از ربات‌های متا و تگ‌های “Noindex,follow” استفاده می‌کنید.
  • وقتی صفحاتی که در نقشه سایت دارید تماما محتوای فنی و غنی برای جستجو کاربران باشد که بایستی کرال شود در نتیجه امتیاز بالاتری از گوگل می­ گیرد.
  • حالا می توانید با کلیک بر روی ردیف سایت مپ جزئیات بیشتری مشاهده کنید.

من هم موافقم که تنها از افزونه yoast استفاده کنید برای سایت مپ. اولا که داشتن افزونه های زیاد روی وردپرس سرعت سایتتون رو پایین میاره و دوما اینکه yoast نقشه کاملی رو بهتون ارائه میده و بعید می دونم به افزونه دیگری نیاز داشته باشید. من نقشه دوتا سایت رو با yoast ساختم که در سرچ گوگل جایگاه مناسبی دارند. با این حال، لطفاً توجه داشته باشید که صرف داشتن یک نقشه سایت، رتبه‌بندی بالاتر موتورهای جستجو را تضمین نمی‌کند – یا حتی فهرست‌های موتورهای جستجو را در این زمینه.

از نقشه سایت در کنار RSS/Atom Feeds استفاده کنید.

برای داشتن سایت مپ داینامیک برای سایت های کدنویسی باید از دولوپر بخواهید این کارو انجام بده. سلام استاد میخواستم بپرسم آیا داشتن سایت مپ اجباریه؟ من از سمت تیم دولوپر مشکل دارم برای این موضوع. خب، اجازه بدهید قبل از اینکه مقاله را تمام کنم، به چندتا از سوالات رایجی که ممکن است در مورد نقشه سایت برای شما پیش آمده باشد، جواب بدهم. لینک های موجود در نقشه سایت باید با کمترین ضریب خطا باشند (کمتر از 1 درصد) این یعنی وجود لینک های شکسته و 404 میتواند باعث بی اعتبار شدن نقشه سایت شما شود. اگر هم سایت تان را با دروپال ساخته اید، xml-sitemap را از سایت رسمیdrupal دانلود و روی سایت تان نصب کنید. نام، ایمیل و وب سایت من را برای ارسال نظر در آینده در این مرورگر ذخیره کن.

خدمات تولید محتوا

اگر URL‌های مختلفی برای نسخه‌های موبایل و دسکتاپ یک صفحه دارید، توصیه می‌کنیم فقط به یک نسخه در نقشه های سایت اشاره کنید. با این حال اگر می‌خواهید به هر دو URL اشاره کنید، نشانی‌های اینترنتی خود را برای نشان دادن نسخه‌های دسکتاپ و موبایل با استفاده از تگ‌ها حاشیه‌نویسی کنید. مثلا اگر دو نسخه از یک صفحه دارید، تنها موردی را که ترجیح می‌دهید در نتایج جستجو نشان داده شود را در این فایل فهرست کنید. نقشه سایت می‌تواند حداکثر URL داشته باشد و نباید بیش از 50 مگابایت فشرده شود.

آموزش ساخت نقشه سایت

در تصویر بالا یک موتور جستجو با یک بار بازدید از فایل نقشه سایت XML به تمام نه صفحه در وب سایت دسترسی دارد. در ادامه رایج ترین این راه ها را به شما آموزش میدهم و شما هم با توجه به شرایط و نوع سیستم مدیریت محتوای سایت تان، بهترین آن را انتخاب کنید. البته اگر به یک راهنمای دقیق و جامع در مورد ساخت نقشه سایت نیاز دارید حتما مقاله آن را در وبلاگ فرین آکادمی بخوانید. زمانی که تعداد صفحات یک سایت زیاد و موضوعات زیادی را در بر می گیرد، فایل ایندکس نقشه کاربرد زیادی دارد. زمانی که از صفحات زیاد صحبت می کنیم، منظورمان سایتی با 5000 صفحه و با سایز نقشه بالای 100 مپ است.