دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ راهنمای قدم به قدم بهینه سازی سایت آپدیت 2022

اطلاعات و آموزش‌های زیادی در مورد موتورهای جستجو و اصول سئو و بهینه سازی در سایت‌های مختلف وجود دارد. اگر از مهارت کافی در زبان انگلیسی برخوردار هستید شما می‌توانید با مطالعه جدیترین اخبار و آموزش‌های سئو موجود در سایت‌های انگلیسی زبان در این زمینه مهارت کسب کنید. شما باید زمان زیادی را صرف مطالعه همه جنبه‌های سئو صرف کنید که این موضوع می‌تواند برای بسیاری از افراد شاغل غیرممکن به نظر برسد. اگر آموزش سئو را گام به گام دنبال کنید و از یک رویکرد آموزش مناسب (برنامه یادگیری) پیروی کنید، فرایند یادگیری برای شما آسان‌تر خواهد شد. این تفاوت رتبه دهی ناشی از هوش مصنوعی مورد استفاده در موتورهای جستجو است.

  • اگر نیاز به خدمات سئو دارید، می توانید با تیم ما همکاری کنید.
  • اگر عنوان شما، عنوانی چشمگیر و جذاب باشد، هم از عناوین دیگر متمایز خواهد بود و هم ترافیک بیشتری را برایتان ایجاد خواهد کرد.
  • عناوین خود را بهینه کنید؛ علاوه بر برچسب H1، یک صفحه باید دارای سرفصل های فرعی برای بخش های مختلف باشد.
  • هر کارگاه طی یک روز و در 4 ساعت برگزار میشود و فاصله میان برگزاری دو کارگاه حداقل یک هفته است.
  • ولی اگر همانطور که در ویدئوی بالا مطرح شد، کمی دقیق تر نگاه کنیم میتوان فاکتورهای موثر بر سئو سایت را در 5 دسته اصلی تقسیم کرد که عبارتند از سئو تکنیکال، استراتژی، تولید محتوا، لینک سازی و آنالیز و برنامه ریزی.
  • لینک سایت شما باید به صورت طبیعی و از سایت های معتبر با حوزه کاری شما ساخته شود.

ربات های موتورهای جستجو در اولین بازدید از وب سایت شما ابتدا به دنبال فایل robots.txt می گردند. این فایل حاوی دستوراتیست که نحوه تعامل گوگل با وب سایتتان را برای ربات ها تعریف می کند. در صورتی که در وب سایت شما پوشه ها و مسیرهایی وجود دارند که علاقه مند به پایش و ایندکس آنها توسط گوگل نیستید، می توانید از طریق دستوراتی در این فایل ربات های گوگل را از این کار منع کنید. خیر، موتورهای جستجو مانند گوگل همواره به دنبال ارائه بهترین نتایج به کاربران هستند. وقتی نوبت به ارزیابی کیفیت بک لینک می‌رسد، من همیشه به طیف وسیعی از معیارها مانند ارزش دامنه، سطح ترافیک ارگانیک، رشد مثبت تعداد بک لینک ها و غیره نگاه می‌کنم. با این حال، مهمترین معیار این است که آیا آن وب سایت یک برند واقعی است یا نه.

برای رسیدن به این هدف باید محتوایی تازه، اختصاصی و مملو از اطلاعات ارزشمند را در زمینه کاری و موضوع مورد نظر خود تهیه کنیم. زمانیکه عبارت “سئو” را در گوگل جستجو میکنیم با تعداد بیشماری صفحه و مقاله مختلف مواجه میشویم که هریک تعاریف و مفاهیم متفاوتی را برای آن ارائه کرده است. هدف ما فقط کسب جایگاه در گوگل نیست بلکه پاسخ به نیاز مخاطبینی است که از مجراهای مختلفی به دنبال جواب خود هستند. مطالعه این بخش به شما کمک میکند مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار بر سئو را شناسایی کنید. بهترین تعاریف سئو در گوگل نوشته شده و با یه جستجو می‌شه بهش رسید. از نظر من، گوگل بزرگترین بازار در سطح بین المللی برای هرنوع محصول و خدماتی میتواند باشد و مجموعه عواملی که به شما کمک میکنه تا بیشترین حضور را در این فضا داشته باشید را در اصطلاح تکنیک های سئو مینامند.

سئو، یک مسابقه بوکس به داوریِ موتور جستجوگر!

اگر هم زمان زیادی صبر کرده و چنین نتیجه ای را مشاهده کرده اید، احتمال جریمه شدن توسط گوگل نیز وجود دارد. در هر حال این مورد بایستی توسط یک کارشناس سئو بررسی شده تا در صورت پنالتی شدن، اقدامات لازم صورت گیرد. لینک های داخلی می توانند به کسب رتبه بهتر و همچنین پایش وب سایت شما کمک کنند. لینک های داخلی رتبه سایت را بهبود نمی بخشند، اما می توانند به پایش وب سایت شما کمک کنند. مجموعه ای از فعالیت ها با هدف بهبود اعتبار وب سایت شما (بیشتر از طریق دریافت بک لینک های با کیفیت).

۱- قابلیت خزیدن (Crawlability): امکان دیده شدن صفحات توسط گوگل

Breadcrumb به لینک‌هایی در یک وبسایت گفته می‌شود که به کاربران این امکان را می‌دهند تا صفحه‌ای که در‌حال حاضر در آن هستند را، مسیر‌یابی کرده و بدانند چقدر از صفحه اصلی وبسایت فاصله دارند. احتمالا داستان هنسل و گرتل را شنیده‌اید که برای آنکه در جنگل گم نشوند و بتوانند راه برگشت به خانه را پیدا کنند، تکه نانی که به همراه داشتند را خرد کرده و پشت سرشان به زمین می‌ریختند. مثلا لینکی با عنوان “استراتژی‌های سئو” به صفحه‌ای با موضوع سئو داده شود. SERP به صفحه‌ای اطلاق می‌شود که نتایج مربوط به عبارتی که کاربر جستجو کرده، در آن نمایش داده می‌شوند.

برای آنکه بهترین نتیجه را از این دو ابزار گوگل بگیرید، می‌توانید آن‌ها را به یکدیگر متصل کنید. با متصل کردن این دو ابزار، اطلاعات دریافتی از هر دو منبع را با‌هم ادغام کرده و به گزارش‌های اضافه‌ای دست پیدا می‌کنید، که فقط در صورت متصل کردن آن‌ها به یکدیگر قادر به دستیابی به آن‌ها خواهید بود. Java Script یک زبان برنامه نویسی سمت کلاینت است که در مرورگر کاربر اجرا شده و دستورات را بجای پردازش کردن در سرور، روی مرورگر کاربران پردازش می‌کند. Java Script برخلاف آنچه از اسمش بنظر می‌آید، هیچ ارتباطی با Java ندارد و زبانی مستقل است.

مطمئنا بدون سئو نمی توان حضور موفقی در فضای آنلاین و موتورهای جستجو را تجربه کرد. در طرف مقابل نیز بدون استفاده از گوگل ادوردز نیز نمی توانید مخاطبین هدف، رفتارهای آنها و کلمات کلیدی مورد جستجویشان را شناسایی کنید. مطالعات بسیاری نشان می هند که محتوای بلند و سرگرم کننده رتبه بهتری در نتایج جستجو کسب می کنند. معمولا محتوای بالای 2000 کلمه (مانند همین صفحه) شانس باتری برای کسب رتبه های یک گوگل را دارند. بنابراین محتوای وب سایت را در راستای نیاز کاربر نوشته و به سوالات آنان پاسخ جامعی دهید.