دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ + اهمیت SEO و بهینه سازی سایت برای موتور جستجو ایران هاست

Web 2.0 بر‌پایه همکاری و مشارکت کاربران و ماشین‌ها با یکدیگر استوار است. شبکه‌های اجتماعی، بلاگ‌ها، ویکی‌ها، سایت‌های به اشتراک گذاری ویدئو و تصاویر و سایت‌هایی از این دست، نمونه‌هایی از تکنولوژی Web 2.0 هستند. همانطور که قبلا گفته شد، موتور‌های جستجو هرگز به دنبال فهرست کردن لیستی از سایت‌های پر شده با محتوا‌های بی‌کیفیت و بی‌استفاده، در صفحات نتایج جستجو‌ی خود نیستند. این به آن معنا است که با حذف کردن و یا بروز رسانی کردن و به دنبال آن بهینه سازی کردن زامبی پیج‌ها، می‌توانید رتبه‌های بهتری کسب کرده و ترافیک سایت خود را افزایش دهید. در تعیین اینکه به چه بودجه‌ای برای سئوی سایت خود نیاز دارید، عوامل و معیار‌های مختلفی دخیل هستند. میزان سختی و رقابت در کلمات کلیدی هدف گذاری شده، بررسی وضعیت و ساختار سایت و صفحات آن، تعداد صفحات موجود در وبسایت شما و تحلیل رقبایتان عمده عواملی هستند که در قیمت گذاری سئو‌ی یک سایت مد نظر قرار گرفته می‌شوند.

  • پس رسیدن به رتبه‌های اول گوگل می‌تواند به رشد جایگاه برند شما کمک زیادی کند.
  • از نظر من بهترین مفهومی که میشه سئو رو بهش شباهت داد مسابقه فوتبال هست.
  • در نتیجه ترافیک بیشتر و مشتریان بیشتری برای آنها ایجاد خواهد شد.
  • در سال 2020گوگل به تخصص،اعتبار و قابل اعتماد بودن اهمیت می دهد سایت را ارزیابی می کند.

در این مرحله این بک‌لینک‌ها به گوگل معرفی می‌شوند تا هرچه سریع‌تر از تاثیر منفی آن‌ها بر سئوی سایت جلوگیری شود. لینک‌سازی مبحث بسیار حساسی در سئو است و در صورت اشتباه با جریمه گوگل مواجه خواهید شد. بنابراین باید طبق یک برنامه زمانی مناسب و هدفمند کار لینک‌سازی سایت شما انجام شود.

سئو یعنی پاسخ مناسب به سوال کاربران

برخی از رقبای شما ممکن است که از روش های غیر اخلاقی استفاده کرده و سعی در کاهش رتبه وب سایت شما کنند. برای محافظت وب سایت از سئو منفی بایستی همواره به بک لینک های وب سایت توجه کرده و آنها را چک کنید. در صورت مشاهده حجم وسیعی از بک لینک ضعیف برای وب سایت خود بهتر است که لیستی از آنها را تهیه کرده و آن را از طریق ابزار Disavow در گوگل سرچ کنسول ثبت نمایید.

سئوی سایت در گوگل چقدر زمانبر می برد؟

باید در مورد بهترین نام دامنه، عنوان ها، سرفصل ها و عناوین فرعی تصمیم بگیرد. نمی توان از سئو و قدرت سایت صحبت کرد و سایت الکسا را سانسور کرد … از قطعی هاست و عدم دسترسی مخاطبان به سایت خود با استفاده از هاستینگ های معتبر، مطمئن شوید. از دیگر شبکه های اجتماعی، برای انتشار اخبار خود استفاده کنید. استفاده از امکان نظر سنجی برای دانشجویانی که قبلا از این دوره های استفاده نموده اند. از انواع لینک ها ( لینک در متن، لینک در تصویر، لینک کامنتی، لینک پروفایلی) استفاده نمایید.

پس از مشاهده این ویدیو و مطالعه منابع رایگان معرفی شده می‌توانید کارگاه‌های تخصصی را به ترتیب قرار گرفته در منوی سایت و صفحه دوره غیرحضوری سئو دریافت و مشاهده کنید. کسانی که تمرکز خود را بر اصول سئو، تولید محتوا و پاسخ گویی به کاربران قرار دهند در این مسیر موفق خواهند بود؛ زیرا کاربران همیشه به دنبال پاسخ سوالات خود هستند. همین مساله موجب شده تا سایت هایی در نتایج گوگل موفق باشند که در کنار تولید محتوا، به رضایت کاربر از این محتوا، توجه ویژه ای دارند. اگر تجربه کاربری در سایت شما بد باشد و کاربران بلافاصله پس از ورود به صفحه از آن خارج شوند.

البته الان هم گوگل این موارد را چک می‌کند، اما باهوش‌تر از قبل شده است! بنابراین به جای تمرکز صرفا بر content، گوگل به context نیز اهمیت می‌دهد! در حقیقت گوگل به دنبال نمایش بهترین محتوا به کاربر است و بهترین محتوا لزوما متنی نیست که کلمه کلیدی بارها در آن تکرار شده است. Heading Tags یا Header Tags یا تگ‌های عنوان، تگ‌های HTML هستند که بمنظور شناسایی عنوان‌ها و زیرعنوان‌های موجود در محتوای صفحات (H1 تا H6)، از دیگر انواع متن (مثل پاراگراف) استفاده می‌شوند.