دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ به زبان ساده همه چیز را در مورد seo یاد بگیرید!

سئو دانشی نیست که بتوان چیزی را به صورت صد در صد در آن از قبل پیش بینی کرد. به عنوان مثال در صورت هدف گیری صد کلمه کلیدی رقابتی برای سایت، در بهترین و ایده آل ترین شرایط شصت درصد آنها به صفحه اول گوگل خواهند رسید. در چنین شرایطی نمی توان حتی با تلاش فراوان، رتبه یک کلمه کلیدی را از قبل پیش بینی کرد. مهمتر از همه سئو به منزله رقابتیست که رقبای آن بیکار ننشسته و مطمئنا همزمان با شما در حال فعالیت هستند و کنترل میزان فعالیت آنها در اختیار شما نیست.

بسیاری مشاغل خرده فروشی در وب وجود دارد که برخی از آن ها حتی یک فروشگاه یا مغازه واقعی هم ندارند، با این حال می توانند در سال میلیون ها تومان کسب درآمد کنند. سایت شما نیز می تواند برایتان مشتری جذب کند، اما تنها در صورتی این امر محقق می شود که کاربران وب بتوانند آن را پیدا کنند. در ادامه چند راهکار ارائه می شود که می توانید با کمک آن ها شانس خود را برای قرارگرفتن در صدر لیست نتایج موتورهای جستجو افزایش دهید. گوگل هم چنین ارتباط محتوای صفحه وب با کلمات کلیدی را در نظر می گیرد، زیرا اطلاعات موجود در صفحه وب را اسکن می کند و از مکان جغرافیایی کاربر، سابقه جستجوی کاربر و تنظیمات جستجو برای ارائه نتایج استفاده می کند. نگاهی به استراتژی های بک لینک رقبا، نوع محتوای آن ها، کلمات کلیدی مورد نظر و… باعث می شود شما به خوبی بازار هدف را شناسایی نمایید و همیشه در وضعیت خوبی با رقبای خود قرار داشته باشید.

  • البته نرخ تبدیل تنها مربوط به فروش نیست و می‌تواند شامل موارد دیگری نظیر افزایش کاربران عضو شده در سایت هم باشد.
  • سئو داخلی یا آن پیج به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که درون سایت صورت می‌گیرد تا بتوانیم به محبوبیت بیشتری نزد موتورهای جستجو دست پیدا کنیم.
  • از کلمات کلیدی خود در تایتل، زیرعنوان و شروع محتوای خود استفاده نمایید.
  • معمولا مهمترین آپدیت های گوگل در دسته بندی اخبار بهشون پرداخته میشه.
  • وجود تعداد زیادی لینک بی کیفیت از وب سایت های اسپم در بهترین حالت نادیده گرفته می شود و در بدترین حالت نیز به وب سایت شما آسیب می رساند.

ما به شما می گوییم که این کار تنها یک راه دارد و آن انجام مشاوره با چندین کارشناس یا شرکت ارائه دهنده خدمات سئو است. با انجام مشاوره های مختلف، امکان مقایسه خدمات ارائه شده، نحوه انجام آن ها، زمان انجام، نتایجی که قرار است در پی داشته باشند و هم چنین قیمت های پیشنهادی فراهم می شود. اگر سئوی سایت برای شما موضوع جالبی است، بهتر است سعی کنید بیشتر درباره آن بدانید. البته یادگیری همه چیز درباره این موضوع عملاً غیرممکن است، زیرا مباحث مربوط به آن دائماً در حال تغییر و بهبود است. متخصص سئو باید دو سطح بهینه سازی را بشناسند یعنی بهینه سازی داخلی و بهینه سازی خارجی سایت. نیل پاتل که جزء 10 نفر اول در بین سئوکاران دنیا قرار دارد (به گفته مجله Entrepreneur Magazine) در آمد این فرد در راه سئو بیش از 35 میلیون دلار می باشد.

Orphan Page یا صفحه یتیم چیست و چرا برای سئو مشکل ساز است؟

سئو فرایند بهینه سازی وب سایت با هدف بهبود رتبه وب سایت در نتایج جستجو و کسب ترافیک بیشتر است. محتوای ضعیف یا بدون اطلاعات کافی؛ بعضی از شرکت ها تلاش می کنند تا از روش های ساده برای تولید محتوا استفاده کنند و محتوای ضعیفی را در وبسایت خودشان قرار میدهند. اما، محتوایی که اطلاعات کمی داشته باشد معمولا تاثیر منفی بر روی سئو شما ایجاد می کند. این محتوا برای بازدید کنندگان وبسایت شما مفید نیست در نتیجه گوگل و دیگر موتورهای جستجو سایت شما را به خاطر محتوای ضعیف جریمه می کنند. ممکن است موضوع یا کلمه کلیدی در سر داشته باشید که بخواهید برای آن محتوایی تولید کنید و رتبه خوبی هم بگیرید.

تحلیل رقبا در سئو با استفاده از ابزارهای مختلف

تعداد لینک‌های داخلی صفحه نشان‌دهنده اهمیت مرتبط بودن سایر صفحات سایت است. انتخاب انکرتکست صحیح اساس سئو داخلی سایت است و اگر این کلمات به درستی انتخاب نشوند میتوانند روند سئو آن پیج و کسب رتبه برتر در صفحات اول گوگل را بسیار کند کنند. کاربران شما از پیوندها برای پیمایش و تعامل در سایت تان و یافتن محتوایی که به دنبال آن هستند استفاده می کنند. موتورهای جستجو نیز با استفاده از لینک های ارتباطی بین صفحات برای شناسایی صفحات مهم سایت تان استفاده میکنند و اگر لینکی به آن صفحات وجود نداشته باشد آنها را پیدا نمیکنند و یا به آن ها اعتبار چندانی نمیدهند. یکی از مهم‌ترین معایب سئو این است که رقبای شما همیشه در تلاش هستند تا رتبه عالی شما را به سایت خود اختصاص دهند. همین مسئله باعث می‌شود تا همیشه نیاز به رسیدگی به سئوی سایت داشته باشید و برای بالا ماندن سایت، باید فعالیت‌های سئو نظیر تولید محتوا و لینک‌سازی انجام دهید.

Click Through Rate (CTR) یا نرخ کلیک چیست و چرا در سئو اهمیت دارد؟

آموزشگاه آریا با عنوان “آریا کویت” در سال ۱۳۸۶ در کشور کویت شروع به کارکرد. دارای سئو تایتل و توضیحات سئو با کلمات کلیدی و مشتقات آن است. اگر صفحات سلسله مراتبی در وب سایت خود دارید مانند خدمات و زیر خدمات ، صفحات والدین را به صفحات فرزند آن پیوند دهید و بالعکس. یکی از راه ایی که میتوانید متوجه شوید ساختار ایده آی سایت تان را متوجه شدید یا نه این است که منوی وب سایت شما باید نشان دهنده این ساختار باشد. البته باید بدانید که چک لیست سئو داخلی برای سایت های مختلف میتواند متیر باشد اما مراحل آن به طور کلی برای تمام سایت ها یک قانون کلی است. طبق آمار منتشر شده بیش از 70% سرچ ها در وب در گوگل انجام می شود، از اینرو می توان اهمیت گوگل را نسبت به سایر موتورهای سرچ بیش از بیش احساس کرد.

سئو درون صفحه به کنترل مستقیم کدها و یا محتویات وب سایت شما اعم از متن، تصویر، پیوند و … مرتبط می‌شود؛ به طور کلی هر چیزی که در سایت خود بارگذاری می‌کنید مربوط به SEO On Page می‌شود. این روش پایه تمام تلاش‌های بهینه‌سازی است زیرا جایی است که شما بیشترین کنترل را روی آن دارید. هر گونه تغییری را که شما در محتویات سایت خود ایجاد می‌نمایید در نتایج جستجو تاثیر گذار خواهد بود بنابراین خیلی مهم است که روش SEO On Page بدرستی قبل از روش SEO Off Page انجام شود.

الکسا یک سیستم رتبه بندی جهانی مبتنی بر داده های ترافیک سایت دارد (که البته اصلا دقیق نیست) اما می تواند به عنوان ابزار تجزیه و تحلیل آماری نیز استفاده شود. Alexa یک نرم افزار یا اپلیکیشن خاص نیست، بلکه یک سایت است که با توجه به معیارهای متفاوت، سایت های دیگر را رتبه بندی می کند. رتبه الکسا به شما امکان می دهد عملکرد سایت خود را نسبت به سایت های دیگر ارزیابی کنید. همچنین با استفاده از ابزار الکسا می توانید میزان ترافیک سایت خود را بسنجید، کلمات کلیدی مورد استفاده رقبا را بشناسید و رفتار کاربران، نوع فعالیت آن ها و عملکرد رقبا را زیر نظر بگیرید. هر چند وقت یکبار می توانید از ابزارهایی مانند Ahrefs یا Open Site Explorer استفاده کنید تا بررسی کنید آیا شخصی به وب سایت شما پیوند ایجاد می کند یا خیر. وب سایت های خبری از مزایایی همچون جریان مداوم محتوای جدید و ویژگی های خاص گوگل مانند Top Stories برخوردارند .

Client-Side Rendering یا تفسیر سمت کاربر، به تفسیر اطلاعات (تبدیل فایل‌های HTML به اطلاعات قابل مشاهده توسط کاربران) در مرورگر اطلاق می‌شود. در این حالت، وقتی شما از وب سایتی بازدید می‌کنید، مرورگر فایل‌های HTML را از سرور دریافت می‌کند و خودش آن‌ها را به محتویات قابل مشاهده برای شما تبدیل می‌کند. در این روش، بارگذاری اولیه سایت ممکن است کمی بیشتر طول بکشد اما پس از آن، تفسیر اطلاعات بسیار زودتر اتفاق می‌افتد. همچنین نسبت به تفسیر سمت سرور، در این روش ارزیابی سئو‌ی سایت توسط موتور‌های جستجو به درستی اتفاق نمی‌افتد و در‌نتیجه به سئوی سایت لطمه وارد می‌شود. در لینک سازی‌های خارجی اهمیت بالاتری دارد، از این سایت‌ها می‌توانید با روش‌‌هایی مانند انجمن و دایرکتوری‌ها استفاده نمائید. Web 2.0 اصطلاحی است که برای توصیف نسل دوم شبکه جهانی وب بکار می‌رود.

نقشه سایت رو هم خیلی وقت هست که معرفی کردیم و تعداد 277 عدد url رو شناخته. معمولا زمانی‌که به دنبال یادگیری نکته یا موضوع خاصی هستید با یک مقاله آموزشی در حوزه سئو مواجه می‌شوید که اطلاعات دقیق ولی محدودی را در همان زمینه به شما عرضه می‌کند. با مطالعه این مقاله ممکن است به مبحث سئو علاقه مند شده و به دنبال مقالات و آموزش‌های بیشتری بروید. کم نیستند کسانی کهموتور جستجو وگوگل را به عنوان واژه‌های مترادف به کار می‌برند.