دسته‌ها
اخبار

راهکار بهینه‌ سازی نقشه سایت چیست؟ تاثیر آن در سئو-seroundtable | سئو

اگر سایت شما وردپرسی است همانند سایت‌های معمولی با استفاده از افزونه‌های سئو وردپرس میتوانید برای محصولات سایت خود نیز نقشه سایت بسازید. در این قسمت پاسخ تعدادی از سوالات متداول در مورد اهمیت نقشه سایت و نحوه ایجاد آن ارائه شده است. اگر پاسخ سوال شما در این قسمت نیست، سوال خود را قسمت نظرات برای ما بنویسید. تمام صفحات موجود در نقشه سایت باید صفحات محوری و قابل ایندکس باشند. اما برخی صفحات به مرور زمان و به خصوص اگر مطالب زیادی در سایت باشد وارد نقشه سایت می‌شوند که لزوما از کیفیت و ارزش زیادی برخوردار نیستند. فایل XML اطلاعات را به نحوی نمایش می‌دهد که برای موتورهای جستجو ساده‌تر باشد.

  • این صفحه در نقشه سایت قرار گرفته است اما برای دسترسی به آن، به نام کاربری و رمز عبور نیاز است.
  • البته شما می توانید با دنبال کردن ساختار کد، نقشه سایت XML را به صورت دستی نیز نقشه سایت ایجاد کنید.
  • نقشه سایت فایلی است که آدرس تمام صفحات سایت در اون قرار میگیره و مربوط با مبحث سئو تکنیال است.
  • این یکی از مشکلات وبسایت‌های فروشگاهی بزرگ است که صدها و هزارها صفحه مختلف برای محصولات گوناگون دارند و نمی‌دانند چگونه این مشکل بزرگ را حل کنند.
  • اگر صفحه‌ای وجود داشته باشد که از صفحات شناخته شده به آن لینک داخلی داده نشده باشد، گوگل قادر به پیدا کردنش نخواهد بود.

در قسمت مربوطه آدرس فایل نقشه سایت خود را وارد کنید، سپس روی دکمه submit کلیک کنید. با این روش نقشه سایت شما در سرچ کنسول گوگل ثبت می‌شود؛ در نتیجه از طریق گوگل قابل بررسی خواهد بود. سایت مپ ها، فایل کوچکی هستند که حکم یک نقشه راه را برای خزنده‌های موتورهای جستجو بازی می‌کنند تا بتوانند صفحات سایت ما را پیدا و ایندکس کنند. واضح است که ایجاد سایت مپ، تأثیر مثبتی بر سئو سایت ما می‌گذارد. چون گوگل و سایر موتورهای جستجو با کمک نقشه سایت، صفحات جدید سایتمان را پیدا می‌کنند و از به‌روزرسانی صفحات قدیمی هم مطلع می‌شوند. خوشبختانه ساخت نقشه سایت XML و ثبت آن در گوگل و سایر موتورهای جستجو کاری ساده و آسان است.

نقشه سایت به فایل هایی گفته می شود که به موتورهای جستجو درباره صفحاتی که قابلیت کراول شدن را دارند، اطلاعات می دهد. این فایل های یک لیست ساده از URL هایی است که شامل اطلاعات بیشتری در مورد صفحات مورد نظر می باشد؛ مثل آخرین زمان بروز رسانی آن ها. از نقشه‌های سایت HTML می‌توانید به عنوان استاندارد بخشی از سایت استفاده کنید. آنها میل دارند از فوتر لینک شده و معمولا برای سهولت کاربران برای دستیابی به تمام صفحات وبسایت نوشته می‌شود.

زمان و انرژی خود را در عوض بر روی اضافه کردن اسکیما مارک اپ VideoObject در صفحات دارای ویدئو صرف کنید. نقشه سایت خود را در گوگل سرچ کنسول و بینگ وبمستر تولز ثبت نمایید. تاریخ آخرین تغییرات در سایت و فاصله زمانی آن‌ها توسط موتورهای جستجوی گوگل بررسی و ثبت می‌شوند. وقتی صفحاتی که در نقشه سایت دارید تماما محتوای فنی و غنی برای جستجو کاربران باشد که بایستی کرال شود در نتیجه امتیاز بالاتری از گوگل می­ گیرد.

عملکردهای مهم زیادی را برای بهبود سئوی وب سایت شما انجام می دهد. و یکی از این عملکردهای مهم این است که به شما امکان می دهد یک فایل نقشه سایت به روز برای وب سایت خود ایجاد کنید. اگر بخواهیم نقطه مقابل HTML Sitemaps را معرفی کنیم، باید به XML sitemaps اشاره کنیم. مزیتی که این نوع سایت مپ دارد، این است که بیشتر موتورهای جستجو از آن برای پردازش کردن موتورهای جستجو استفاده می کنند. اگر بخواهید که نقشه سایتتان را در اختیار موتورهای جستجو قرار دهید، بهتر است که از قالب XML استفاده کنید، چرا که بیشتر موتورهای جستجو برای خواندن نقشه سایتتان، قادر به درک این زبان هستند.

سلام پیام جان… عجیبه یک مقدار سوال چون خودت جواب خودت رو دادی. افزونه Yoast خودش برای شما سایت مپ می سازه و نیازه به استفاده از افزونه های دیگه نیست. در کل جدا کردن نقشه سایت موبایل و دسکتاپ کاری هست که در سئو توصیه نمیشه. مثلاً در عکس زیر می‌بینید که از 116 صفحه سایت 109 تای آن تأیید و ایندکس شده و 7 تا از صفحات یا ایندکس نشده‌اند یا جزو صفحاتی بوده‌اند که به صورت دستی کاری کرده‌اید که از گوگل آن‌ها را بررسی نکند. همه آدرس‌هایی که در نقشه سایت نوشته می‌شوند باید از قواعد یکسانی پیروی کنند.

سئو محتوا چیست؟ 0 تا 100 بهینه سازی و سئو محتوای متنی سایت

اما چگونه نقشه سایت بسازیم؟ در این مطلب به شما خواهیم گفت که سایت مپ چیست و در ادامه نحوه ثبت سایت مپ گوگل را بیان کرده ایم. برای این کار کافی است وارد گوگل سرچ کنسول شوید و به بخش Sitemaps بروید. سپس آدرس فایل نقشه سایتتان را در قسمت مربوطه وارد کنید و دکمه Submit را بزنید. با این کار، نقشه سایتی که تهیه کرده‌اید در گوگل سرچ کنسول ثبت می‌شود و توسط گوگل بررسی خواهد شد. در صورتی که هنوز گوگل سرچ کنسول را نصب نکرده‌اید به مقاله گوگل سرچ کنسول در وبلاگ نردبان سر بزنید. اگر نخواهید که تمام صفحات سایت در نقشه HYML قرار داشته باشد.

نقشه سایت تصاویر

اگر وب سایتتان را به تازگی طراحی کرده اید ، می توانید آدرس نقشه ی خود را در ابزار سرچ کنسول یا همان گوگل وب مستر تولز قرار دهید تا خزنده های گوگل نقشه ی سایت شما را سریع تر شناسایی کنند. خب مقاله سایت مپ هم به پایان رسید و یاد گرفتیم که نقشه سایت را ایجاد و در گوگل ثبت کنیم. امیدواریم که این مطلب توانسته باشد به سوالات شما پاسخ دهد. در صورتی که در زمینه آموزش سئو سوالی دارید می‌توانید آن را در قسمت دیدگاه‌ها مطرح کنید تا کارشناسان نوین، به شما پاسخ دهند.

نمونه طراحی سایت فروشگاه

در این مطلب از بلاگ افضلی وردپرس این افزونه را به شما آموزش دادیم امیدواریم مورد رضایت شما واقع شده باشد. سوالات خود را در قسمت نظرات برای پاسخگویی توسط کارشناسان ما ثبت کنید. سایت مپ یا همان نقشه سایت، یک فایل با فرمت xml است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا بتواند محتواهای شما را ایندکس کند. سایت مپ یکی از موارد ضروری برای سئو تکنیکال است که اگر مقاله سئو چیست ما را مطالعه کرده باشید، در موردش صحبت کرده ایم.