دسته‌ها
اخبار

بهترین افزونه نقشه سایت؟ سئو انجمن های پشتیبانی وردپرس پارسی-seroundtable | سئو

در صورتی که سوالی در این زمینه دارید می توانید در قسمت نظرات با ما مطرح کنید تا در سریع ترین زمان ممکن به سوال شما پاسخ دهیم. پس از آن شما قادر خواهید بود نحوه اولویت افزونه نسبت به پست ها را تعیین کنید. البته این افزونه به صورت پیش فرض از تعداد نظرات برای اولویت پست ها استفاده می کند. مجموعه شامل متخصصین دیجیتال مارکتینگ و شبکه های اجتماعی است و همه روزه سعی می شود که آموزش های جدیدی برای بهبود وب فارسی ارائه گردد. برای مثال یکی از این افزونه های بسیار کاربردی Google XML Sitemap است. و اگر سایت خود را به صورت اختصاصی کدنویسی کرده اید باید کدنویسی های لازم جهت ایجاد Sitemap را انجام داده باشد.

  • می توانید بر روی هر بخش کلیک کرده و جزئیات آن را در پایین صفحه مشاهده نمائید.
  • برخی از سایت های بزرگ مانند فروشگاه های اینترنتی، برای اینکه بتوانند قسمت های مختلف سایت خود را بهتر به مخاطبان معرفی کنند، از نقشه سایت با پسوند html استفاده میکنند.
  • برای انجام این کار وارد اکانت سرچ کنسول سایتتان شوید، از منوی سمت چپ گزینه سایت مپ را انتخاب کنید.

هم دستی میتونید انجام بدید و هم برنامه ای پیاده سازی کنید که بعد از انتشار هر پست جدید، این فایل رو هم بروزسانی کنه. از ایک ابزار تولید کننده نقشه سایت داینامیک خارجی استفاد کنید. نقشه های سایت می توانند توسط gzip فشرده شده (نام فایل چیزی شبیه به sitemap.xml.gz خواهد شد) تا در میزان استفاده از پهنای باند سایت صرفه جویی گردد.

وقتی نقشه سایت را برای اولین بار ثبت می کنید در وضعیت انتظار قرار می گیرد، پس از پردازش و بررسی های گوگل که احتمالا چند روزی طول خواهد کشید به وضعیت “Success” تغییر پیدا می کند. حالا می توانید با کلیک بر روی ردیف سایت مپ جزئیات بیشتری مشاهده کنید. اگر تنها در جایی یک موتور جستجو با یک URL دارای نقشه سایت XML رو به رو شود بسیار بعید است که URL رتبه بگیرد. آن صفحه ممکن است ایندکس شود اما اعتبار سایتی را ندارد که لینک‌های HTML به صفحه منتقل می‌کنند. دقت داشته باشید که از قبل آدرس نقشه سایت را چک کرده و از در دسترس بودن آن اطمینان حاصل کنید. حال کار تمام است و گوگل از آدرس نقشه سایت شما آگاه شده است.

این موضوع به این معناست آدرس هایی که با WWW آغاز می‌شوند را نمی‌توان با آدرس‌های بدون پیشوند WWW ترکیب کرد. همچنین آدرس‌هایی که دارای شناسه جلسه هستند را نیز در این فایل قرار ندهید. هر آدرسی که در سایت مپ قرار می‌گیرد باید دارای دو تگ و یک تگ باشد. اگر تشخیص و شناسایی صفحات سایتتان بسیار دشوار است یا دارای محتوای غیر متنی سنگین، مانند فلش هستند. محتوای آرشیو شدۀ سایتتان به خوبی به صفحات فعال، لینک نشده‌اند.

نقشه سایت XML برای صحفات HTML

برای سئو، یک نقشه سایت XML یک احضاری برای خزنده URLهای لیست شده است. این یک راه درخواست موتورهای جستجو برای بررسی سایت و ایندکس صفحات لیست شده می‌باشد. گاها پیش میاد که گوگل سرچ کنسول در لحظه نمیتونه سایت مپ تولید شده رو فراخوانی کنه و این خطا دیده میشه. همانطور که در قسمت چپ تصویر بالا می بینید نام نقشه های سایت با شماره از یکدیگر تفیکیک شده اند. تنها دانستن اینکه 64% صفحات وب سایت ایندکس شده اند، خیلی چیز خوبی نیست.

کافیست که از یکی از ابزارهای آنلاین مانند xml-sitemaps.com استفاده نمایید. این تگ اختیاری با هدف اشاره به میزان اهمیت یو آر ال ها در مقیاس 0 تا 1 ایجاد شده است. اما هم آقای مولر و هم آقای Illyes اعلام کرده اند که موتورهای جستجو این تگ را نادیده می گیرند. در سایت‌های فروشگاهی هم می‌توانید به راحتی نقشه سایت بسازید. نقشه سایت برای کاربران شناخته شده نیست؛ چون برای آن‌ها ایجاد نشده است.

ایجاد نقشه سایت با Yoast SEO

روی دکمه‌ی نصب این افزونه کلیک کرده و سپس آن را فعال کنید. صفحاتی که با کلمه عبور محافظت می شوند را از سایت مپ خارج کنید، چرا که موتور جستجو نمی تواند به آنها دسترسی پیدا کند. البته شما می توانید با دنبال کردن ساختار کد، نقشه سایت XML را به صورت دستی نیز نقشه سایت ایجاد کنید. از نظر فنی، نقشه سایت شما نیازی ندارد که حتما در قالب XML باشد – یک فایل متنی با یک خط جدید که هر URL را جدا می کند نیز به عنوان نقشه سایت کافی است. اگر دارای یک سایت خبری هستید، می توانید این موضوع را در معرفی نقشه سایت به گوگل تبیین کنید.

نقشه سایت چیست ؟

اختیاریتاریخ آخرین به روزرسانی صفحه مورد نظر است که به شکل YYYY-MM-DD نوشته می‌شود.اختیاریاین تگ مشخص می‌کند که هر چند وقت یکبار این صفحه تغییر می‌کند. این مقدار یکسری اطلاعات کلی را برای موتورهای جستجو فراهم می‌کند که ممکن است با تعداد دفعات بررسی خزنده‌های گوگل ارتباط نداشته باشد. همین امر شانس دیده شدن صفحات مختلف در موتورهای جستجوگر را افزایش می‌دهد. در مقابل این نوع Sitemap یک نوع نقشه سایت دیگر نیز وجود دارد که مبتنی بر HTML است و در آن لیستی از مهم ترین فایل های موجود در سایت قرار دارد. این نوع نقشه سایت، بیشتر برای کاربران مورد استفاده قرار میگیرد تا بتوانند محتوای موجود در سایت را بیابند و از آن استفاده کنند. سایت مپ در واقع، فایلی است که لیستی از مهم ترین محتواهای موجود در سایت را در بر دارد تا خزنده‌های گوگل بتوانند به راحتی این محتواها را ببینند و ایندکس کنند.

همانطور که می‌دانید گوگل با استفاده از الگوریتم‌های خاصی می‌تواند محتوای جدید وب‌سایت‌ها را بررسی کند. این کار توسط ربات‌های خزنده گوگل انجام می‌شود؛ چون از یک صفحه به صفحه دیگر می‌روند به آن‌ها خزنده می‌گویند. این ربات‌ها در حقیقت به لینک‌های داخلی و خارجی سایت توجه می‌کنند.

همچنین در نقشه سایت، اهمیت تمام صفحات با هم برابر نیست و گوگل از این طریق، صفحات مهم ما را هم شناسایی می‌کند. به خاطر اهمیتی که نقشه سایت در سئو و بهینه‌سازی سایت دارد، در این مقاله به سراغ نقشه سایت رفتیم. قرار است که در ابتدا، به‌صورت کامل با ساختار، عملکرد و انواع نقشه سایت آشنا شویم. در ادامه یاد می‌گیریم که چطور نقشه سایت بسازیم و آن را در گوگل سرچ کنسول ثبت کنیم. پس اگر می‌خواهید آموزش ساخت نقشه سایت در وردپرس و معرفی سایت به گوگل را یاد بگیرید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. در این مطلب نحوه ساخت نقشه سایت با Yoast SEO در وردپرس آموزش داده می‌شود.