دسته‌ها
اخبار

آموزش کاربردی و جامع نقشه سایت-seroundtable | سئو

با کلیک بر روی مشاهده نقشه سایت، تمامی نقشه‌های سایتتان به صورت لیست نشان داده می‌شود. همانند فرمت نقشه سایت استاندارد، فایل ایندکس نیز شامل تگ‌های الزامی و اختیاری است. در یک فایل ایندکس معتبر نیز کدهای XML با تگ آغازین استاندارد شروع می‌شود. این تگ با تگ “” دنبال خواهد شد که حاوی صفت “xmlns” است که طرح کلی XML فایل ایندکس را تعریف می‌کند. فایل نقشه سایت باید به صورت UTF-8 باشد و از کاراکترهای entity-escaped در URL استفاده شود (به عنوان مثال جایگزین کردن کاراکتر “&” با کاراکتر “&” در آدرس‌های داینامیک). از سویی دیگر می‌توانید نقشه سایت را به صورت ساختار کدهای شناخته شده نیز تولید کنید و حتما نیازی نیست که در فرمت XML باشد.

  • نتیجه ای که می توان گرفت این است که نقشه سایت، مستقیما بر سئو تاثیر نمی گذارد اما با نقش داشتن بر مواردی دیگر، روند بهینه سازی سایت شما را تحت تاثیر قرار خواهند داد.
  • این تغییر و بروز رسانی به‌ویژه در مورد فایل نقشه­ سایت (سایت مپ) که تقریباً به اندازه خود سئو سایت مهم است، صدق می کند.
  • هر چه سایت مپ شما کوچک‌تر باشد یعنی سرور سایت خود را کمتر دچار تنش کرده‌اید.
  • پس از این شما قادر خواهید بود که فرکانس و اولویت مطلب نقشه سایت خودتان را تنظیم کنید.

در فضای بین اون ها داده های ترکیبی ( بقیه کدها ) قرار میگیرن. ربات های موتور جستجو برای اینکه بتوانند قسمت های مختلف سایت شما را بهتر شناسایی کنند، به این فایل رجوع میکنند. در آدرس بالا کافی است به جای farin.academy آدرس وب سایت خودتان را قرار بدهید. این دقیقا جایی است که نقشه سایت شما توسط افزونه رنک مث ساخته شده و قرار گرفته. پس بهتر است ابتدا سایتتان را به سرچ کنسول متصل کنید و پس از فعال سازی آن، از قسمت INDEX گزینه Sitemap را انتخاب کنید (در قسمت سمت چپ صفحه می توانید این گزینه ها را پیدا کنید). پس از این شما قادر خواهید بود که فرکانس و اولویت مطلب نقشه سایت خودتان را تنظیم کنید.

نقشه سایت یـا Site Map چیست؟

با حساسیت دقیقی طراحی می شود و می تواند بشدت در سئو وبسایت شما کمک کند. در غیر این صورت برای ثبت، URL سایت مپ خود را در بخش مربوطه وارد کنید. این سایت یک فایل XML را به شما تحویل می دهد که می توانید به عنوان سایت مپ خود به کار بگیرید. اما اگر از وردپرس استفاده نمی کنید، می توانید از ابزار xml-sitemaps.com برای این منظور استفاده کنید. بهترین مزیت استفاده از این افزونه برای تهیه نقشه سایت این است که به طور خودکار به روز رسانی می شود. به عنوان مثال اگر از وردپرس برای طراحی سایت استفاده کرده اید، میتوانید از پلاگین سئو استفاده کنید.

دامنه اصلی ssl داشت، اما برای فعال کردن ssl روی ساب دامین (بلاگ فعلی و تازه تاسیس) مشکلاتی داریم. اینطور که در بخش تنظیمات عمومی وردپرسی جایی که باید نشانی وردپرس و نشانی سایت رو وارد کنیم همچنان با http باقی مونده و نمی‌تونیم به https تغییرش بدیم. در حالی که ssl فعال هست و ادرس‌ها با پیشوند https لود میشن. میخواهید اهمیت یک یا چندی از صفحات سایت خود را نسبت به دیگر صفحه ها افزایش دهید. صفحاتی دارید که به دلیل به کار رفتن کد های ajax، flash و غیره در آن، به سختی توسط موتور های جستجو ایندکس میشوند.

تاثیر نقشه سایت بر سئو چیست؟

با اینکه احتمالا اغلب شما اطلاعات کلی در مورد اهمیت ثبت نقشه سایت در گوگل سرچ کنسول دارید، اما شاید با پیچیدگی های نحوه ساخت نقشه سایتی که در راستای ارتقا شاخص های سئو باشد بی خبر باشید. پس علاوه بر اینکه باید تعیین کنید که پست تایپ مورد نظر توسط موتور جستجوگر ایندکس نشود (یعنی ثبت نشود)، باید مشخص کنید که نمی‌خواهید این پست تایپ در نقشه سایتی که می‌سازید هم نمایش داده شود. در مقاله بعدی، در رابطه با نحوه ساخت نقشه سایت و چگونگی معرفی آن به موتورهای جستجوگری همچون گوگل و بینگ توضیح خواهیم داد. همانطور که گفته شد سایت مپ می‌تواند سرعت ایندکس گذاری صفحات سایت را بالا ببرد. همچنین موجب بهبود سئوی سایت می‌شود، خصوصا در سایت‌های بزرگ و با تعداد صفحات زیاد، نیازمند یک سایت مپ هستید. با استفاده از افزونه یوست سئو می‌توانید نقشه سایت را ایجاد کرده و صفحات سایت را مدیریت کنید.

بهترین راه پیش بینی آینده ، ساختن آینده است …

بیایید امروز سردرگمی، ابهامات و سوالاتی که در مورد نقشه سایت (سایت مپ) و پیاده سازی بهترین روش­ تولید و بهینه سازی نقشه سایت که تا این لحظه با آن سروکار داشتیم، برطرف کنیم. سایت شما دارای محتوای رسانه‌ای غنی از قبیل ویدیو و تصاویر بوده و یا در Google News نشان داده شده است. در صورت ارائه سایت مپ، Google می‌تواند در صورت لزوم اطلاعات اضافی را برای جستجو از نقشه سایت شما دریافت کند. ببینید علاوه بر استفاده از ابزار آنلاین xml-sitemaps، در سایت های جوملایی شما میتوانید از افزونه های مخصوص استفاده کنید.

می‌خواهیم با طراحی وب‌سایت‌های کاربرپسند، تولید محتوای مفید و خدمات سئو حرفه‌ای به فضای وب فارسی خدمتی کرده باشیم. امیدواریم این نگاه حرفه‌ای به رقابتی سالم دامن بزند که در نهایت به پیشرفت وب فارسی منجر شود. شما از چه افزونه ای برای تولید نقشه سایت استفاده می‌کنید؟ سوالات و نظرات خود را برای ما در قسمت نظرات بنویسید. با این حال، اگر برچسب‌های noindex اتفاقی در سایتتان داشته باشید، ممکن است برخی صفحات از نقشه سایت کنار گذاشته شوند. برای بررسی این صفحات می‌توانید از ابزاری مانند Ahref استفاده کنید.

همچنین برای دیدن نقشه سایت و کپی لینک آن روی مشاهده نقشه سایت کلیک کنید و در آخر روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک نمایید. سایت مپ یک فایل xml هست که به ربات های موتور جستجو کمک میکنه بهتر بتونند قسمت های مختلف سایت شما را شناسایی کنند. اگر سایت تان سیستم مدیریت محتوای اختصاصی دارد و به طور خودکار هم هیچ افزونه ای برای ساخت سایت مپ در آن تعبیه نشده، کمی کارتان ساخته شده و باید به سراغ راهکار بعدی بروید.