دسته‌ها
اخبار

ربات ارتقاء سئو و افزایش ورودی گوگل کاربر مجازی-seroundtable | سئو

زمانی که به مدیریت بودجه خزش و دسترسی ربات های گوگل می پردازیم، اولویت بررسی صفحات را مشخص کرده ایم. در حقیقت این امکان را فراهم می کنیم که صفحات اصلی در ساختار سایت بیشتر مورد توجه گوگل بوده و بررسی شوند. همانطور که همه‌ی ما می‌دانیم، ربات‌های موتورهای جستجو پررنگ‌ترین نقش ممکن برای معرفی کامل یک سایت به موتورهای جستجو را ایفا می‌کنند. گوگل به عنوان بزرگترین مرجع و گسترده‌ترین شبکه در این زمینه، ربات‌های اختصاصی و عمومی زیادی گسترش داده است.

  • لازم به ذکر است که این مورد برای سایت های کم بازدید، تاثیر کمتری دارد.
  • در URL Cloacking از روشی استفاده می شود که شرایط و قوانین گوگل را کاملا نقض می کند و به همین دلیل است که به آن روش سئوی کلاه سیاه می گویند.
  • زمانی که ربات های گوگل درحال بررسی و کراول صفحات سایت ما هستند، دسترسی های خود را از فایل Robots.txt دریافت می کنند.
  • حال که دانستید یک فایل ایده آل و بهینه شده فایل robots.txt به چه شکل است، بیایید نگاهی به نحوه ایجاد یک این فایل در وردپرس بیندازیم.

گفتیم فقط نباید از یک دونه ای پی استفاده بکنیم و باید به هنگام جست و جو های مختلف ای پی تون رو عوض بکنین، تا هویتتون مخفی باقی بمونه. دستور سایت مپ(نقشه سایت) برای معرفی کردن نقشه سایت (سایت مپ) به کراولر ها کاربرد دارد. نقشه سایت یک فایل XML است که شامل لیستی از تمام صفحات وب سایت شما و همچنین متادیتاها می باشد (متادیتا شامل اطلاعاتی است که به هر URL منسوب می شود). فایل txt کار می کند، نقشه سایت به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا در فهرستی از تمام صفحات وب سایت شما در یک مکان بخزند.

طراحی سایت املاک

پروتکل ممانعت از ربات‌ها یک استاندارد وب است که چگونگی خزیدن ربات‌های موتورهای جست‌وجو، دسترسی و ایندکس محتوا و در اختیار گذاشتن محتوا به کاربران را تعیین می‌کند. این پروتکل همچنین شامل راهنمایی‌هایی مانند متا ربات‌ها و همچنین دستورالعمل‌های صفحه‌های اصلی و فرعی وب برای این‌که موتورهای جست‌وجو چگونه با لینک‌ها (مانند لینک‌های فالو یا نوفالو) برخورد کنند، نیز است. در عمل، فایل Robots.txt مشخص می‌کند برخی ربات‌های موتور جست‌وجو می‌توانند یا نمی‌توانند به بخش‌هایی از سایت دسترسی پیدا کنند. همچنین با دستورهای Allow و DisAllow می‌توان مشخص کرد که همه‌ی ربات‌ها یا فقط ربات‌های خاصی، به بخش‌های مختلف سایت دسترسی داشته باشند یا دسترسی نداشته باشند.

آنالیز تخصصی سئوکار

فایل robots.txt فایلی جهت مشخص کردن دسترسی موتورهای جستجو به وب سایت است. 5 تاکتیک سئو برای کاهش ریسک این فایل در این مقاله اموزشی سئو آمده است. Robots.txt فایل، یک فایل متنی می باشد که در Root Directory (روت دایرکتوری) یا مسیر اصلی هاست فضای وب سایت تان قرار دارد.

نهایی را بزنید تا به گوگل اطلاع دهید که فایل مورد نظر بروزرسانی شده است. سپس باید آن را توسط یک ویرایشگر متنی آنلاین اجرا کرده و آن را ویرایش کنید. همچنین می‌توانید این فایل را دانلود کرده و روی کامپیوتر خود ویرایش کنید و در نهایت فایل ذخیره شده را با فایل قبلی جایگزین کنید. به همین طریق می‌توان خیلی راحت و سریع این نوع دسترسی‌ها را مدیریت کرد.

اگر در خصوص این دوره نیاز به مشاوره یا کسب اطلاعات بیشتر دارید، این فرم را تکمیل نمایید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم. فقط اینکه سرچ کنسول تغییر کرده و دیگه چنین مسیری برای دسترسی به تستر ربوت وجود نداره. اگر هنوز هم این قابلیت در سرچ کنسول هست لطفا مسیر جدید رو معرفی کنید. وردپرس به صورت اتوماتیک این کار را از طریق تگ‌های متا انجام می‌دهد. اما چند نکته راجع به وردپرس در این زمینه وجود دارد که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست.

در ادامه قصد داریم توضیحات مفصلی را درباره فایل Robot.txt به شما بدهیم و کاربرد های آن را بگوییم. بعد از اینکه وب سایت ما به طور کامل طراحی و آماده نمایش به گوگل شد، باز هم ما با فایل robots سایت کار داریم. در سایت، برخی از صفحات وجود دارند که به صورت پیشفرض وجودشان ضروری است اما نمایش آنها در نتایج هیچ سودی ندارد. اگر این فایل به درستی تهیه نشده باشد یا به صورت کامل در هاست آپلود نشده باشد، ربات های خزنده مانند قبل تمامی صفحات سایت را ایندکس می کنند. در واقع ربات ها دستوراتی را اجرا می کنند که به صورت دقیق و منطبق با رفتار آنها تعریف شده باشد.