وجود نداشتن مدیا در محتوا به سئو آن ضربه ای نمیزند اما وجود داشتن آنها به شدت به سئو شما کمک میکند. وجود فیلم در صفحه به مقدار قابل توجهی از نرخ پرش شما میکاهد. اگر بتوانید در پاراگراف آخر علاوه بر خلاصه نویسی مقاله، به یک موضوع جذاب در مقاله بپردازید و مخاطب را محبور به مطالعه مقاله کنید، میتوان گفت شما یک نویسنده محتوای حرفه ای هستید. برخی از درسهای نوشتن محتوا که در طول سالها آموختهاید و به سئو کمک کردهاند کدامند؟ در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.
- پس نگران نباشید که اگر از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید گوگل نتواند این مرتبط بودن را تشخیص دهد.
- زیادهروی نکنید چون ممکن است در این صورت انباشتگی کلیدواژه برای مطلب رخ دهد.
- به جایی که واقعا با محتوا ارتباط معنایی دارد و به صفحه هدف ارزش بیشتری میدهد لینک بدهید.
در این مثال، «فروش در شبکههای اجتماعی» یک موضوع بنیادی است یا فرعی؟ پاسخ درست این است که بستگی دارد! اگر سایت مورد نظر در حوزه روشها و ابزارهای فروش در فضای مجازی فعالیت میکند، بدون شک این موضوع به یک صفحه بنیادی نیاز دارد. اما اگر سایت در حوزه فروش (به صورت کلی) فعالیت میکند، آنگاه این موضوع به یک محتوای فرعی تبدیل خواهد شد. وقتی شما از لینک های داخلی در نوشتن محتوا استفاده میکنید کاربر را به صفحات دیگر سایت مذکور هدایت میکنید . برای مثال در این مقاله کلمه کلیدی به دو عبارت مختلف (محتوای سئو شده، سئو محتوا) در عنوان اصلی تکرار شده است. نحوه ساختار سایت شما به Google سرنخهای قابل توجهی در مورد یافتن مهمترین مطالب میدهد.
کلمات یا عبارات داخل سایت را به سایر پست های سایت خود لینک دهید. (لینک داخلی)
در این روش مثلا شما یک مقاله سه هزار کلمه ای و خیلی جامع با تمام اصول سئوی محتوا نوشته اید. به جای اینکه از همان اول، کل آن را منتشر کنید فقط هزار کلمه اول را منتشر می کنید. سپس بعد از 2 ماه هزار کلمه دیگر و بعد از یک ماه دیگر بقیه آن را منتشر می کنید. ما یک کلمه کلیدی اصلی داریم و حالا باید یک سری از عبارات طولانی تر و چند بخشی که مرتبط به کلمه کلیدی اصلی مان است را هم پیدا کنیم.
صفحات مشابه را در قالب یک دسته بندی با یکدیگر هم گروه کنید
دورانی که شما با انتشار یک مقاله ۳۰۰ کلمهای در سایت امکان کسب رتبه و جذب ترافیک را داشتید گذشته است. در نتیجهگیری هم علاوه بر تکرار کلمه کلیدی و جمع بندی کلی موضوع، بهتر است اقدام به فراخوان و درخواست از کاربر داشته باشد و پیشنهاد مطالعه مقاله بعدی نیز داده شود. این کار علاوه بر تقویت لینکسازی داخلی، امکان درج کامنت و تعامل کاربر را بیشتر میکند.
این باعث میشود که گوگل به مقاله ما اطمینان کند و رتبه بالایی به آن بدهد. محتواهای جامع میتوانند جزئیات بسیار بیشتری از بلاگپستهای کوتاه را در خود جای دهند. این یعنی مقاله ما میتواند پاسخ بهتری از محتواهای کوتاه به مخاطبان بدهد و رضایت آنها را جلب کند. عنوان اصلی اولین بخشی از محتوای ما است که کاربر بعد از وارد شدن به سایت میبیند. بهتر است که عنوان اصلی را جذاب بنویسیم تا کاربر با آن ارتباط برقرار کند.
جمع بندی مقاله میتواند در زیرِ عنوانِ “کلام آخر” و در آخرین پاراگراف صفحه قرار بگیرد. وظیفه جمع بندی، رساندن یک خلاصه کوتاه از کل محتوا به مخاطب است. خیلی از مخاطبان علاقه ای به خواند و صرف زمان برای یک مقاله را ندارند و صرفا یک نگاه کوتاه به تصاویر، عناوین و پاراگراف آخر مقاله میکنند. برای نوشتن لید جهت سئو محتوا باید در آن از کلمه کلیدی استفاده کنید.
او بعد از یک روز کاری پر مشغله پشت سیستم عبارت آخرین تغییرات الگوریتم موش کور گوگلرا سرچ میکند. البته نمیتوانیم برای تمام قالبهای محتوایی بالا، سئو محتوا را انجام دهیم. به همین خاطر، تمرکز خود را بر روی فرمتهایی از محتوا قرار دادیم که بیشتر از آنها استفاده میکنیم که قابل سئو کردن نیز هستند. البته، اگر داستان شما کاملاً جدید باشد، به طور خودکار به معنای اصلی بودن آن است. با این حال، ارائه نظر (حرفه ای) خود در مورد یک موضوع خاص نیز به عنوان محتوای اصلی به حساب می آید.