دسته‌ها
اخبار

چگونه یک نقشه سایت بهینه شده برای سئو بسازیم؟

اگر تا الان روی سئوی سایتت کاری نکردی، بهتره که از همین امروز شروع کنی. فولدر پلاگین ها را پیدا کرده و به داخل آن بروید wordpress-seo فولدری است که نشان دهنده افزونه یواست شماست. در داخل این پوشه ، class-sitemaps.php را می بینید که مقصر همه چیز است. هر آنچه در داخل تابع نوشته شده است را بردارید و کد زیر را جایگذاری کنید.

  • شما باید مهمترین صفحات سایت خود را درون نقشه سایت قرار دهید.
  • برای آدرس‌های متعدد در یک سایت، می توان از ابزارهایی همچون Find Broken Link و Find Broken Links, Redirects & Google Sitemap Generator Free Tool استفاده کرد.
  • این اطمینان حاصل می‌کند که هر صفحه اندکی پس از ارسال آن خزیده می‌شود، به‌جای اینکه منتظر باشید Google سایت مپ شما را پیدا کند و هرگونه برچسب صفحه را مشاهده کند.
  • پیشنهاد میکنم مجموعه آموزش سئو وردپرس را تهیه کنید چون همه این موارد با جزئیات در آن توضیح داده شده است.
  • آدرس این صفحه در نقشه سایت وجود دارد، اما تگ نوایندکس یا noindex در آن قرار داده شده است.

شما مطمئن خواهید شد که گوگل سایت و صفحات شما را پیدا می‌کند و همچنین کاربران صفحات شما را پیدا خواهند کرد. بنابراین داشتن هر دو نقشه سایت بهترین راه برای داشتن وبسایتی کاربر پسند و مؤثر در رتبه بندی آن می‌باشد. نقشه سایت برای یافتن صفحات سایت توسط موتور جستجو و سئو سایت نقش حیاتی دارد. همانطور که توضیح دادیم ساخت نقشه سایت و ثبت آن در گوگل امری ساده و آسان است. مخصوصا اگر سایت شما وردپرسی باشد و از افزونه سئو مناسب نظیر یوست سئو برای ایجاد آن استفاده کنید. علیرغم اهمیت نقشه سایت در سئو بایستی به خاطر داشته باشید که نقشه سایت یک فاکتور رتبه بندی نیست و ارتباطی به رتبه سایت در گوگلا ندارد.

نقشه سایت چیست ؟ چطور سایت مپ بسازیم

با کمک کتابخانه های جاوا اسکریپت این ساختار درختی میتواند از جذابیت های گرافیکی بیشتری نیز استفاده کند. به یاد داشته باشید که کاربران برای دسترسی به تمام سایت وارد صفحه نقشه سایت میشوند. بنابراین هنگام حذف یک صفحه و یا یک دسته بندی خاص، از سایت مپ مطمئن باشید که آن صفحه یا دسته بندی مورد نظر کاربران نباشد. برخی سایت ها در سایت مپ نسخه HTML صفحاتی را که از منو قابل دسترس هستند را از نقشه سایت حذف می کنند مثلا دسته بندی هایی مانند مقالات ، اخبار و غیره را از سایت مپ حذف می کنند. این سایت ها گمان می کنند که کاربران اگر بخواهند وارد این دسته بندی ها شوند، از گزینه های مربوطه در منو براحتی می توانند وارد این صفحات شوند.

برای تشخیص خطاها از گزارش نقشه سایت استفاده کنید

از برنامه نویس سایت بخواهید که یک اسکریپت سفارشی ایجاد نماید. کالکشنی از ابزارهای لازم و ضروری که هر مدیر سایت یا طراح سایت حرفه‌ای باید داشته باشه رو از ما هدیه بگیرید.

این برچسب اطلاعات مربوط به هر نقشه سایت را در خود جای میدهد. میزان اهمیت صفحه در نقشه سایت شما را مشخص میکند که مقدار آن میتواند در بازه 0.0 تا 1.0 باشد. محتوای لینک هر صفحه در این برچسب قرار میگیرد و در واقع یک برچسب مادر است. این اساسا با یک سایت مپ XML تفاوتی ندارد، اما برای کاربران.