دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت Sitemap طراحی سایت با سئو

نقشه سایت شامل “ابر داده(اطلاعات جامع و کامل)” – یا اطلاعات متنی در مورد هر صفحه و ساختار صفحات است. این داده ها به چگونگی ساماندهی صفحات و ارتباط آنها با یکدیگر ، آخرین بار به روزرسانی آنها و غیره می پردازد. نقشه سایت برای اطمینان از اینکه Googlebot تمام محتوایی را که باید ارائه دهید مشاهده می کند ، و درک نحوه سازماندهی آن ضروری است. دستور sitemap در فایل robots.txt یک روش برای نشان دادن نقشه سایت به موتور جستجو است. این دستور برای اطمینان حاصل کردن از این است که هیچ صفحه‌ای در حین خزیدن در سایت فراموش نشود. با این وجود وجود نقشه سایت تاثیری در اولویت‌بندی خزش صفحات توسط ربات ندارد.

  • در صورتی که در زمینه آموزش سئو سوالی دارید می‌توانید آن را در قسمت دیدگاه‌ها مطرح کنید تا کارشناسان نوین، به شما پاسخ دهند.
  • در حالیکه خودم توی گوشی یا view page source کروم بررسی میکنم مشکلی نداره.
  • نام، ایمیل و وب سایت من را برای ارسال نظر در آینده در این مرورگر ذخیره کن.
  • به عنوان عضوی از وبسیما این پیشنهاد رو از سوی بنده پذیرا باشید.

میشه درخواست کرد که مشاوره آنلاین سئو رو به مشاوره حضوری تبد… سلام دوستان تو این دوران که واقعا کسب و کار ها دارن از طریق… وقتی زمان آن فرارسید که باید صفحات لوازم جانبی خود را مورد بازرسی و به‌روزرسانی قرار دهید، فهرستی از این صفحات آماده و آسان برای یافتن خواهید داشت. هرچه فرکانس تغییر و سطح اولویت بیشتر باشد، آن صفحه بیشتر خزیده می‌شود.

تگ‌های استفاده شده در نقشه سایت  (Sitemap)

XML یا Extensionable Markup Language، فرمی برای رمزگذاری اطلاعات در قالب آسان خواندن برای موتورهای جستجو است. در این مقاله با شما همراه هستیم تا در مورد نقشه سایت و تأثیراتی که می‌تواند روی سئو بگذارد صحبت خواهیم کرد. برای سایت هایی که با زبان php یا asp.net نوشته شده اند، نیاز به برنامه نویسی است؛ اما برای سایت هایی که از سیستم های مدیریت محتوایی مانند وردپرس استفاده می کنند، نیاز به برنامه نویسی نیست. هر دو گزینه های مناسبی هستند ولی توصیه ما استفاده از افزونه yoast seo هست.

آموزش ساخت نقشه سایت با افزونه Yoast SEO در وردپرس

همانطور که احتمالا می دانید موتورهای جستجو دارای محدودیت هایی در صرف منابع برای پایش سایت شما هستند. نقشه سایت HTML فالبا در فوتر سایت و در تمام صفحات آن لینک شده اند. اما سوال اینجاست که در کنار تجربه کاربری خوب وب سایت و لینک های داخلی بهینه، آیا باز هم نیازی به نقشه سایت HTML خواهد بود؟ تعداد بازدید های نقشه سایت HTML را چک نمایید. اگر خوش شانس باشید، تعداد بازدید از آن بسیار پایین خواهد بود. در غیر این صورت بدین معنا خواهد بود که نیاز به ارتقا تجربه کاربری وب سایت داریم. چرا که کاربران به راحتی توانسته اند محتوای مورد نظر خود را بیابند.

اما هم آقای مولر و هم آقای Illyes اعلام کرده اند که موتورهای جستجو این تگ را نادیده می گیرند. استفاده از این تگ اختیاریست، اما پیشنهاد می شود که حتما آن را به کار ببرید. با استفاده از این تگ می توان زمان آخرین ویرایش محتوای صفحه را به موتورهای جستجو اعلام نمود.

از آنجا که گوگل توجه چندانی به برچسب‌های ، و ندارد، توصیه می‌کنیم که آن‌ها را در نقشه سایت خود قرار ندهید. همچنین بهتر است با رفتن به سربرگ Images تصاویر را در نقشه سایت خود قرار دهید. در بعضی از نقشه سایت ها شما قسمتی با نام “اولویت” دارید که به موتور جستجو می گوید کدام صفحه از اهمیت بیشتری برخوردار است. البته کارکرد این ویژگی همیشه یکی از موارد اختلاف نظر بین سئوکاران بوده است. در سال 2017 گری ایلیس از گوگل توئیت کرد که ربات های گوگل به قسمت اولویت توجهی نمی کنند.

در این مطلب نحوه ساخت نقشه سایت با Yoast SEO در وردپرس آموزش داده می‌شود. در واقع نقشه سایت لیستی از کل مطالب وب سایت شما را با فرمتی که برای موتورهای جستجو قابل خواندن باشد، در اختیار آنها قرار می‌دهد. نقشه سایت یا سایت مپ یک فایل متنی است که دربردارنده تمام آدرس های موجود در سایت می باشد.