دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت یا سایت مپ چیست؟ چگونه sitemap بسازیم؟ نوین

به عبارتی اگر وب سایت شما دارای نسخه موبایلی به شکل m.example.com است، ساخت نقشه سایت موبایل خالی از لطف نخواهد بود. یکی از ویژگی های مهم این افزونه، امکان تهیه سایت مپ XML است. با استفاده از این افزونه شما می‌توانید به صورت خودکار سایت مپ بسازید و آن ها را در اختیار موتورهای جست و جوی مختلف مثل گوگل، بینگ و یاهو قرار دهید. معمولاً باید یک نسخه از فایل سایت مپ در آدرس yourdomain.com/sitemap.xml وجود داشته باشد. یعنی کافی است تا فایل سایت مپ را در روت دایرکتوری سایت خود آپلود کنید. از این طریق ربات های گوگل و دیگر موتورهای جست و جو به راحتی به آن دسترسی خواهند داشت.

  • تا انتهای این آموزش با پایگاه خبری – آموزشی سئوف همراه باشید.
  • نقشه سایت یا sitemap به شما اجازه می‌دهد تا یک فایل متنی در میان سایر فایل‌های دیگر در حساب خود ایجاد کنید تا موتورهای جستجو از همه صفحات موجود در وبسایت شما مطلع شوند.
  • در غیر این صورت، مشکل جدیدی جای مشکل قبلی را خواهد گرفت.
  • شرکت گوگل تایید کرده است که قرار دادن نقشه ی سایت ، تاثیر مثبتی بر روی سئو دارد.

سایت مپ‌، در واقع ابزاری برای خوراک دادن و شناساندن سایت به موتورهای جستجوگر است. اسکیما ویدیویی تا حد زیادی جایگزین نیاز به نقشه‌های سایت ویدیویی شده است. قطعا داشتن یک ویدیو سایت مپ ضرری ندارد اما ارزش دردسرهای ساخت و نگهداری ویدیو سایت مپ را ندارد.

نقشه سایت چیست؟ – آموزش ساخت سایت مپ (sitemap) برای سایت

اما وقتی به کنسول جستجوی گوگل نگاه می‌کنید، سایتتان فقط 2000 صفحه ایندکس شده دارد. اگر تشخیص و شناسایی صفحات سایتتان دشوار بوده یا حاوی محتوای غیر متنی سنگین باشد. اگر سایت با صفحات جدیدی دارید که هنوز به آن‌ها لینک‌دهی درستی داده نشده باشد. پیشنهاد میکنم ویدئو زیر در خصوص مشکل در سایت مپ را ببینید.

ارتباط بیش از حد صفحات در سایت مپ ممنوع

می توانید بر روی هر بخش کلیک کرده و جزئیات آن را در پایین صفحه مشاهده نمائید. وب سایت هایی که لینک سازی داخلی را به خوبی پیاده سازی نکرده اند. از این پس مهم ترین مقالات سئو سایت را در این بخش قرار خواهیم داد.

این کار از طریق پیشخوان و منوی Crawl و سپس Sitemaps امکان‌پذیر است. نردبان قصد دارد به شکلی حرفه‌ای، جایگاه مشتری را در فضای وب دگرگون کند. می‌خواهیم با طراحی وب‌سایت‌های کاربرپسند، تولید محتوای مفید و خدمات سئو حرفه‌ای به فضای وب فارسی خدمتی کرده باشیم. امیدواریم این نگاه حرفه‌ای به رقابتی سالم دامن بزند که در نهایت به پیشرفت وب فارسی منجر شود. اگر سایت شما وردپرسی است همانند سایت‌های معمولی با استفاده از افزونه‌های سئو وردپرس میتوانید برای محصولات سایت خود نیز نقشه سایت بسازید. ما در تیم تولید محتوای میهن وردپرس در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه وردپرس و کسب‌و‌کارهای اینترنتی را تهیه کنیم.

فایده ایجاد نقشه سایت XML با استفاده از یوست سئو، این است که بطور اتوماتیک بروزرسانی می‌شود (sitemap داینامیک). اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید Sitemap را با کمک افزونه یوست سئو بسازید. هر نقشه سایت مپی باید از این استاندارد پیروی کند تا معتبر شود. ویژگی‌های دیگری مانند اولویت و تغییر فرکانس هم وجود دارد، اما این ویژگی‌ها تاثیری روی کار یا عملکرد نقشه سایت ندارند. سلام برای تولید سایت مپ، سایت هایی هستند که بصورت آنلاین نقشه سایت رو جنریت میکنند. تمامی آدرس های موجود در سایت مپ باید با قوائد یکسان و واحدی باشند.