دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت چیست و باید شامل چه چیزهایی باشد

تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به نوین می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. مثلا من یک مطلب تازه ای در سایت قرار می دهم و سریع fetch می کنم . این مقاله به کوشش رامین محمودی، صفیه منتظری، حسین بابائی، مینا شهانی و دیگر اعضای تیم نوین تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

  • ممکنه فایلی که آپلود کردید روی عملکرد افزونه تاثیر منفی بذاره، پیشنهاد میکنم پاک کنید اون فایل رو.
  • علت این است که بیشتر پلتفرم ها یک نقشه سایت پیش فرض دارند که به صورت خودکار ایجاد شده است.
  • اگر سایت شما کمتر از ۵۰۰ صفحه دارد و طراحی سایت شما با وردپرس انجام نشده است و در تولید نقشه سایت مشکل دارید برای تولید نقشه سایت نسخه‌ی رایگان Screaming Frog را نصب کنید.
  • داشتن نقشه‌های سایت XML به موتورهای جستجو اجازه می‌دهد تا وب‌سایت را به‌اندازه کافی خزیده و نمایه‌سازی کنند و به همه موتورهای جستجو اجازه می‌دهد با درج آن در فایل robots.txt، از نقشه سایت مطلع شوند.

بهترین موتور جستجو برای سئو و بهینه سازی و افزایش ترافیک چیه… با استفاده از ابزار Search Console Google، می‌توانید سایت مپ خود را مستقیماً به Google ارسال کنید و می‌داند که بعدازاین لیست صفحات باید خزیده شود. صفحات کم ارزش، مانند صفحه سیاست حفظ حریم خصوصی یک وب‌سایت، ممکن است اصلاً فرکانس تغییر نداشته باشد و در عوض یک برچسب به معنای (آخرین اصلاح‌شده) را که شامل تاریخ خواهد بود (در قالب YYYY-MM-DD) ذکر کند.

نقشه سایت (sitemap) چیست؟

باید بهترین و بهینه‌ترین را از نظر زمان و مسافت پیدا کنید. از طرفی نمیدونم مشکل از قالبه یا نه؛ یا مشکل از ارور ها هستش. در حالیکه خودم توی گوشی یا view page source کروم بررسی میکنم مشکلی نداره. سلام استاد میخواستم بپرسم آیا داشتن سایت مپ اجباریه؟ من از سمت تیم دولوپر مشکل دارم برای این موضوع. خب، اجازه بدهید قبل از اینکه مقاله را تمام کنم، به چندتا از سوالات رایجی که ممکن است در مورد نقشه سایت برای شما پیش آمده باشد، جواب بدهم.

سایت مپ را در سرچ کنسول ثبت کنید

توصیه می‌کنیم این تاریخ‌ها را فقط زمانی تغییر دهید که تغییرات مشخصی روی سایت خود ایجاد می‌کنید و یا محتوای جدیدی به سایت اضافه می‌کنید. در غیر اینصورت گوگل اخطار می‌دهد که آپدیت تاریخ‌های صفحاتی که تغییری نکرده‌اند ممکن است بعنوان یک تاکتیک اسپم دیده شود. نقشه‌های سایت محدودیت URL دارند (تا 50 هزار تا URL را قبول می‌کنند). پس اگر یک سایت بسیار بزرگ با هزاران صفحه را اداره می‌کنید، گوگل توصیه می‌کند که نقشه سایت خود را به چند نقشه سایت کوچکتر بشکنید.

استفاده از گزارش نقشه سایت به منظور یافتن خطاها

نقشه ی سایت عاملی موثر در زمینه ی سئو است و اطلاعات دقیقی از محتوا و صفحات سایت در اختیار موتور های جستجوگر می گذارد. در نتیجه بهینه سازی سایت در موتور های جستجوگر با سرعت و کیفیت بیشتری انجام می پذیرد. شرکت گوگل تایید کرده است که قرار دادن نقشه ی سایت ، تاثیر مثبتی بر روی سئو دارد. این فایل متنی برگه ای از سایت است که به روند بازدید سایت از طرف موتور های جستجو کمک میکند. هدف اصلی از ساخت سایت مپ، بهبود بازدید و ایندکس صفحات سایت توسط ربات های موتور جستجو است.

همانطور که گفته شد سایت مپ از زبانی به نام XML استفاده می کند. زبان XML بسیار شبیه به HTML است و یک زبان برنامه نویسی مانند ASP یا PHP براحتی میتواند مطابق استاندارد برای شما یک فایل XML ایجاد کند. برنامه نویسان از این قابلیت زمانی استفاده می کنند که بخواهند ایندکس شدن قسمت های مختلف سایت را در اختیار مالک سایت قرار دهند. یعنی با این روش شما به عنوان مالک یک سایت میتوانید تصمیم بگیرید که آیا مایل هستید صفحه ایجاد شده در گوگل ایندکس شود یا خیر. مهمترین ویژگی سایت مپ های تولید شده با این روش،قابلیت ویرایش بالا میباشد.

با کلیک بر روی علامت سوال کنار این گزینه، می‌توانید آدرس ذخیره شدن سایت مپ سایت خود را ببینید. افزونه یوست معمولاً به شکل خودکار این فایل را در روت دایرکتوری سایت شما آپلود می‌کند تا به راحتی بتواند در اختیار ربات های گوگل و دیگر موتورهای جست و جو قرار بگیرد. در این مقاله آموزشی از پایگاه خبری – آموزشی سئوف متوجه شدیم Sitemap چیست و چه کاربردی دارد.

در ادامه به شما می‌گویم که چگونه در گوگل کنسول به گوگل بگویید که سایت مپ شما در کجا ذخیره شده. مزیت اصلی استفاده از Yoast برای ایجاد نقشه سایت XML این است که به صورت خودکار آپدیت می شود (نقشه سایت پویا). آدرس این صفحه در نقشه سایت وجود دارد، اما تگ نوایندکس یا noindex در آن قرار داده شده است. همچنین اگر می خواهید با سایر بخش های سرچ کنسول و کاربرد آنها آشنا شوی، محتوا “معرفی سرچ کنسول گوگل ” را مطالعه کنید.