دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت چیست و باید شامل چه چیزهایی باشد

ولی ساخت سایت مپ تاثیر مثبتی در سئو سایت شما دارد، همچنین در بعضی موارد استفاده از نقشه سایت ضروری است. به عنوان مثال اگر سایت شما تازه راه اندازی شده باشد و تعداد کمی بک لینک داشته باشد، گوگل به کمک سایت مپ می تواند صفحات شما را پیدا و آن ها را کراول کند. ایجاد نقشه سایت یکی از ساده ترین و بهترین راهها برای انجام این کار است. لیست های سایت مپ صفحات به خزنده های موتور جستجو می دهد هر آنچه را که باید در مورد صفحات و ساختار سایت شما بدانند. نقشه‌های سایت نمی‌توانند بیش از 50 هزار URL را در خود ثبت کنند.

  • موتور جستجوی بینگ از فرمت‌هایی که توسط گوگل پشتیبانی می شود حمایت نمی‌کند، اما یکی از مسئولان بینگ بیان کرده است هر چیزی که پشتیبانی نشود، نادیده گرفته خواهد شد.
  • فایده ایجاد نقشه سایت XML با استفاده از یوست سئو، این است که بطور اتوماتیک بروزرسانی می‌شود (sitemap داینامیک).
  • در ادامه به شما می‌گویم که چگونه در گوگل کنسول به گوگل بگویید که سایت مپ شما در کجا ذخیره شده.
  • نقشه سایت HTML فالبا در فوتر سایت و در تمام صفحات آن لینک شده اند.
  • تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به نوین می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

نقشه‌های سایت مفیدند اگر شما دارای سایتی با محتوای پویا هستید، همچنین دارای سایتی جدید و اینکه زیاد به آن لینک نشده و یا حاوی مقدار زیادی محتوای آرشیو شده است که به خوبی لینک نشده است. با اینکه احتمالا اغلب شما اطلاعات کلی در مورد اهمیت ثبت نقشه سایت در گوگل سرچ کنسول دارید، اما شاید با پیچیدگی های نحوه ساخت نقشه سایتی که در راستای ارتقا شاخص های سئو باشد بی خبر باشید. زمانی که سایت یا فروشگاه اینترنتی شما راه اندازی شد باید نقشه آن را در سرچ کنسول ثبت کنید، تا گوگل صفحات شما را شناسایی کند و بعد از هربار بروز رسانی نیز آنها را مورد بررسی قرار دهد. اما چگونه نقشه سایت بسازیم؟ در این مطلب به شما خواهیم گفت که سایت مپ چیست و در ادامه نحوه ثبت سایت مپ گوگل را بیان کرده ایم. در طرف مقابل، sitemap برای خزیدن و فهرست بندی وب‌سایت از ضروریات است تا محتوای موجود در آن بتواند در نتایج جستجو رتبه‌بندی شود.

همان طور که پیش از این نیز اشاره کردیم، با استفاده از افزونه یوست سئو می‌توانید برای سایت خود سایت مپ بسازید. اما افزونه یوست سئو تنها افزونه‌ای نیست که این کار را برای سایت شما انجام می‌دهد. در این قسمت می‌خواهیم به معرفی دیگر افزونه هایی بپردازیم که با کمک آن ها می‌توانید برای سایت خود یک نقشه سایت XML درست کنید. نقشه سایت نقشه ای از سایت شماست که به موتورهای جستجو کمک می کند تا تمام محتوای سایت شما را پیدا، کروال و ایندکس کنند. سایت مپ همچنین به موتورهای جستجو می گوید که کدام صفحه در سایت شما مهم تر هستند. نقشه‌های سایت XML توسط محبوب‌ترین موتورهای جستجو شناخته می‌شوند و امکان ارسال یک فایل را فراهم می‌کنند؛ و در صورت ایجاد تغییراتی در وب‌سایت، پرونده به‌سادگی در صورت لزوم به‌روز می‌شود.

اهمیت نقشه سایت

اگر بیشتر از 5000 آدرس داشتید، از فایل ایندکس نقشه سایت استفاده کنید که در بخش بعد توضیح داده می‌شود. گوگل توصیه می‌کند که نقشه سایتِ حاویِ محتوایِ خبری را به عنوان یک فایل جداگانه در نظر بگیرید زیرا این نوع سایت مپ بیشتر از سایر فایل‌ها خزیده می‌شوند. موتور جستجوی بینگ از فرمت‌هایی که توسط گوگل پشتیبانی می شود حمایت نمی‌کند، اما یکی از مسئولان بینگ بیان کرده است هر چیزی که پشتیبانی نشود، نادیده گرفته خواهد شد. بنابراین وبمسترها می‌‌توانند از این موارد در سایت مپ خود به راحتی استفاده کنند. برای بررسی وضعیت کدهای سایت مپ ابزارهایی وجود دارد که بتوانید در کدها بدون ایجاد خطا تغییراتی انجام دهید.

ذخیره کردن نقشه سایت در دایرکتوری ریشه می‌تواند از به وجود آمدن مرجع نامعتبر جلوگیری کند. فایل نقشه سایت باید به صورت UTF-8 باشد و از کاراکترهای entity-escaped در URL استفاده شود (به عنوان مثال جایگزین کردن کاراکتر “&” با کاراکتر “&” در آدرس‌های داینامیک). موتورهای جستجوی گوگل و بینگ از فایل های Media RSS به عنوان جایگزینی برای تشخیص توضیحات متای فایل های ویدئویی استفاده می کنند. از آنجایی که بینگ نیز از این نوع فایل پشتیبانی می‌کند، توسعۀ Feed ویدئویی mRSS راهکاری هوشمندانه خواهد بود که از هدر رفتن وقت‌تان جلوگیری می‌کند. بقیه تگ‌ها در داخل این تگ قرار می‌گیرد.الزامیدر این تگ آدرس دقیق صفحات سایت قرار می‌گیرد. از آدرس کامل که حاوی پروتکل است استفاده کنید و این آدرس نباید از 2048 کاراکتر بیشتر باشد.

برای تشخیص خطاها از گزارش نقشه سایت استفاده کنید

به عنوان عضوی از وبسیما این پیشنهاد رو از سوی بنده پذیرا باشید. این کار امکان پذیر است ولی تاثیری در ایندکس سریعتر سایت شما نخواهد داشت. ابزاری در اینترنت نیست که این کار را خارج از سایت برای شما انجام دهد. اگر از روش DNS استفاده کنید نیازی به ثبت زیردامنه ها نیست ولی از روش URL استفاده کردید باید هر زیردامنه را به صورت مجزا ثبت کنید. در مورد سوالی که داشتید خط مربوط به admin-ajax بهتر است که به همین شکل باقی بماند و در واقع این خط یک استثنا برای عدم دسترسی به بخش wp-admin ایجاد میکند. انستیتو سئوف با حضور جمعی از متخصصان برنامه نویسی وب و سئو با هدف ارتقاء و بهبود کسب و کارهای آنلاین بنیان نهاده شده است.

اما تهیه کردن آن به شکل دستی بسیار زمان بر است و یک آموزش طولانی دیگر را می‌طلبد، بنابراین در این جا فقط به آموزش ساخت سایت مپ با استفاده از ابزارهای مختلف می‌پردازیم. به‌طور خلاصه، نقشه‌های سایت رتبه‌بندی یک وب‌سایت را در نتایج موتور جستجو افزایش می‌دهند، بنابراین تلاش‌های SEO را افزایش می‌دهند. ازآنجاکه صفحات وب بر اساس ارتباط محتوای آن‌ها با کلمات کلیدی خاص رتبه‌بندی شده‌اند، سئو قبل از HTML کمی مشکل بود. این اطمینان حاصل می‌کند که هر صفحه اندکی پس از ارسال آن خزیده می‌شود، به‌جای اینکه منتظر باشید Google سایت مپ شما را پیدا کند و هرگونه برچسب صفحه را مشاهده کند.