دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت چیست و باید شامل چه چیزهایی باشد

توی آدرسی که در هاست سایت مپ شما رو میسازه 2 تا فایل سایت مپ هست که باید هردو رو پاک کنید و یک فایل به اسم error_log که اون رو هم پاک کنید. بعد همون افزونه رو از ابتدا نصب کنید و دکمه ساخت نقشه رو بزنید. سلام دوست عزیز، این هشدارها به دلیل خرابی فایل مربوط به نقشه سایت نیست.

  • شما میتونید این سایت مپ رو به فایل robots.txt معرفی کنید.
  • به خاطر داشته باشید که سایت مپ های شما می‌توانند چندتا باشند.
  • نکته مهمی که باید بدانید این است که لزوما برای کراول شدن صفحات سایت خود، نیازی به sitemap ندارید.
  • و این امر به محتویات سایت وابسته است و شما می توانید با Sitemap این کار را برای موتورهای جستجو و گوگل آسان کنید.

آدرسش را بلد نیستید، فقط می‌دانید هر کدام در پیچ و خم جاده‌های فرعی قرار دارند و راه سختی در پیش دارید. فقط یک نقشه می‌تواند به شما کمک کند که حداقل در جنگل گم نشوید. ابزارهای دیگری ازجمله Google Sitemap Validator و XChecker که کار مشابه xml-sitemaps را انجام می‌دهند نیز وجود دارند که بسیار مفید هستند. با پرداخت هزینه برای ارتقای سایت XML-sitemaps.com می‌توانید امکانات بسیار بیشتری دریافت کنید تا به‌صورت حرفه‌ای از امکانات این سایت استفاده کنید. هرلحظه که به‌روزرسانی انجام می‌شود خزنده‌های گوگل به سایت شما می‌آیند و سایت را بررسی می‌ کنند یا به‌اصطلاح صفحات را index می‌ کنند. اگر سایت شما بیش از صفحه دارد بهتر است نقشه‌های چندگانه ایجاد کنید.

هدر دادن منابع سرور برای این صفحات، باعث از بین رفتن Crawl Budget شما می‌شود. به‌این‌ترتیب صفحات ارزشمند و مهمی که واقعاً نیاز به ایندکس شدن دارند خیلی دیرتر به نتایج جستجو راه پیدا می‌کنند. بدون شک شما هم می‌خواهید ربات گوگل Crawl Budget سایت‌تان را به بهترین شکل ممکن مصرف کند. به‌عبارت‌دیگر، ربات گوگل باید ارزشمندترین و مهم‌ترین صفحات شمارا ایندکس کند. درهرصورت، هنگامی‌که سایت مپ خود را ایجاد کردید، توصیه می‌کنیم به‌صورت دستی نگاهی به آن داشته باشید. اگر چند آدرس برای شما ساخته باید هر کدوم رو جداگانه در وبمستر معرفی کنید.

نقشه سایت یا sitemap چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟

وجود سایت مپ باعث می شود که روبات های گوگل و سایر موتورهای جستجو سایت شما را بهتر شناسایی نمایند و از ایجاد تغییرات در صفحات قدیمی و یا افزودن صفحات جدید مطلع شوند. نقشه سایت یا sitemap به شما اجازه می‌دهد تا یک فایل متنی در میان سایر فایل‌های دیگر در حساب خود ایجاد کنید تا موتورهای جستجو از همه صفحات موجود در وبسایت شما مطلع شوند. به عبارت دیگر، اطلاعات جزئی در مورد محتوای وبسایت شما را برای موتورهای جستجو فراهم می‌کند. با اینکه sitemapها عمدتا برای بهبود روند شاخص وب‌سایت شما توسط موتورهای جستجو استفاده می‌شوند اما می‌توانند دسترسی به صفحات خاص را فراهم کنند.

سایت مپ (sitemap) یا نقشه سایت چیست؟

در نهایت باید از طریق گوگل وبمستر sitemapها رو به گوگل شناسایی کنی. اگر همه چیز درست تنظیم شده باشد، شما اطلاعات sitemap خود را در قسمت نقشه‌های سابمیت‌شده ببینید. اطلاعات مربوط به آخرین تغییرات صفحه در این برچسب قرار میگیرد که به فرمت YYYY-MM-DD تاریخ دهی می‌شود. سایت هایی که تشخیص و شناسایی صفحاتشان بسیار دشوار است یا دارای محتوای غیر متنی سنگین، مانند فلش هستند. البته موارد خاص اندکی وجود دارند که داشتن یک نقشه سایت در آن موارد واقعا سودمند است. توسعه وب سایت یکی از کارهایی است که تلاش می کنم تخصصم رو در اون بالا ببرم، یادگیری تکنولوژی های جدید یکی از چالش هایی است که به شدت به آن علاقمند هستم.

اما می‌خواهیم هرگونه صفحه محروم را بررسی کنیم تا ببینیم چه اتفاقی افتاده است. از جایی که بینگ هم از این نوع فایل پشتیبانی می‌کند، توسعۀ Feed ویدئویی mRSS راهی هوشمندانه برای ذخیره وقت‌تان است. سایت شما واقعاً بزرگ بوده و ممکن است خزنده‌های Google از خزیدن در برخی از صفحات بروز شده شما غافل شوند. تا انتهای این آموزش با پایگاه خبری – آموزشی سئوف همراه باشید. دائما محتواهای خود را به روز رسانی میکنید و میخواهید هر بار سریعا گوگل از این بروز رسانی ها مطلع شود.

این نقشه سایتی ست که خود اپن کارت به طور پیش فرض میسازه . این افزونه برای ساخت نقشه سایت مناسب نیست، پیشنهاد میکنم از افزونه Google XML Sitemaps برای ساخت نقشه سایت خود استفاده کنید. نه مشکلی پیش نمیاد فقط بخش نقشه سایت yoast را غیرفعال کنید و نقشه جدید را به گوگل وبمستر خود معرفی کنید.