دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت چیست ؟ تاثیر نقشه سایت در سئو

این موضوع به این معناست آدرس هایی که با WWW آغاز می‌شوند را نمی‌توان با آدرس‌های بدون پیشوند WWW ترکیب کرد. همچنین آدرس‌هایی که دارای شناسه جلسه هستند را نیز در این فایل قرار ندهید. اگر تشخیص و شناسایی صفحات سایتتان بسیار دشوار است یا دارای محتوای غیر متنی سنگین، مانند فلش هستند. با وارد کردن آدرس URL سایت در این قسمت ، به‌راحتی نقشه سایتتان را وارد webmaster tools کرده‌اید. لزوما شما نیاز به داشتن نقشه سایت HTML در کنار نقشه سایت XML ندارید. اما اگر فکر می‌کنید که برای بازدیدکنندگان شما مفید است، داشتن یک نقشه سایت HTML برای سایت شما ضرری ندارد.

  • همان طور که از نام این افزونه مشخص است، کارایی آن این است که برای شما سایت مپ XML و البته HTML می سازد.
  • در صفحه “Coverage” مهم است که هیچگونه خطایی نداشته باشید، در بخش Excluded هم آدرس هایی که بنا به هر دلیلی قابل ایندکس شدن نیستند گزارش می شود.
  • نقشه سایت طرحی از وبسایت شماست که به موتور جستجو کمک می‌کند تا کل محتوای سایت شما را پیدا کرده، کراول و سپس ایندکس کند.
  • در صورتی که دارای چنین شرایطی هستید، نقشه سایتی از محتوای منتشر شد در دو روز اخیر را با حداکثر 1000 یو آر ال ایجاد نموده و آن را به گوگل معرفی نمایید.

در همان پنل مدیریت سایت اصلی نقشه سایت دوم را نیز وارد کنید. این پیام به این معنی است که یکی از صفحات سایت شما در نقشه قرار گرفته ولی در خود صفحه دستور noindex قرار داده شده است. اگر روی خود خطا کلیک کنید آدرس صفحه ای که این مورد را دارد به شما نشان خواهد داد.

معرفی نقشه سایت به گوگل

فقط کافی هست آدرس سایت مپ رو در انتهای این فایل قرار بدین. برای مثال سرعت سایت نیز یکی از مواردی است که در سئو تکینکال اهمیت دارد؛ یعنی هر اندازه که سرعت سایت شما بیشتر باشد، همان اندازه هم سئو سایت شما بهتر خواهد بود. یکی از روش هایی که شما می توانید سرعت سایت خودتان را افزایش دهید، استفاده از سرور مجازی یا سرور اختصاصی است که بسته به نیاز خودتان و ورودی و ترافیک سایتتان می توانید یکی را انتخاب کنید. برای تهیه VPS و سرور اختصاصی می توانید به صفحه خرید سرور مجازی و خرید سرور اختصاصی در سایتمان سر بزنید.

نقشه سایت یا سایت مپ چیست؟ اهمیت نقشه سایت و نحوه ساخت نقشه

این ابزارها عمدتاً از نوع platform-agnostic هستند و عموما گزینه بسیار خوبی هستند. لازم نیست چیز دیگری را در سایت خود نصب کنید ، و این روند به طور معمول سریع و ساده است. اما گوگل نمی‌تواند تمام محتواهای موجود را به این روش پیدا کند.

به صفحات با کیفیت در نقشه سایت خود اولویت بالاتری بدهید.

این موضوع به خصوص برای سئو سایت های فروشگاهی که هزاران صفحه داشتند، مشکل بوجود آورده بود. وقتی بحث افزایش رتبه در گوگل به میان می آید کیفیت سخنگوی اول است. به جای اضافه کردن این صفحات به نقشه سایت سعی کنید صفحات بهینه شده، شامل عکس و ویدئو، محتوای خاص، جذاب و … با توجه به نوع سیستم مدیریت محتوا سایت خود میتوانید پلاگین های رایگان و غیر رایگان بسیاری بیابید که بسادگی یک نقشه سایت ایجاد می کنند. تعداد این پلاگین ها بقدری است که نامبردن آنها خود چندین و چند صفحه خواهد شد. از مزایایی این روش داینامیک بودن سایت مپ و عدم نیاز به دانلود مداوم یک نسخه جدید از نقشه سایت است.

برای وبسایت‌های با تعداد صفحات کم به علت آسانی بهتر است از HTML sitemap استفاده شود. تنها وب سایت های رجیستر شده در سرویس Google News بایستی نسبت به ایجاد چنین نقشه سایتی اقدام کنند. در صورتی که دارای چنین شرایطی هستید، نقشه سایتی از محتوای منتشر شد در دو روز اخیر را با حداکثر 1000 یو آر ال ایجاد نموده و آن را به گوگل معرفی نمایید. زمانی که شما از سایت مپ در وب سایتتان استفاده میکنید این قابلیت به موتورهای جستجوی گوگل خواهد گفت که شما از چه محتوایی درو ب سایتتان استفاده کرده اید و این محتواها در چه زمینه ای میباشد. از این نوع سایت مپ برای نشان دادن ساختار یک وب سایت به کاربران استفاده میشود و به معنی زبان نشانه گذاری ابر متنی است که بر گرفته از واژ Hyper text Markup Language میباشد.