دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت چیست؟ چگونه نقشه سایت بسازیم؟ xml sitemap

دامنه اصلی ssl داشت، اما برای فعال کردن ssl روی ساب دامین (بلاگ فعلی و تازه تاسیس) مشکلاتی داریم. اینطور که در بخش تنظیمات عمومی وردپرسی جایی که باید نشانی وردپرس و نشانی سایت رو وارد کنیم همچنان با http باقی مونده و نمی‌تونیم به https تغییرش بدیم. در حالی که ssl فعال هست و ادرس‌ها با پیشوند https لود میشن. در مورد سوالت، پرتال (و سیستم‌های خوب مشابه) به شما امکان اتصال به وبمستر تولز رو میدن و خودشون سایت مپ رو براتون اضافه میکنند.

تجربه کاربری به کاربران میگوید، که از نقشه سایت میتوانند براحتی به تمام سایت شما دسترسی داشته باشند. بسیاری از کاربران گمان خواهند کرد که آن صفحات و یا دسته بندی ها اصلا در سایت شما وجود ندارند. یکی از بهترین افزونه های ساخت نقشه سایت یا sitemap در وردپرس افزونه Yoast SEO می‌باشد. فایلی ساختاریافته به صورت تصویری یا متنی است و درواقع لیستی از صفحات وب سایت شما می باشد.

  • برخی کرالرها یا مرورگرها ممکنه از شکل unicode هم پشتیبانی کنند اما بهتره که تمام URL ها به صورت encode باشند.
  • کافیست که از یکی از ابزارهای آنلاین مانند xml-sitemaps.com استفاده نمایید.
  • مثلا در همین آدرس ارسالی اگر روی لینک دوم کلیک کنید متوجه میشوید به جای اطلاعات آدرس ها صفحه سفید نمایش داده میشود.
  • اگر تاکنون اقدام به انجام این کار نکرده اید، ترسی به دل راه نداده و همین امروز اقدام به ساخت آن کنید.
  • همانطور که گفته شد سایت مپ از زبانی به نام XML استفاده می کند.

داره به شما اعلام میکنه که این صفحات خیلی دیر باز میشوند و اعلام کرده که یا مشکل از سرور شماست در پاسخ گویی به درخواست بازدید این صفحات و یا محتوای به کار رفته در اونها مشکل داره. بطور کلی بنظرم سایت های دانلود نمیتونن مطالب اختصاصی داشته باشن! توضیحات هم از جاهای مشخصی دریافت میشه که همه بهش دسترسی دارن. مشخصا خطایی در کدنویسی شما وجود دارد که نقشه سایت بدرستی عمل نمیکند.

معرفی Sitemap به گوگل

اگر این برچسب ها برای کارایی بهتر سایت استفاده شدن لازم نیست توی نقشه باشن. ولی در کل استفاده از این همه برچسب ممکنه در مواردی برای شما بازدیدکننده جذب کنه ولی در مجموع و در درازمدت به ضرر شما خواهد بود. این موضوع با عنوان نقشه سایت شناخته نمیشه و بهتره با عنوان نقشه اختصاصی گوگل جستجو کنید. مقالات وبسیما در جهت آموزش کدنویسی نیستند و فضایی برای این نوع آموزش ها در نظر نگرفتیم. البته موضوع مورد بحث شما هم خیلی کلی و جامع است و برای یادگیری قابلیت های اون نیاز به آموزش های جامع خواهیم داشت. معمولا این نوع سیستم ها بسته به پروژه و براساس آخرین دستورالعمل های گوگل انجام میشه.

ثبت نقشه سایت در گوگل

البته یک نکته را هم بگم که sitemap را در قسمت coverage بلاک کرده که وقتی داخل فایل robot.txt میرم اصلا سایت مپ بلاک نشده. هربار که تغییری در نقشه سایت خود ایجاد کردید با استفاده از همان دکمه Add/Test Sitemap گوگل را از تغییرات آن مطلع کنید. بخصوص اگر ساختار پیچیده ای در سایت شما وجود دارد و یا تعداد صفحاتتان بسیار زیاد است حتما یک نقشه برای سایت ایجاد کنید. یا مثلا ممکن است تعداد صفحات سایت شما از نرخ خزش سایتتان بیشتر باشد.

ایجاد نقشه سایت در وردپرس

2- فایل نقشه سایت شما باید روی هاست و پوشه اصلی فایل‌ها قرار گیرد. این برچسب از نقشه سایت شما اطلاعاتی درمورد بازه زمانی تغییرات در صفحه مورد نظر را ارئه میدهد. گوگل و بینگ هردو فقط نقشه‌های سایتی که زیر 50 MB هستند را قبول می‌کنند. پس تا وقتیکه نقشه سایتتان زیر 50 مگابایت حجم داشته باشد مشکلی نیست.