دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت چیست، چگونه یک نقشه سایت سئو پسند داشته باشیم؟ مدیر دِو

اما همانطور که مشاهده می کنید بخش Articles دارای عملکرد مناسبی نیست. در بخش Sitemap از گوگل سرچ کنسول علاوه بر مشاهده خطاها و هشدارها (مخصوصا با ظهور بخش جدید Index Coverage) می توانید آنالیزهای بیشتری نیز انجام دهید. نقشه سایت لیستی از صفحات مهم سایت شما برای پایش و ایندکس می باشد، بنابراین نیاز به درج تمام آدرس های سایت در آن نیست. مشکل در فهم نقشه سایت از آنجا شروع می شود که تقریبا هر کسی در حوزه وب، نظرات ضد و نقیضی را در این مورد در وبلاگ خود یا فروم ها مطرح کرده است. از این رو به دست آوردن اطلاعات صحیح در این مورد به کار سختی بدل گشته است. همراه با توسعه وب و اینترنت، گوگل و سئو نیز در حال تحول هستند.

  • برای تست این مورد می تواند صفحات ایندکس شده در گوگل را مشاهده کنید.
  • تعداد این پلاگین ها بقدری است که نامبردن آنها خود چندین و چند صفحه خواهد شد.
  • مطابق با تصویر زیر به تب ” Features ” رفته و گزینه ” XML sitemaps ” را روی حالت ” on ” قرار دهید.
  • بعد از این مرحله سایت مپ شما به سرچ کنسول اضافه می شود و شما می توانید جزئیات را مثل تصور زیر مشاهده کنید.

نقشه سایت یک فایل با فرمت XML است که در سایت قرار می‌گیرد. این فایل به موتورهای جستجوگر مانند گوگل اجازه می‌دهد که تمام پیچ و خم‌ها و URL‌هایی که باید در گوگل ثبت شوند را، شناسایی و ثبت کنند. این افزونه امکان تهیه و ساخت سایت مپ برای سایت شما را دارد. اما امکانات آن به نسبت افزونه های دیگری که تا اینجا معرفی کردیم، کمی کمتر است. به طور مثال شما خودتان باید به صورت دستی، نقشه سایت را در موتورهای جست و جو ثبت کنید و این افزونه، این کار را به صورت خودکار انجام نمی‌دهد.

ما می گوییم از پکیج ها و افزونه های آماده استفاده نکنید؛ شما می پرسید چرا؟!

به عنوان مثال صفحاتی که توسط منو‌های شما در دسترس نیستند می‌توانند توسط موتورهای جستجو در صورتی‌که شما بخواهید ایندکس شوند. نقشه سایت اثری روی روش ربات های خزنده بر شاخص صفحه سایت ندارد، اما می‌تواند دید و دسترسی محتوای شما را افزایش دهد. به این توجه داشته باشید که داشتن sitemap روی وبسایت خود تضمین نمی‌کند که صفحات ایندکس خواهد شد و در موتورهای جستجو قرار می‌گیرند اما با داشتن آن شانس بیشتری خواهید داشت.

ما یک آژانس دیجیتال مارکتینگی هستیم که طراحی دیجیتال و تبلیغات شبکه‌های اجتماعی را نوآورانه انجام می‌دهیم. آژانس دیجیتال مارکتینگی که فرصت‌ها را برای برندها میاورد و تجربه دیجیتال را برای مشتریان مهیا می‌کند. بعد از خواندن مقالات شما من صفحه فوق را باز کردم و بصورت xml ذخیرش کردم و در روت کپیش کردم. تنظیمات htaccess رو چه طوری باید بررسی کنم؟ چه ویژگی هایی باید داشته باشه. سلام دوست عزیز، بله کاملا جواب میده و مناسب است که انجام بدید.

توی آدرسی که در هاست سایت مپ شما رو میسازه 2 تا فایل سایت مپ هست که باید هردو رو پاک کنید و یک فایل به اسم error_log که اون رو هم پاک کنید. بعد همون افزونه رو از ابتدا نصب کنید و دکمه ساخت نقشه رو بزنید. سلام دوست عزیز، این هشدارها به دلیل خرابی فایل مربوط به نقشه سایت نیست.

آموزش ساخت نقشه سایت با افزونه Yoast SEO در وردپرس

بنابراین اگر سایتی با تعداد زیادی صفحه دارید، گوگل توصیه می کند نقشه سایت خود را به چندین نقشه سایت کوچکتر تقسیم کنید. یکی دیگر از روش های ایجاد سایت مپ برای سایت های وردپرسی، استفاده از افزونه Yoast است. برای فعالسازی این افزونه سئو می توانید از قسمت مخزن وردپرس، yoast را جستجو کرده و آن را نصب کنید. نکته مهم برای ایجاد سایت مپ، این است که دامنه به نام خود شما ثبت شده باشد، تا بتوانید گزارش نقشه سایت را دریافت کنید. اگر این امکان را ندارید بهتر است از فایل robots.txt سایتتان استفاده کنید. در این مقاله با نقشه سایت و کاربرد آن آشنا می شوید و به شما می گوییم چه طور در سایت های طراحی شده توسطسایت ساز آنلاین یوتاب ، نقشه ی سایت خود را مشاهده کنید.

تاثیر نقشه سایت بر سئو چیست؟

در تصویر بالا موتورهای جستجو می توانند تنها به نگاه کردن به نقشه سایت، به هر نه صفحه آن پی ببرند. در حالی که تنها برای رسیدن به صفحه شماره 9، بایستی پنج لینک داخلی دنبال گردد. استفاده از سایت مپ در وب سایت باعث میشود تا سرعت ایندکس وب سایت های بزرگی که از محتواهای زیادی برخوردار هستند با سرعت بالایی انجام شود. اطلاعاتی در مورد بازه زمانی تغییرات هر کدام از صفحات وب سایت در این پرچسب قرار میگیرد. آدرس دقیقی از هر کدام از صفحات وب سایت در داخل این برچسب قرار خواهد گرفت.

در نهایت باید از طریق گوگل وبمستر sitemapها رو به گوگل شناسایی کنی. اگر همه چیز درست تنظیم شده باشد، شما اطلاعات sitemap خود را در قسمت نقشه‌های سابمیت‌شده ببینید. اطلاعات مربوط به آخرین تغییرات صفحه در این برچسب قرار میگیرد که به فرمت YYYY-MM-DD تاریخ دهی می‌شود. سایت هایی که تشخیص و شناسایی صفحاتشان بسیار دشوار است یا دارای محتوای غیر متنی سنگین، مانند فلش هستند. البته موارد خاص اندکی وجود دارند که داشتن یک نقشه سایت در آن موارد واقعا سودمند است. توسعه وب سایت یکی از کارهایی است که تلاش می کنم تخصصم رو در اون بالا ببرم، یادگیری تکنولوژی های جدید یکی از چالش هایی است که به شدت به آن علاقمند هستم.

هدر دادن منابع سرور برای این صفحات، باعث از بین رفتن Crawl Budget شما می‌شود. به‌این‌ترتیب صفحات ارزشمند و مهمی که واقعاً نیاز به ایندکس شدن دارند خیلی دیرتر به نتایج جستجو راه پیدا می‌کنند. بدون شک شما هم می‌خواهید ربات گوگل Crawl Budget سایت‌تان را به بهترین شکل ممکن مصرف کند. به‌عبارت‌دیگر، ربات گوگل باید ارزشمندترین و مهم‌ترین صفحات شمارا ایندکس کند. درهرصورت، هنگامی‌که سایت مپ خود را ایجاد کردید، توصیه می‌کنیم به‌صورت دستی نگاهی به آن داشته باشید. اگر چند آدرس برای شما ساخته باید هر کدوم رو جداگانه در وبمستر معرفی کنید.