دسته‌ها
اخبار

محتوای سئو شده چیست و چگونه باید باشد؟ بازاریابی محتوا

اگرچه بدون محتوای طولانی می توان به موفقیت دست یافت ، اما بدون شک مزایای زیادی از این نوع مطالب ناشی می شود. برخی از این مزایا شامل بهبود SEO ، بیشتر دیده شدن ، نرخ تبدیل بیشتر ، افزایش شهرت یک شرکت به عنوان یک رهبر فکر بازار است. طول محتوا یکی ازفاکتور های تعیین کننده موفقیت در سئو است.

برای مثال برچسب‌های موضوعی مثل «وبلاگ‌نویسی»، «وبلاگ» و «پست‌های وبلاگ» بسیار شبیه به یکدیگر هستند و نباید در یک پست استفاده شوند. توضیحات متا همان متن اضافی است که در صفحه نتایج موتور جستجوی به نمایش در می‌آیند و به خواننده درباره مطالب صفحه توضیحاتی می‌دهد. این توضیحات متا اطلاعاتی را در اختیار جستجو کننده قرار می‌دهند تا متوجه شود محتوای شما همان چیزی است که به دنبال آن است یا خیر و اینکه نهایتاً باید بر روی آن کلیک کند یا نه. ایجاد زیر عنوان های جذاب خوانایی محتوای شما را بهبود می بخشد. عنوان یک پست وبلاگ باید فقط یک تگ h1 در صفحه داشته باشد و شامل یک کلمه کلیدی هدف باشد.

  • آیا شما حاضرید چنین آدرس صفحه‌ای را برای دیگران بفرستید؟ این مسئله کوچک و ساده می‌تواند در اشتراک‌گذاری مقاله‌های ما تاثیر زیادی داشته باشد.
  • فقط مهمه که تو قسمت های مهم صفحه مثل عنوان و متن جایگزین تصویر و زیر عنوان‌ها بیاد.
  • محتوا به مجموعه ای از متن، تصویر، ویدئو، صدا، اینفوگرافیک و یا هر کدام به تنهایی گفته می شود.
  • در این‌ بین، باید به میزان جستجوی کلمه کلیدی هم توجه داشته باشیم و بر روی عباراتی تمرکز کنیم که جستجوی بالاتری دارند.

المان های خوانایی محتوا زیاد هستند که در ادامه چندتا از مهمترین هایش را به شما می گویم. اگر شما یک محصول در سایتتان دارید، نیازی نیست دسته داشته باشید. اما به هر صورت وقتی صفحه محصولی در سایتتان ایجاد می‌کنید چاره‌ای ندارید جز اینکه آن محصول را در یک دسته قرار دهید. سوالتون خیلی کلی است و بهینه سازی سازی محتوا هم یک مبحث خیلی طولانی است. در هر روز به صورت میانگین ۲۰۰۰۰۰۰ محتوا فقط توسط سیستم مدیریت محتوای وردپرس منتشر می‌شود.

۴- محتوای بلند بنویسید.

شما به صبر و حوصله برای تحقیق در مورد موضوعاتی که مخاطبان شما مرتبط‌ترین آنها را پیدا خواهند کرد، به دانش فنی برای جستجوی کلمات کلیدی مناسب و مهارت‌های نوشتاری برای تولید محتوای ارزشمند نیاز دارید. و اگر می خواهید به طور منظم محتوا را منتشر کنید، باید حداقل هفته‌ای یک بار این کار را انجام دهید. همیشه به یاد داشته باشید که یک بهینه سازی خوب برای موتورهای جستجو، نیازمند یک محتوای خوب است. ما در فارس محتوا، با تیمی متشکل از افرادی متخصص در زمینه سئو، می‌توانیم شما را در تولید محتوای سئو شده و منحصر به فرد برای سایتتان یاری کنیم.

نمونه کارها

روش های بالا از جمله روش هایی هستند که شما را از شر صفحات مضر زامبی خلاصه میکنند و محتواهای سئو شده مناسبی را در اختیار گوگل و کاربران شما قرار میدهند. وقتی با عبارات long tail رتبه میگیرید و کاربران از محتوای شما رضایت داشته باشند، با کلمات کلیدی کوتاه هم میتوانید راحت‌تر رتبه بگیرید. چون که قاعدتا کلمه “سئو” از “آموزش سئو محتوا” کمتر سرچ میشود. محتوایی است که بصورت طبیعی از کلمات کلیدی و انواع آن در محتوا استفاده کرده است.

هرچقدر میزان این لینک‌ها بیشتر باشد، محتوای ما در نتایج بالاتر گوگل نمایش داده می‌شود. البته کیفیت لینک هم اهمیت بسیار زیادی دارد و شما نباید تعداد زیادی لینک بی کیفیت را به صفحه مورد نظر بدهید. یعنی شما می‌بایست ابتدا کیفیت و در درجه دوم تعداد را مد نظر قرار دهید تا نتیجه خوبی حاصل شود. یکی از روش های بازاریابی یا معرفی کسب و کار و خدمات خود به مشتریان، بازاریابی محتوایی است. برای دیده شدن محتوا، به بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو نیاز داریم تا وقتی کاربر یا مشتری بالقوه ما کلیدواژه ای را جستجو کرد، موتورهای جستجو، محتوای سایت ما را به او نمایش دهند. برای این منظور بهتر است با اصول سئو آشنایی بیشتری داشته باشید.

تایتل شما علاوه بر اینکه باید کلمه کلیدی را داشته باشد همچنین باید از جذابیت خوبی برخوردار باشد تا به افزایش CTR کمک کند. برای مثال ما می توانستیم یک سری نکات را برای در تولید محتوا بیاوریم اما می دانیم که یک مقاله جامع بهتر از یک مقاله کوتاه در گوگل رتبه می گیرد. مزیت دیگر استفاده از تصاویر و ویدیو این است که باعث می‌شوند محتوای ما در بخش تصاویر و ویدیوی گوگل هم دیده شود. با این اتفاق، هم جایگاه ما در نتایج بالا می‌رود و هم بازدید بیشتری را کسب می‌کنیم. علاوه بر تصویر ویدیو، می‌توانیم با اضافه کردن صوت، اینفوگرافیک، جدول و نمودار محتواهای خود را غنی‌تر کنیم.