دسته‌ها
اخبار

محتوای سئو شده چیست و چگونه باید باشد؟ بازاریابی محتوا

اینکه دقیقا محتوای سئو شده چیست، یک تعریف ساده و صریح ندارد، در واقع یک سری نکات باید در تولید محتوا رعایت شود تا در بتوان در جهت سئو سایت از محتوا استفاده کرد. لینک سازی داخلی سایت را بهتر است با انکرتکست های مرتبط با کلمه کلیدی صفحه مد نظر ایجاد کنید. با این کار خزنده های گوگل درک بهتری از محتوای صفحه لینک شده خواهند داشت.

  • در اصطلاح به چنین محتواهایی «چسبنده» می‌گوییم که می‌توانند باعث افزایش زمان ماندگاری مخاطبان در وب‌سایت و تشویق آنان به برگشت دوباره شود.
  • در حالی که اگر این کار را نکنید، ممکن است که کاربر به کلی سایت شما را فراموش کند.
  • با وجودی که نمی‌توانید کار زیادی در زمینه متن نمایش داده شده انجام دهید اما باید بهینه‌سازی متا و مطلب خود را انجام دهید تا موتورهای جستجو بتوانند بهترین محتوای آن مطلب را نشان دهند.
  • هر محتوایی می‌تواند از لحاظ کیفیت مورد سنجش قرار بگیرد و در نهایت، این کاربر است که تصمیم می‌گیرد کدام نوشته و محتوا به بهترین شکل نیازهایش را برآورده می‌کند.

جدا از المان هایی که باعث جذابیت محتوا می شود، موضوع و روایت گری شما در محتوا نیز مهم است. داستان سرایی در محتوا باعث می شود محتوا جذاب تر به نظر برسد. داستان ها ابزاری قدرتمند برای آموزش و ترغیب مخاطب به خواندن کامل محتوا هستند. این بدان معناست که مثلا شما باید تمام تجربیات خود را در رابطه با پروژه ای که روی آن کار می کنید جمع آوری کنید. اگر شما یک موجود زنده اید، پس باید در ذهن خود داستانی بگویید! تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را از ذهن خود بیرون بکشید.

جستجوی معنایی یا semantic search چیست؟

بهت قول می‌دم با استفاده از نکات تولید محتوای سئو شده که توی این دوره یاد می‌گیری، می‌تونی پیشرفت و نتیجه کارت رو خیلی خوب ببینی، فقط نیاز داره یکم صبور باشی و نکات رو رعایت کنی. من کنارتم تا همه تجربیاتم رو در اختیارت بذارم و توی کل این مسیر پر پیچ و خم ولی جذاب، کنارتم. فرق اصلی این دوره کوتاه و حرفه‌ای، با بقیه دوره‌ها اینه که کاملا عملی و کاربردیه و توی کمترین زمان ممکن هر چیزی که لازمه از آموزش سئو محتوا بدونی، ارائه می‌شه. اگر به دنبال رتبه بندی یک موضوع یا یک کلمه کلیدی هستید به بهینه سازی محتوای خود برای موتورهای جستجو نیاز خواهید داشت.

بر روی ۱ یا ۲ کلیدواژه چند کلمه‌ای تمرکز کنید که مطابق با نیاز مخاطب باشد.

بعد از نگارش چنین محتوایی، نوبت به بهینه سازی محتوا برای کاربر می‌رسد. چرا به تولید محتوای سئو شده نیاز داریم؟ منظور از سئو محتوا چیست؟ به طور کلی، محتوای مبتنی بر سئو، محتوایی است که پتانسیل بالایی در گرفتن رتبه در موتورهای جستجو دارد. پس اگر می‌خواهید در گوگل رتبه‌های بهتری کسب کنید، نیاز به محتوای سئو شده دارید. با این کار هر گاه کاربری کلمه کلیدی مربوطه را سرچ می کند، محتوای شما در رتبه های بالای صفحه اول نشان داده می شود.

بهینه سازی سر تیتر یا زیرعنوان ها تگ های H2، H3  و …

تکرار این موارد به صورت مشخص و درست اهمیت دارد و بسیار مهم است تناسب کلمه کلیدی به صورت توزیع شده در کل متن دیده شود. از این پس مهم ترین مقالات سئو سایت را در این بخش قرار خواهیم داد. با اصطلاح Keyword Stuffing یا بمباران کلمات کلیدی آشنا خواهد شد و به سئوی سایت خود آسیب نمی‎رساند. قادر است یک هرم کلمات کلیدی و هرم استراتژی محتوای بی نقص ترسیم کند. هر مقاله صرفا میتواند یک تگ h1 و آنهم برای عنوان مقاله داشته باشد. عنوان های بعد از h1، در تگ های h2 قرار میگیرد و به ترتیب و هر عنوان میتواند به عنوان های پایین تر خرد شود.