دسته‌ها
اخبار

شرکت سئو چیست و چگونه بهترین آن را انتخاب کنیم؟

در برخی از نظر سنجی ها مطرح شده است که حدود 40 درصد از بحث سئو مربوط به موارد داخلی وب سایت است و حدود 60 درصد از سئو مربوط به موارد خارج از وب سایت است. هنوز در مبحث سئو لینک سازی اهمیت ویژه ای دارد که وابسته به پارامترهای مختلفی است. سئو بین المللیترافیک ارگانیک وب سایت شما را از مناطق و زبان های مختلف بهبود می بخشد. اگر می‌ خواهید در سئو بین‌المللی موفق شوید، باید به بافت فرهنگی کسب و کار هدف خود توجه کنید و به آن‌ها اجازه دهید تا بتوانند بر اساس فرهنگ و زبان خود از سایت شما استفاده نمایند. جهت انجام سئو بین المللی در قالب خود باید به تاریخ‌ها و زمان‌ها بر اساس مکان های هدف خود به درستی استفاده نمایید. هدف سئو بین المللی ایجاد یک تجربه آنلاین خوب بصورت جهانی برای مخاطبان هدف شما است.

  • اصلا مهم نیست که چند مرتبه از یک کلمه کلیدی در پست یا صفحه خودتان استفاده می کنید، در صورتی که محتوا به بازدید کنندگان شما کمکی نکند، قطعا آن ها سایت شما را ترک کرده و دیگر به سایت شما باز نمی گردند.
  • Redirect راهی است برای فرستادن هم کاربران و هم موتور‌های جستجو به یک URL متفاوت از چیزی که برایش درخواست کرده بودند.
  • به عنوان مثال اگر شما یک وب سایتی را راه اندازی کرده‌‌اید که در آن فروش عطر و ادکلن انجام می‌دهید و از طریق سایت خود فروش خوبی ندارید سئو برای شما بهترین گزینه است.
  • برای مثال اگر صفحه ایی از سایت شما موبوط به معرفی ارتودنسی نامرئی و بیان مزایا و معایب آن است، یکی از عباراتی که میتواند این صفحه را توصیف کند “ارتودنسی نامرئی” است.
  • اگر بودجه کم و زمان زیادی دارید، بد‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید، رجوع به مراکز ارائه دهنده خدمات سئو‌ی کار‌نا‌بلد و غیر‌حرفه‌ای است.

از طرفی برای یک مجله اینترنتی یا سایت خبری که تبلیغات مهم‌ترین منبع درآمدش است، میزان بازدید روزانه و زمان حضور کاربران در سایت مهمترین شاخص ارزیابی عملکرد است. یکی از مواردی که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد، جلب اعتماد موتور جستجو به سایت شما می‌باشد. البته ابزارهایی وجود دارد که این اختلافات را به‌شما گزارش داده و شما را در صدد مواردی که شامل تغییر شده است راهنمایی می‌کند. سئو و بهینه‌سازی سایت در موتورهای جستجو یک فراینده پیوسته است که درست از لحظه قبل از طراحی وب‌سایت شروع می‌شود و تا هر زمانی که آن کسب‌و‌کار یا استارتاپ زنده است ادامه خواهد داشت. فراموش نکنید که کار سئو فقط به جذب بازدیدکننده از گوگل، محدود نمی‌شود. پس از ورود کاربران از گوگل به سایت، باید سعی‌کنید رضایت آنها را جلب‌کنید تا مدت‌زمان بیشتری در سایت شما بمانند و صفحات بیشتری مشاهده‌کنند.

تاریخچه سئو

بعضی افراد برای یادگیری سئو نیاز به حضور استاد دارند که برای این افراد شرکت در کلاس های آموزش سئو بهترین گزینه است. البته که در آموزشگاه آریا تهران این کلاس ها به صورت حضوری و آنلاین برگزار میشود و شما میتوانید برای کلاس های حضوری انواع کلاس های خصوصی و عمومی را انتخاب کنید. شما میتوانید از تمام امکانات پولی و رایگانی که مهیاست برای یادگیری سئو بهره ببرید و از هیچ چیز ساده نگذرید. پیشنهاد ما به شما این است که اگر میخواهید در این زمینه حرفه ای شوید بهتر است آموزش اصولی و پایه ای را شروع کنید.

گوگل سرچ کنسول: دریافت اطلاعات اجمالی دربارۀ عملکرد سایت

اما امروزه خیلی از سئو کاران کلاه سیاه از روش های غیر اخلاقی استفاده میکنند تا در سریعترین زمان ممکن در رتبه بالایی قرار بگیرند. اصطلاح «سئوی کلاه سفید» یا White hat SEO به رویکردهایی از سئو اشاره‌دارد که با قانون و استانداردهای گوگل هم‌خوانی دارند و ضمن رعایت استانداردهای گوگل، بر جلب رضایت بیشتر مخاطبان سایت تمرکز می‌کنند. امتیازی که وبسایت Moz به تک تک صفحات شما بایت فعالیت های سئو، چه داخلی و چه سئو خارجی، نسبت می دهد. پارامترهای ارزیابی کیفیت صفحات وب از دید گوگل چیزی بیش از 200 فاکتور است و شما هرگز نمیتوانید همه آنها را رعایت کنید. رقابت بر سر رعایت فاکتورهای بیشتر است که همه در جهت کسب رضایت بیشتر کاربران می‌باشد.

در حدود ۵۰ درصد از جستجوها در گوگل به کسب‌وکارهای محلی اختصاص دارند. دومین برنامه‌ای که توسط Search Engine به کار گرفته می‌شد indexr بود که وظیفه آن طبقه‌بندی اطلاعات و اولویت‌بندی آن‌ها برای عملیات Crawl مجدد بود. حالا با در نظر گرفتن اینکه ممکن است روزانه بیش از صدها نفر بدین شکل گوشی موبایل بخرند چه سودی نصیب کسانی می‌شود که در صفحه اول و بین رتبه‌های یک تا سه هستند. افرادی که سئو ارزان انجام می دهند یا نمی دانند که مخارج بهبود سایت چگونه است و یا ریسک زیاد شکست پروژه را به جان می خرند.

برخی از رقبای شما ممکن است که از روش های غیر اخلاقی استفاده کرده و سعی در کاهش رتبه وب سایت شما کنند. برای محافظت وب سایت از سئو منفی بایستی همواره به بک لینک های وب سایت توجه کرده و آنها را چک کنید. در صورت مشاهده حجم وسیعی از بک لینک ضعیف برای وب سایت خود بهتر است که لیستی از آنها را تهیه کرده و آن را از طریق ابزار Disavow در گوگل سرچ کنسول ثبت نمایید.

یا از افزونه های رایگانی که برای این منظور تدارک دیده شده استفاده کنید، یا آنها را دلاری از سایتهای اصلیشان خریداری کنید. این ابزار چون به خود گوگل تعلق دارد، کمک بیشتری از gt متریکس میتواند به شما کند. مانند ریدایرکت کردن صفحاتی که وجود ندارند و به اصطلاح 404 شده اند به صفحه اصلی یا مطلب جدید. پس در نتیجه هر دو این مدل های سئو از اهمیت بالایی برخوردار هستند و باید هر دو به درستی انجام شود. اغلب خیلی زود تر از آن چیزی که فکرش را هم بکنم، میخواهند به نتایج اول گوگل برسند.

من به شخصه در سئو بیشتر به مباحث سئو داخلی توجه می کنم و همیشه هم نتیجه خوبی گرفتم. در چند ماه گذشته به علت شیوع کرونا نوع استفاده از اینترنت به گونه ای دچار تغییر شده و سبک وب گردی کاربران نیز دچار تغییراتی شده است. بنابراین طبیعیست که رتبه الکسای برخی سایت ها دچار تغییرات عمده ای گردد.

چون در اینصورت محتوای شما با آنچه مخاطب بالقوه شما جستجو می‌کند مطابقت ندارد. پس استفاده از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط، باعث کسب رتبه‌های بهتر شده و رتبه‌های بهتر نیز به دریافت ترافیک بیشتر منجر می‌شود. بک لینک‌ها همیشه در مبحث سئو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده‌اند. اما الگوریتم پنگوئن گوگل، طی یکی از بروز رسانی‌های خود، بساط لینک سازی‌های غیر‌طبیعی (لینک‌هایی که برای دستکاری رتبه صفحات ایجاد می‌شوند) را بر‌چید و اینگونه بود که کیفیت بر کمیت ارجحیت پیدا کرد.