دسته‌ها
اخبار

سایت مپ Sitemap چیست؟ نحوه ساخت نقشه سایت

پس از آن که تغییرات را اعمال کردید، می توانید روی گزینه Update Options کلیک کنید. پس از آن شما قادر خواهید بود نحوه اولویت افزونه نسبت به پست ها را تعیین کنید. البته این افزونه به صورت پیش فرض از تعداد نظرات برای اولویت پست ها استفاده می کند. ممکن صفحات شما از نظر کدنویسی و یا سرعت بارگذاری مشکل داشته باشن.

اگر این برچسب ها برای کارایی بهتر سایت استفاده شدن لازم نیست توی نقشه باشن. ولی در کل استفاده از این همه برچسب ممکنه در مواردی برای شما بازدیدکننده جذب کنه ولی در مجموع و در درازمدت به ضرر شما خواهد بود. این موضوع با عنوان نقشه سایت شناخته نمیشه و بهتره با عنوان نقشه اختصاصی گوگل جستجو کنید. مقالات وبسیما در جهت آموزش کدنویسی نیستند و فضایی برای این نوع آموزش ها در نظر نگرفتیم. البته موضوع مورد بحث شما هم خیلی کلی و جامع است و برای یادگیری قابلیت های اون نیاز به آموزش های جامع خواهیم داشت. معمولا این نوع سیستم ها بسته به پروژه و براساس آخرین دستورالعمل های گوگل انجام میشه.

زمانی که قرار است نقشه سایت در وب سایتتان قرار دهید از این برچسب در اول و آخر نقشه سایت استفاده میشود. از این برچسب برای میزان اهمیت هر کدام از صفحات وب سایت مورد استفاده قرار میگیرد. این برچسب که به برچسب ماد نیز معروف است برای این است که محتوای لینک هر صفحه از وب سایت در آن قرار گیرد. همان طور که از نام این افزونه مشخص است، کارایی آن این است که برای شما سایت مپ XML و البته HTML می سازد.

  • خواستم از تیم تولید محتوای وبسیما تشکر لازم رو به عمل بیارم در صورت مقدور بودن اموزش ایجاد نقشه سایت (منظور ادرس دهی شهر ها رو نقشه) میباشد.
  • درباره سوالت، با توجه به این شرایط پیشنهاد من اینه که از دوتا نقشه سایت استفاده بکنی.
  • در غیر این صورت بدین معنا خواهد بود که نیاز به ارتقا تجربه کاربری وب سایت داریم.
  • به این نکته توجه داشته باشید که نقشه سایت تان نباید بیش از 1% خطای لینک داشته باشد.
  • اگر یک فایل xml دارید که احتمال دارد بیش از ۵۰ مگابایت شود؛ آن را به چند فایل کوچک‌تر تقسیم کنید.

همانطور که مشاهده نمودید با ایجاد نقشه های سایت اختصاصی برای هر بخش می توانید به روند عیب یابی سایت سرعت ببخشیم. کافیست که از یکی از ابزارهای آنلاین مانند xml-sitemaps.com استفاده نمایید. نقشه سایت تصاویر با هدف بهبود ایندکس تصاویر سایت طراحی شد.

البته یک نکته را هم بگم که sitemap را در قسمت coverage بلاک کرده که وقتی داخل فایل robot.txt میرم اصلا سایت مپ بلاک نشده. هربار که تغییری در نقشه سایت خود ایجاد کردید با استفاده از همان دکمه Add/Test Sitemap گوگل را از تغییرات آن مطلع کنید. بخصوص اگر ساختار پیچیده ای در سایت شما وجود دارد و یا تعداد صفحاتتان بسیار زیاد است حتما یک نقشه برای سایت ایجاد کنید. یا مثلا ممکن است تعداد صفحات سایت شما از نرخ خزش سایتتان بیشتر باشد.

ما می گوییم از پکیج ها و افزونه های آماده استفاده نکنید؛ شما می پرسید چرا؟!

اگر اکانت گوگل وبمستر داشته باشید همه این مشکلات رو میشه به راحتی بررسی کرد. استفاده از نقشه سایت که جدا از دو عامل دیگه عمل میکنه و تاثیر زیادی هم بر سرعت ایندکس داره. دسترسی رو به پنل مدیریت ایجاد کنید تا بررسیش کنم، از طریق فرم تماس در فوتر سایت اطلاعات رو ارسال کنید و در دیدگاه قرارش ندید. دقیقا نقشه سایت رو با چه ابزاری ساختید؟ من نمیدونم که شما به چه شکلی اون رو ایجاد کردید که بگم اتوماتیک ساخته میشه یا نه. من فکر میکنم که شما افزونه ها رو دونه دونه غیرفعال کنید تا مشکل شناسایی بشه بهترین کار است.

چگونه سایت مپ بسازیم؟ آموزش ساخت نقشه سایت

2- فایل نقشه سایت شما باید روی هاست و پوشه اصلی فایل‌ها قرار گیرد. این برچسب از نقشه سایت شما اطلاعاتی درمورد بازه زمانی تغییرات در صفحه مورد نظر را ارئه میدهد. گوگل و بینگ هردو فقط نقشه‌های سایتی که زیر 50 MB هستند را قبول می‌کنند. پس تا وقتیکه نقشه سایتتان زیر 50 مگابایت حجم داشته باشد مشکلی نیست.

سلام دوست عزیز، اگر همون سیستمی که روی سرور سوار میشه منظورتون هست من تا حالا شخصا باهاش کار نکردم و نیازی بهش نداشتم. الان داشتم صفحه توضیحاتش رو هم میخوندم جایی به امکان ایجاد چند نقشه برای یک سایت اشاره نکرده. متاسفانه نمیتونم در این مورد کمکی کنم ولی اگر تعداد صفحات سایت شما کمتر از 5000 تاست با یک نقشه کارتون درست خواهد بود. زمانیکه محتوای جدیدی به سایت اضافه میشود یا صفحات قبلی به روزرسانی میشوند باید نقشه سایت شما آپدیت شود و تغییرات جدید را به گوگل اعلام کند. نیازی به حذف نقشه قبلی و آپلود یک نسخه جدید نیست همین که محتوای فایل قبلی به روزرسانی شود برای گوگل قابل درک است.

نقشه سایت خود را به گوگل ارسال کنید

البته شما برای پیکربندی هم می توانید از آدرس زیر اقدام کنید. HTML Sitemaps ساختار پیچیده ای ندارند و شما می توانید به راحتی آن را ایجاد کنید. در صورتی که سایت شما از ایجاد نقشه داینامیک پشتیبانی نمی کند، در این صورت باید تنظیمات را به صورت دستی اعمال کنید. اگر بلد نیست سایپ مپ ایجاد کنید، اصلا نگران نباشید، ما صفر تا صد ایجاد نقشه سایت را هم در سایت های وردپرسی و هم در سایت هایی که با زبان های php و asp ایجاد شده اند، آموزش خواهیم داد. فرمت قابل قبول XML است.همانطور که در اموزش به صورت تصویری هم موجود است در افزونه Yoast از قسمت قابلیت‌ها گزینه نقشه های XML سایت رو فعال کنید. با کلیک روی آیکون علامت سوال می‌تونید نقشه سایت رو با فرمت XML دریافت کنید.