دسته‌ها
اخبار

سئو SEO چیست؟ سئو وبسایت با اصول کلاه سفید گوگل آکادمی کاپریلا

شاید سئو در ظاهر رایگان باشد اما هنگامی که روی آن تمرکز می‌کنید، متوجه می‌شوید که سئو هم هزینه‌های خود را دارد. با این حال، سئو نسبت به سایر روش‌های اقتصادی بسیار ارزان‌تر است و با یک بار هزینه کردن نتیجه آن را همیشه می‌بینید. البته سئو تنها یک بار نیست و باید همیشه به آن رسیدگی کنید تا رتبه عالی خود را از دست ندهید. این ۳ مرحله جز اساسی‌ترین مراحل سئو می‌باشند و بهتر است که این مراحل به ترتیب انجام شوند. در ادامه به توضیح و معرفی این ۳ مرحله پرداخته‌ایم اما به عبارت ساده‌تر ابتدا باید سایت خود را از نظر فنی برای گوگل آماده کنید، سپس به سراغ سئو داخلی بروید و بعد از آن نیز سئو خارجی سایت خود را انجام دهید. بد نیست بدانید که سئو تکنیکال زیر مجموعه‌ی سئو داخلی است اما گستردگی این بخش باعث شده است تا بسیاری آن را به عنوان یک مرحله جدا معرفی کنند.

  • مثلاً وقتی در مورد فست‌فودهای تهران در گوگل جستجو می‌کنید، خواهیددید که در نتایج اول، آدرس فست‌فودهای تهران را در نقشه نشان می‌دهد و این آدرس‌ها، یک نوع از ویژگی‌های اضافه برای نتایج گوگل هستند.
  • اگر ریدایرکت 301 بین دو دامنه برقرار باشد بک لینک ها از دست نرفته و جایگاه شما در کلمات کلیدی نیز افت نخواهد داشت.
  • البته دقت داشته باشید که استفاده از افزونه های سئو نیز نیاز به آگاهی وسیعی از مقوله سئو دارد.
  • برای مثال وقتی شما عبارت “اصطلاحات رایج در سئو” را جستجو کنید، کلمه “در” معنی کلمات قبل و بعد خود را تغییر نمی‌دهد.
  • تنها تفاوت این است که اطلاعات مربوط به انکر تکست را منتقل نمی کند.

یک تحقیق نشان داده که از سال 2015، CTR نتایج سرچ ارگانیک بیش از 40 درصد در موبایل کاهش داشته است. گاهی اوقات RankBrain به یک صفحه جایگاهی بیشتر از لیاقتش می‌دهد و اگر نرخ تبدیل آن بالاتر از میانگین نرخ تبدیل باشد، گوگل متوجه می‌شود که جایگاه این صفحه در نتایج باید تثبیت شود. رنک و یا امتیازی که گوگل در سال گذشته به سایت‌ها و صفحات سایت‌ها نسبت می‌داد،‌ که در حال حاضر یک سال است که متوقف شده است. Java یکی دیگر از زبان‌های برنامه نویسی است که در ساخت نرم افزار‌ها، بازی‌های ویدئویی، اپلیکیشن‌های موبایل‌های هوشمند و پلاگین‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اصلا مهم نیست که چند مرتبه از یک کلمه کلیدی در پست یا صفحه خودتان استفاده می کنید، در صورتی که محتوا به بازدید کنندگان شما کمکی نکند، قطعا آن ها سایت شما را ترک کرده و دیگر به سایت شما باز نمی گردند. یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید در رابطه با وبسایت شرکت خودتان در نظر داشته باشید، این است که دیدگاه شما باید فراتر از موتورهای جستجو باشد. به بیان دیگر، شما باید به فکر کاربران انسانی باشید که به وبسایت شما می آیند و از محتوای شما استفاده می کنند. البته ممکن است در نگاه اول این موضوع کمی عجیب باشد، اما این نگرش یکی از بهتری روش ها برای بهبود سئو و رتبه بندی در موتور جستجو می باشد.

تاثیر نرخ پرش یا Bounce Rate سایت

مثلاً هرروز مقاله سئو شده در سایت خود منتشر کنید و از طریق فرایند لینک سازی عنکبوتی، لینک‌های داخلی دهید تا کاربر زمان بیشتری را در وب‌سایت شما صرف کند. این عبارت در فارسی به معنای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستحوگر است. به‌شکلی که در موتورهای جستجوگر بتوانیم در نتایج بهتری نمایش داده شویم. از این طریق می‌توانیم بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت وب‌سایت جذب کنیم و در نهایت مخاطبین و مشتریان ما بیشتر می‌شوند.

سئوکار کلاه سفید یا White Hat SEO

به بیان دیگر، محتوا‌ی تکراری به هر محتوا‌یی که شبیه یا دقیقا یکسان با محتوا‌ی دیگری در وبسایتی دیگر و یا در صفحه‌ای دیگر از یک وبسایت مشترک باشد، گفته می‌شود. از آنجاییکه موتور‌های جستجو در برخورد با دو URL متفاوت با محتوا‌های تکراری، نمی‌دانند کدام را در صفحات نتایج جستجو بالا‌تر رتبه بندی کنند، ممکن است هر دو‌ی آن‌ها را پایین‌تر قرار داده و سایت‌های دیگر را ترجیح دهند. Rendering به عملیات تبدیل محتوا‌ی کد‌نویسی شده در زبان HTML به محتوای قابل خواندن توسط کاربران گفته می‌شود. Server-Side Rendering یا تفسیر سمت سرور، به تبدیل فایل‌های HTML به اطلاعات قابل استفاده در مرورگرها، در سرور اطلاق می‌شود.

چرا سئو اهمیت دارد؟

سلام، اگر اولویتتون سئو هست، بهتره از دیرکتوری استفاده بفرمایید، مگر اینکه اولویت های دیگه ای روی میزه. مجموعه مطالب بسیار جامعی بود و مشخصه که زحمت زیادی براش کشیده شده. درصد بازدیدکنندگانی که بدون هیچ اقدامی صفحه را ترک کردند (مثلاً بدون بازدید از صفحه ای دیگر). گوگل به هیچ وجه اجازه خرید لینک را نمی دهد (مگر اینکه لینک nofollow باشد). اصطلاحی که برای توصیف سرعتی که یک صفحه پیوندهای جدیدی دریافت می کند، استفاده می شود. الگوریتم پیج رنک گوگل یک فناوری منسوخ شده است که دیگر استفاده نمی شود.