دسته‌ها
اخبار

سئو چیست seo چیست معنای بهینه سازی سایت چیست؟

چون در این مقاله قصد دارم به شما بگویم سئو چیست و سئو چیس را برای شما به ساده ترین شکل ممکن بیان کنم، وارد موارد فنی نمیشوم. این کاملاً به شما بستگی دارد که کدام روش را انتخاب کنید، من نکاتی را که لازم بود برای مواجه شدن با شناخت مدلهای مختلف سئو بدانید را خدمتتان بیان کردم. اغلب خیلی زود تر از آن چیزی که فکرش را هم بکنم، میخواهند به نتایج اول گوگل برسند. و همین بروز شدن یا نشدن اخبار در یک سایت خبری، به شدت میتواند اثر مثبت یا منفی در سئوی آن سایت بگذارد. گوگل با الگوریتم های خاصی، متوجه میشود که بعد از جستجو کردن، به کدام مطلب علاقه بیشتری داشتید. گوگل پیوسته الگوریتم های جستجو خود را بهبود میدهد و همیشه در حال به روز رسانی آنها است.

  • گوگل به صورت مداوم در حال طراحی و توسعه الگوریتم های خود برای ایجاد یک ابزار هوشمند است.
  • SEMRush یک کرولر یا خزنده وب پرقدرت است که به شما کمک می کند کلمات کلیدی را تجزیه و تحلیل کنید و از بهترین آن ها بهره ببرید تا میزان کلیک سایت شما بیشتر شود.
  • به عنوان مثال، سایت Alibaba برای عبارت “خرید بلیط قطار” رتبه اول را در صفحه نتایج دارد.
  • یک نقشه سایت XML ایجاد کنید و به همه موتورهای جستجوی اصلی ارسال کنید.
  • Seo فرایند بهبود و افزایش کیفیت و کمیت ترافیک وبسایت در موتورهای جستجو می باشد.

رنک و یا امتیازی که گوگل در سال گذشته به سایت‌ها و صفحات سایت‌ها نسبت می‌داد،‌ که در حال حاضر یک سال است که متوقف شده است. Java یکی دیگر از زبان‌های برنامه نویسی است که در ساخت نرم افزار‌ها، بازی‌های ویدئویی، اپلیکیشن‌های موبایل‌های هوشمند و پلاگین‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. HTML یک زبان نشانه گذاری و مخفف عبارت است که برای ساخت صفحات وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. HTML باعث می‌شود تا شما متون و عکس‌ها در فضای اینترنت را به شکل‌های مختلف، در مرورگرتان رویت کنید. نوعی ریدایرکت است که به جای سطح سرور، در سطح صفحه اجرا می‌شود. Meta Refresh معمولا با شمارش معکوس 5 ثانیه‌ای و متنی با مضمون “اگر بعد از 5 ثانیه به صفحه مورد نظر هدایت نشدید، اینجا را کلیک کنید” همراه است.

خدمات افزایش رتبه سئو

بسیاری از بازاریابان قبلاً فکر می کردند که محتوا و سئو بازیگران جداگانه ای هستند. بیایید دریابیم که چگونه می توانید از همکاری این دو عنصر بهره مند شوید. علت این امر آنست که محاسبات بر اساس معیارها و الگوریتم‌های متفاوتی صورت گرفته است. پس از وارد کردن URL، آخرین باری که آن صفحه مورد پایش قرار گرفته است نمایش داده خواهد شد و در صورت هر گونه مشکل در پایش هم از آن آگاهی می یابید.

طراحی وب سایت باعث میشه که صفحات زیباتر و خلاقانه تر جلوه کنند، در حالی که سئو موجب افزایش شانس شما برای دیده شدن در صفحه اول گوگل و رتبه بهتر در نتایج جستجو میشه. بک لینک های وب سایت شما بایستی به گونه ای ایجاد شوند که حالتی طبیعی داشته باشند. متن انکرتکست های بایستی تنوع زیادی داشته و به گونه ای جلوه کند که گوگل به غیر طبیعی بودن آنها شک نکند.

سئوی خارجی (Off Page)

برای این کار من برای همه مطالبم درمورد یوتیوب، snippet bait نوشتم. به این معناست که فایل یا صفحه درخواستی، توسط سرور پیدا نشده است. اما اینکه منبع مورد نظر بطور موقت یا دائم از بین رفته است را مشخص نمی‌کند. وقتی یک تصویر لینک داده می‌شود، گوگل از تگ Alt تصویر بعنوان Anchor Text آن استفاده می‌کند. URL) Uniform Resource Locator) که به آدرس وب نیز معروف است، مکان یک منبع (مثل صفحه وب) را در اینترنت مشخص می‌کند. مزیت‌های این روش را می‌توان اینگونه گفت، سایت دست خودتان است و شما دیگر می‌دانید دقیقا روی سایت‌تان چه چیزی اتفاق می‌افتد.

Algorithm چیست و چه کاربردی در سئو دارد؟

یک خوش شویی با رسیدن به رتبه اول گوگل در این مثال 300 میلیون تومان سود می‌کند و اینگونه سئو می‌تواند یک مجموعه یا فرد را ثروتمند کند. اینکه در کجای نتایج موتور های جستجو باشیم، میلیونها یا میلیاردها تومان تفاوت دارد. تمامیه این اوقات و خیلی وقتهای دیگر از موتور جستجو اینترنتی استفاده میکنید.

بک لینک‌های سایت شما، داخل صفحات مرتبط قرار خواهند گرفت تا گوگل اعتماد بیشتری به این لینک‌ها داشته باشد. بهینه‌سازی یک وب‌سایت نه تنها بر سئو، که بر تجربۀ کاربران شما نیز تاثیر خواهد داشت. کار سئو و بهینه سازی شما پس از تحلیل و طراحی یک استراتژی جامع، به صورت کاملاً اصولی انجام خواهد شد. با سئوی اصولی، به مرور زمان موتورهای جستجو اعتبار بیشتری برای شما قائل می‌شوند و ورودی سایت شما به صورت کاملاً طبیعی و پایدار افزایش پیدا خواهد کرد. متن لینک دقیقا مطابق کلمه کلیدی باشد که صفحه‌ای که به آن لینک داده شده است را منعکس کند.

لینک‌ها برای موتور‌های جستجو، نشانه این هستند که سایت شما مرجع با ارزش و با کیفیتی در یک حیطه خاص است و مطالبی قابل استناد در خود دارد. به همین خاطر، سایت‌هایی با بک لینک‌های بیشتر، جایگاه‌های بهتری نیز بدست می‌آورند. بهینه سازی موتور جستجو برای وب سایت ها حیاتی است و این کار با استفاده از کلمات کلیدی خاص که می تواند باعث ایجاد ترافیک بیشتر در وب سایت شما شود، شروع می شود.

تهیه گواهی SSLبا تهیه گواهی (SSL (Socket Secure Layer از شرکت ارائه دهندۀ هاست، می‌توانید در صفحات مهم سایتتان به جای پروتکل Http از پروتکل Https یا همان پروتکل امن انتقال اَبَر متن استفاده کنید. همانطور که در ابتدا گفتم، شما نمی دانید که مخاطبین شما در چه دستگاهی وب سایت شما را مشاهده خواهند کرد. بنابراین، شما باید یک طراحی واکنش گرا داشته باشید تا از حداکثر فواید بهره مند شوید. اگر وب سایت شما دارای صفحات مشابه و تکراری است، این موضوع اصلا به نفع شما نخواهد بود. هیچ قیمت ثابتی برای خدمات سئو وجود ندارد چراکه در سئو همه چیز بر حسب رقابت است. این یعنی اگر سایت تان در حوزه گردشگری و فروش بلیط فعالیت دارد و میخواهید روی کلمات پررقابتی مثل خرید بلیط هواپیما یا تور مشهد به صفحه اول برسید، احتمالا باید بیشتر از ماهیانه 50 میلیون تومان هزینه کنید.