دسته‌ها
اخبار

سئو چیست SEO چیست آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو متمم

تگ عنوان و متا دیسکریپشنی که به خوبی نوشته شده باشند، مهمترین شانس شما برای جلب توجه کاربران در نتایج جستجو است. این لینک ها شامل عبارات مرتبط با محتوای صفحه لینک شده یا عبارتی مانند «مطالعه بیشتر» است که به صفحات دیگری از وب سایت شما لینک داده می شود. از مزایای آن میتوان به این مورد اشاره کرد که اگر شخصی URL خالی را بدون انکرتکست به صفحه شما لینک دهد، متن بک لینک شامل کلمه کلیدی هدف شما می شود. هنگامی که کلمات کلیدی مورد نظرتان برای کسب رتبه را پیدا کردید، باید با ارزیابی میزان رقابت در آنها دریابید که این کار چقدر سخت است.

می‌توانید یکی از بخش‌های پیش‌فرض (مانند ترافیک ارگانیک، ترافیک موبایل) را انتخاب کنید یا یک بخش جدید ایجاد و ذخیره کنید تا بدین شکل گردش کار خود را سرعت ببخشید. این موضوع کاملا طبیعی است، چرا که گزارشات این ابزار، بسیار زیاد است، معیارهای بسیار زیادی وجود دارد، نمودارهای مختلفی نمایش داده می شد و انتقال در بین بخش های مختلف آن پیچیده است. در آخرین فصل از راهنمای کامل سئو رادزاد، نگاهی به معیارها و ابزارهای ضروری برای تجزیه و تحلیل داده‌ها خواهیم داشت. معیارها و ابزارهایی که مالک هر وب‌سایتی باید با آنها آشنا بوده و از آنها استفاده کند. سپس با تمام وب سایت هایی که به رقیب شما لینک می دهند تماس بگیرید و از آنها بخواهید به جای آن، به وب سایت شما لینک دهند. بهترین مقاله را در مورد یک موضوع خاص پیدا کنید، چیزی بنویسید که حتی بهتر از آن است (به تکنیک محتوا نویسی ده برابر بهتر مراجعه کنید).

  • به بیان دیگر، سئو‌ی کلاه سفید شامل هرگونه اقدامی است که در عین رعایت شرایط استفاده از خدمات موتور‌های جستجو، به بهبود رتبه بندی سایت در صفحات نتایج موتور‌های جستجو منجر گردد.
  • همه روزه مردم برای یافتن پاسخ سوالات، اطلاعات محصولات، خدمات و موارد دیگر، بیش از میلیاردها کلیدواژه را در موتورهای جستجوگر وارد می‌کنند.
  • به عنوان مثال، سایت Alibaba برای عبارت “خرید بلیط قطار” رتبه اول را در صفحه نتایج دارد.
  • برای این که بتوانید به صفحه ابتدایی گوگل راه پیدا کنید، باید با سه بخش مهم در سئو آشنا باشید.

اما بسیاریOff Page Seo را همان لینک سازی می‌پندارند درحالی‌که اینگونه نیست و لینک سازی فقط بخش اعظمی از این شیوه بهینه سازی را تشکیل می‌دهد. برای مثال، مواردی ازقبیل بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و نام تجاری نیز جزو سئوی خارجی محسوب می‌شود و اهمیت بسیاری دارد. به بیانی دیگر، Off Page Seo تمام کارهایی است که خارج از یک وب سایت انجام می‌گیرد تا موتورهای جستجو آن وب سایت را قابل اعتماد و معتبر به حساب بیاورند.

✔️ تولید محتوا

به عنوان یک کاربر، اگر بخواهید در مورد یک کلمه کلیدی محتوایی بخوانید ابتدا آن را در گوگل جستجو می‌کنید. پس از جستجوی کلمه کلیدی موردنظر، چندین نتیجه جستجو به شما نمایش داده می‌شود که معمولاً کاربران بر روی یک از 3 لینک اول کلیک می‌کنند. حال اگر جزء 3 لینک اول باشید، کاربران وارد سایت شما می‌شوند و این مسئله به افزایش ترافیک سایت کمک می‌کند. همین مسئله باعث شده تا سئو به بخش مهمی از بازاریابی کسب‌وکارها تبدیل شود.

برای این کار من برای همه مطالبم درمورد یوتیوب، snippet bait نوشتم. سایت SEMrush با آنالیز 7میلیون snippet پی برده است که اکثر آن‌ها 40 تا 60 کلمه دارند. به این معناست که فایل یا صفحه درخواستی، توسط سرور پیدا نشده است.

لینک‌سازی داخل سایت

اگر امکان بررسی و تجزیه تحلیل نحوه عملکرد خود را نداشته باشید تمام وقت و انرژی‌ای که برای انجام این مراحل انجام داده‌اید به هدر خواهد رفت. نصب و استفاده از ابزارهای آنالیز وب نظیر گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس یک امر ضروری برای هر وبسایتی است. سئو از نظر موتور جستجو تفاوت بسیاری با نظر کارشناسان و صاحبین سایت دارد. اگر بخواهیم خیلی رک با این مسئله برخورد کنیم، گوگل به هیچ عنوان برایش تفاوتی ندارد که چه سایتی رتبه اول یا آخر را بدست می‌آورد. همین موضوع باعث شده که در طی این سال‌ها گوگل یک موتور جستجوی بی‌رقیب باقی بماند. یاهو، بینگ و بسیاری از موتورهای جستجو با اختلاف زیادی از گوگل عقب‌تر هستند.

یکی از مهمترین مراحل انجام سئو انتخاب کلمات کلیدی مناسب می‌‌باشد اگر کلمات کلیدی مناسبی را برای صفحات هدفمند صحیح سئو کنید می‌‌‌توانید به راحتی اعضای سایت خود را افزایش دهید. ممکن است سئوکار سایت شما را با روش‌های کلاه سیاه سئو کند و از نتایج گوگل برای همیشه حذف شوید و یا به اصطلاح پنالتی شوید. البته این 3 گام می‌توانند به صورت موازی نیز پیش بروند که نیاز به تخصص بیشتری برای انجام این موضوع است. زمان مشاهده نتایج در سئو بستگی به وضعیت وبسایت و رقابت در صنعت شما دارد.

بی توجهی به هریک از این سه جنبه باعث می‌شود نتایج سئو سایت شما ناامید کننده باشد. رتبه بهتر صفحات وبسایت کسب و کار در نتایج جستجو‌ی گوگل منجر به افزایش بازدید وبسایت و افزایش آگاهی از برند خواهد شد که جلب توجه بیشتر مشتریان بالقوه و افزایش فروش را به دنبال خواهد داشت. در نقطه مقابل اگر وب سایت شما برای جستجوی عبارات مرتبط در صفحه یک نتایج جستجوی گوگل نشان داده نشود، تعداد زیادی از مشتریانتان را از دست خواهید داد. قطعاً برای برخی کسب‌وکارها، ممکن است گزینه‌های دیگر مانند شبکه‌های اجتماعی، ترافیک هدفمند و بهتری ایجاد کند اما در مقیاس کل، ترافیک گوگل از نظر تعداد و کیفیت، با هیچ گزینه دیگری قابل مقایسه نیست. یادتان باشد گرچه برای حضور در نتایج گوگل، پولی به گوگل پرداخت نمی کنید اما سئو، رایگان نیست.

ابزار بسیار قدرتمند دیگری به نام Ahrefs نیز وجود دارد که شرکت‌های بزرگ سئو از آن برای پیدا کلمات کلیدی ارزشمند و یا تحلیل سئو سایت‌های رقبا استفاده می‌کنند. مراحل سئو کردن یک وب‌سایت به ۳ دسته کلی تقسیم می‌شود و هر تکنیک و روشی که برای بهینه‌سازی سایت انجام دهید قطعاً در یکی از این سه بخش قرار خواهد گرفت. موتور جستجو در واقع همان وب‌سایت‌هایی هستند که به شما اجازه می‌دهند تا کلمات موردنظرتان را در آن‌ها جستجو کرده و پاسخ سوالاتتان را در آن‌ها پیدا کنید. زمانی که تازه وب‌سایتی را راه‌اندازی کنید تا موقعی که توسط دیگران شناخته و اصطلاحاً برند شوید راه بسیار طولانی در پیش دارید.

به‌طوری‌که برای قرارگیری در ابتدای صف، تخصصی به‌وجود آمده است که وظیفه این افراد نظم‌دهی و بهبود محتواست. در این مقاله برای فهم بیشتر برخی از شما کاربران که ممکن است درباره سئو اطلاعات زیادی نداشته باشید، به‌جای واژه “موتور جستجو” ، از واژه “گوگل” که بزرگترین موتور جستجو در دنیاست استفاده می‌کنیم. به عبارتي ديگر اصطلاح سئو کلاه سياه اشاره به مجموعه‌اي از دستورات دارد که به منظور فريب، بازي و دستکاري الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو با هدف بدست آوردن رتبه‌بندي بالا، بکار مي‌رود. به عبارت دیگر هدف اصلیSEO تکنیکالبهینه سازی زیرساخت یک وب سایت است. در واقع باسئو تکنیکال، می‌توان به موتورهای جستجو کمک کرد تا بدون هیچ مشکلی به وب‌سایت شما دسترسی پیدا کنند، آن را بخزند، تفسیر کنند و فهرست کنند.