دسته‌ها
اخبار

سئو چیست SEO چیست آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو متمم

صورت کلی به دو بخش داخلی و خارجی تبدیل می‌شود و این دو بخش را به 3 صورت می‌توان پیاده‌سازی کرد که به آن‌ها یئو سفید، خاکستری و سیاه گفته می‌شود. مشخص است که سئو سفید برای سایت شما مناسب‌تر است و درکل زمان بیشتری برای به نتیجه رسیدن به طول می‌انجامد. سئو خاکستری فرایندی مابین سئو سیاه‌وسفید است که صرفاً زمان بیشتری طول می‌کشد تا بعد از سئو گوگل متوجه شود که شما قوانین را دور زده‌اید. در مقاله آموزش سئو کلاه سیاه 25 تکنیک منقضی شده به علاوه 7 تکنیک که هنوز بازخورد مثبت دارند را آموزش دادم. قبلا در مقاله اسکیما چیست در مورد این مفهوم اطلاعاتی ارائه شد و سپس در مقاله آموزش اسکیما وردپرس آموزش دادم که چطور بدون نیاز به دانش تخصصی و به کمک افزونه ها، این کدها را به وب سایت خود اضافه کنید.

این شمایید که تعریف می‌کنید چه افرادی و با چه هدفی وارد وب سایتتان شده و از خدمات و محصولات سایتتان بهره ببرند. اگر بودجه کم و زمان زیادی دارید، بد‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید، رجوع به مراکز ارائه دهنده خدمات سئو‌ی کار‌نا‌بلد و غیر‌حرفه‌ای است. اگر به بهبود سئو‌ی سایت خود علاقه‌مندید، اما نمی‌توانید از خدمات سئو‌ی مشاوران و مراکز عالی رتبه بهره ببرید، نگران نباشید. البته ساخت بک لینک در سایت‌های دیگر امری مشکل است و نباید از روش‌های کلاه سیاه برای اینکار استفاده کرد.

  • با مشترک شدن در خبرنامه نردبان، آخرین مطالب مربوط به سئو و بازاریابی دیجیتال را در اینباکس خود دریافت کنید و دانش سئو خود را بروز نگه دارید.
  • فالو یا نوفالو بودن لینک از طریق بررسی کد درون لینک مشخص میشود.
  • تولید محتوا سئو شده تولید محتوایی است که علاوه بر آن که اصول سسو رد آن رعایت شده است متناسب با سلیقه کاربران نوشته شده و میتواند توجه آن ها را جلب کند.
  • برای تصمیم گیری بهتر در نظر داشته باشید که اغلب وب سایت های معتبر، هفته ای حداقل یک بار محتوای سایت رو بروزرسانی می کنند.
  • اگر پا را فراتر گذاشته و محتوا را بدون خلق ارزش جدیدی از سایت‌های دیگر کپی کنیم عملا وارد منطقه سیاه سئو شده‌ایم.

به عنوان مثال، کیفیت محتوا و تحقیق در مورد کلمات کلیدی از عوامل اصلی بهینه‌سازی محتوا هستند و سرعت بارگذاری سایت و سازگاری با موبایل از دیگر فاکتورهای مهم سئوی سایت هستند. در ادامه این راهنما مهمترین فاکتورهای رنکینگ سایت‌ها را با هم مرور خواهیم کرد. موتور جستجو یک ابزار آنلاین است که به افراد برای پیدا کردن اطلاعات مورد نظرشان در اینترنت کمک می‌کند. موتور جستجوی گوگل و موتور جستجوی بینگ مایکروسافت از معروفترین موتورهای جستجو هستند.

سئو موضوع جدیدی نیست

شما بعنوان صاحب یک کسب و کار اینترنتی، با تولید محتوای خوب و ارزشمند، اطلاعات مفید و سودمندی را بطور رایگان در اختیار مخاطبان خود قرار داده، مشتریان بالقوه را به وب سایت خود جذب کرده و مشتریان قبلی خود را حفظ می‌کنید. محتوایی که تولید می‌کنید، پیام شما را انتقال می‌دهد، خوانندگانتان را راهنمایی کرده و آن‌ها را ترغیب به خرید محصولات یا خدمات شما می‌کند. در‌حقیقت، تولید محتوای خوب و با‌کیفیت، از مهم‌ترین کار‌هایی است که برای جذب مشتری و کسب سود در کسب و کار خود، می‌توانید انجام دهید.

توسعه استراتژی و اهداف SEO

Referring Domain به دامنه‌ای گفته می‌شود که بک لینک‌ها از آن داده شده‌اند. برای درک بهتر موضوع، Referring Domain را بعنوان یک شماره تلفن و بک لینک‌ها را تعداد دفعاتی که از سوی آن شماره تلفن تماس داشته‌اید، در‌نظر بگیرید. مثلا اگر یک صفحه یک بک لینک از سایت تسنیم داشته باشد، پس یک Referring Domain دارد. اگر یک بک لینک از سایت تسنیم و یک بک لینک از سایت تابناک داشته باشد، پس دو Referring Domain دارد. و اگر دو بک لینک از سایت تسنیم داشته باشد، در‌واقع باز هم فقط یک Referring Domain دارد.

در سئوی خارجی یا off page، ما به اقداماتی میپردازیم که خارج از سایت خود ما قابل انجام است. اگر وردپرسی هستید، میتوانید از یکی از دو افزونه محبوبی که برای سئوی سایتهای وردپرسی طراحی شده استفاده کنید. این کار باعث میشود محتوای شما، به بخشهای کوچک تر تقسیم شود و کاربر به راحتی بتواند هر بخشی را که به آن نیاز دارد مطالعه نماید. این کار باعث میشود، سایت من ساختار بهتر و دقیق تری از نظر سئو داخلی داشته باشد.

برآورد سختی یک کلمه کلیدی به عوامل مختلفی از‌جمله اعتبار دامنه، اعتبار صفحه و کیفیت محتوا بستگی دارد. سختی کلمه کلیدی یک بخش مهم از فرآیند تحقیق درباره کلمه کلیدی است و به شما در انتخاب بهترین کلمه کلیدی برای سئو کمک می‌کند. Dwell Time یا Time on Page مدت زمانی است که یک بازدید کننده در یک صفحه وب می‌گذراند. این مدت زمان، از وقتی شخص روی یک لینک در صفحات نتایج موتور‌های جستجو کلیک می‌کند شروع شده، و وقتی که مجددا به صفحه نتایج جستجو باز‌گردد یا صفحه را ببندد، پایان می‌یابد. بیایید فرض کنیم شما اولین نتیجه (رتبه 1) صفحه نتایج جستجو را در جستجو‌ی عبارتی خاص باز کردید، اما آن را ارزشمند نیافتید. پس به صفحه نتایج جستجو بازگشته تا روی نتیجه دوم (رتبه 2) کلیک کنید.