دسته‌ها
اخبار

سئو چیست و چه کاربردی دارد انواع سئو SEO چیست اهداف سئو چیست

امروزه اول از همه باید به تجربه کاربران دقت کنید، مطمئن شوید که آنها از فعالیت در سایت شما راضی بوده و محتواهای شما را دوست دارند، سپس و در اولویت دوم به فکر سئو کردن دقیق سایت بیوفتید. گوگل متوجه شده بود که به کمک ربات ها در خیلی مواقع توانایی مقابله با فریب کاری سئوکارها را ندارد اما در مقابل، انسان ها به خوبی میتوانند تعیین کنند که کدام سایت محتوای نامناسب را به جای محتوای با کیفیت ارائه میکند. یک محتوای جذاب تا زمانی که نمره سئو مناسبی نداشته باشد، نمیتواند جایگاه خودش را در نتایج پیدا کرده و مخاطبان را به وب سایت شما وارد کند. اگر در مورد سئو محتوا اطلاعات کمی دارید، به مقاله رایگان آموزش سئو محتوا که به صورت جامع و ویدیویی تدوین شده مراجعه کنید. اگر سرعت سایت شما پایین باشد باید کمی در مورد سئو آن نگران بوده یا حتی گاها بترسید!! موتورهای جستجو به شدت روی سرعت وب سایت شما حساس هستند و در صورتی که استاندارد آن را پایین تشخیص دهند، سعی میکنند وب سایت های معتبرتری را در نتایج جایگزین شما کنند.

  • در پی این علاقه صفحه سایت شما دیرتر بسته می‌شه و کاربر مدت زمان بیشتری رو صرف خواندن سایتتون می‌کنه که خب این نشان‌دهندۀ رضایت کاربران از سایت شماست.
  • سرعت سایت به نظر من یکی از 200 معیار سئو است چون من بارها دیده ام که سایت هایی وجود دارند که از سرعت خوبی برخوردار نیستند ولی در نتایج بالا هستند و بلعکس آن نیز صادق است.
  • صفحاتی که کاملا خوابیده و غیر‌فعال‌اند؛ آن هم بخاطر اینکه عموما محتوای جالبی ندارند و برای کسی جذاب نیستند.
  • ابزارهایی نظیر گوگل آنالیتیکس به شما در این مسیر کمک خواهند کرد.
  • همه این ابزارها زمانی یک لینک را شناسایی میکنند که ربات یا افزونه مرورگر آنها به صفحه ای شامل آن لینک وارد شود.

البته ارزشگذاری فاکتورهای سئو داخلی در هر کدام از این نرم افزارهای آنالیز سئو داخلی سایت متفاوت است. استفاده از نقاط ضعف موتور های جستجو و روش های غیر قانونی برای فریب آن ها را سئو کلاه سیاه می نامند. دلیل استفاده از آن سریع رسیدن به هدف می باشد ولی این ریسک را که دارد که اگر گوگل متوجه خطای شما شود با جریمه سنگینی مواجه خواهید شد. این روش زمانی انجام می شود که برای مدت کوتاهی بخواهید رنک اول را بگیرید. کسانی که سئو کلاه سیاه را انجام می دهند، قصد این را دارند که از تکنیک و روش های بسیار زیرکانه کلاه سیاه مثل پر کردن کلمات کلیدی در مقالات و پست های خود برای رتبه گیری و… استفاده کنند.

مزایای مهم سئو برای کسب و کارهای آنلاین

در سال 2015 گوگل رسماً اعلام کرد، سایت‌هایی که ریسپانسیو یا همان واکنش‌گرا نباشند به جایگاه‌های پایین‌تر نتایج گوگل نزول خواهند کرد. ریسپانسیو بودن سایت به این معنی است که وقتی صفحه را کوچک و بزرگ می‌کنید، یا در دستگاه‌های دیگری مثل موبایل و تبلت آن را باز می‌کنید، ساختار ظاهری آن بهم نریزد. در کل کارهایی که برای سئو انجام می‌شود را به بخش‌ها یا حوزه‌های مختلفی تقسیم می‌کنند. یک نوع تقسیم کار متداول، تقسیم کارهای داخل سایت و بیرون سایت است. به این دو بخش کارها سئو یا بهینه‌سازی داخلی (On-Page SEO) و سئو یا بهینه‌سازی خارجی (Off-Page SEO) می‌گویند.

برترین تکنیک‌های سئو چیست ؟

اگر شخص خاصی مورد نظر شماست که میتوان از نظر تخصصی او بهره مند شد به ما اطلاع دهید تلاش میکنیم تا به لیست متخصصین اضافه کنیم. پیشنهاد میکنم یک مقاله یا یک راهنمای اولیه برای معرفی فعالیت ها و استراتژی های خود ایجاد نمایید و در همان ابتدا در اختیار کارفرما قرار دهید. در طول انجام پروژه نیز با ارائه گزارشات ماهانه و اطلاع رسانی های به موقع اعتماد ایشان را به استراتژی خود تقویت کنید. در حال حاضر دورهمی ها و برنامه های متنوعی در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ برگزار میشود که هدف اصلی آنها افزایش آگاهی عمومی و شکستن همین فضای بی اعتمادی در جامعه است. در بخش کتاب سئو میتوانید مجموعه ای ارزشمند از کتاب های تالیف شده توسط مجموعه وبسیما و محبوب ترین منابع آموزشی انگلیسی را پیدا کنید.

موتور های جستجو، این رفتار را جریمه می کنند زیرا واقعا ارزشی برای بازدید کنندگان ندارد. عوامل مختلفی وجود دارد که بر روی رتبه بندی و سئو شما تاثیر دارد. اگرچه گوگل از الگوریتم های پیچیده ای برای مشخص کردن رتبه بندی شما در موتور جستجو استفاده می کند، اما باز هم می توانید با استفاده از بهترین روش های موجود برای طراحی و تولید محتوای وبسایت، رتبه بندی خودتان را بهبود بخشید. برای بیشتر بخش ها، اکثر مشتریان فقط صفحه اول گوگل، بینگ یا هر موتور جستجوی دیگر را بررسی می کنند.