دسته‌ها
اخبار

سئو چیست و چه کاربردی دارد انواع سئو SEO چیست اهداف سئو چیست

فشرده سازی کدها، بهبود سرعت سایت، امنیت، وضعیت صفحات 404 و ریدایرکت ها، بررسی وضعیت تگ ها و … از جمله اقداماتی هستند که در سئو فنی باید انجام شوند. سئو خارجی سایت شامل تمامی فعالیت هایی است که در محیط داخلی سایت انجام نشده و در ارتباط با سایت های دیگر است و هدف از آن ها ارتقا رتبه و اعتبار وب سایت مدنظر می باشد. اما، عوامل مختلفی از آن ها به صورت خارجی هستند یعنی این عوامل تحت تاثیر بازدید کنندگان و یا خوانندگان وبسایت شما می باشد. مثلا اعتبار سایت شما مبتنی بر کیفیت سایت ها یا افراد دیگری است که از لینک صفحات شما استفاده کرده و یا صفحه شما را برای دیگران به اشتراک می گذارند.

  • به کم این ابزار می‌توانید ببینید در چه رتبه‌ای قرار دارید، مشکلات سایت شما چیست؟، وضعیت سازگاری سایت با موبایل چطور هست؟ و چه سایت‌هایی به سایت شما ارجاع داده‌اند.
  • بدین منظور بایستی بصورت مستمر وضعیت وبسایت خود را مورد بررسی و بازبینی قرار دهید.
  • تا اینجا دقیقاً متوجه شدیم که سئو چیست، سئو به چه معناست و باید دقیقاً چه چیزی را بهینه کنیم.
  • بهتر است که همیشه هوشیار بوده و در مورد جزییات روند انجام کارها از آنها سوالاتی بپرسید.
  • Evergreen Content یا محتوای همیشه سبز محتوایی است که هیچوقت از مد نمی‌افتد و از رده خارج نمی‌شود.

تاثیر نهایی که سئو برروی موتو جستجو می‌گذارد، کیفیت نتایج آن است. وقتی صاحبین سایت‌ها و کارشناس‌های سئو به صورت اصولی کار خود را انجام دهند، کیفیت محتوای موجود در وب بالاتر می‌رود؛ زیرا هدف گوگل رضایت کاربر است. البته این مورد را باید همینجا به اطلاع شما برسانیم که اگر از روش‌های سئوی کلاه سیاه استفاده کنید هم شما و هم گوگل ضرر می‌کنید اما قطعا ضرر شما بسیار بزرگ‌تر از گوگل خواهد بود. پس به هیچ عنوان از روش‌های خلاف و کلاه سیاه که در همین مقاله راجب آن به شما توضیح داده‌ایم استفاده نکنید. سئو داخلی یا آن پیج به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که درون سایت صورت می‌گیرد تا بتوانیم به محبوبیت بیشتری نزد موتورهای جستجو دست پیدا کنیم.

بیشتر از دو ماه هست در این مورد بررسی انجام دادم ولی متاسفانه به نتیجه ای نرسیدم. بعد از راه اندازی سایت جدید هریک از آن صفحات قبلی را به آدرس متناظر آن در سایت جدید ریدایرکت 301 کنید. در تاریخ 5 مارس سایت Moz الگوریتم محاسبه اعتبار دامنه را به روزرسانی کرده است و تقریبا تمام سایت ها با افت یا تغییرات شدید مواجه شدند. در نتیجه این عدد به تنهایی معیار مناسبی برای سنجش اعتبار سایت شما نیست و مقایسه آن با اعتبار سایت های رقیب میتواند معیار دقیق تری باشد.

جریمه‌های گوگل

مجموعه وب جوان از سال 1397 تا سال 1399 در 4 پروژه سئو و بهینه سازی کامل ( 0 تا 100 ) اثر گذار بوده و در 12 پروژه نیز به عنوان مشاور وارد عرصه کاری شده است. جهت فراگیری آموزش سئو و بهینه سازی سایت، می‌توانید با واحد بهینه سازی سایت وب جوان تماس حاصل فرمایید و برای کارآموزی وارد مجموعه ما بشوید. به این سبک از بهینه سازی “فنی” گفته می‌شود چرا که هیچ ارتباطی با محتوای واقعی وب سایت یا تبلیغات خارجی آن وب سایت ندارد. ( بهینه سازی سایت ) به دو دسته سئو داخلی یا On-Page Seo و سئو خارجی یا Off-Page Seo تقسیم میشود.

Keyword Density یا چگالی کلمه کلیدی چیست؟

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو، شامل تمام فعالیت‌هایی است که شما باید در سایت خود انجام دهید تا در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه بهتری را به دست آورید. حال شاید این سوال همچنان در ذهن شما باقی مانده باشد که سئو چیست و با انجام چه فعالیت‌هایی سایت بهینه می‌شود که در این مقاله به طور کامل به توضیح مبانی اولیه سئو می‌پردازیم. وردپرس به صورت اتوماتیک برای هر صفحه یک نسخه RSS تهیه می‌کند که با آدرس feed ساخته می‌شود. این صفحات همگی نوایندکس هستند و تاثیری بر سئو سایت شما ندارند.

به عبارت دیگر، فایل Robots.txt یک فایل متنی است که وبمستر‌ها ایجاد می‌کنند تا به ربات‌های موتور‌های جستجو (اسپایدر‌ها) نحوه بررسی صفحات وبسایت خود را آموزش دهند. البته لازم به ذکر است که برخی موتور‌های جستجو (مطمئنا بجز گوگل، بینگ و یاهو)، این فایل‌ها را کاملا نادیده می‌گیرند و به بخش‌هایی که نباید، وارد می‌شوند. Hierarchical Structure یا ساختار سلسله مراتبی برای یک وبسایت را، مثل شجره نامه خانوادگی در‌نظر بگیرید. اینگونه صفحات در ساختار خاصی جای می‌گیرند و با کمی تلاش، می‌توانید از این ساختار برای تقویت و بهبود سئو‌ی سایت خود استفاده کنید. در ساختار سلسله مراتبی، شما برای صفحات، طبقه بندی و ترتیب خاصی در‌نظر می‌گیرید. اگر یک صفحه وب، صفحات دیگری را که از نظر موضوعی مرتبط بوده پوشش دهد، صفحه والد محسوب می‌شود.