دسته‌ها
اخبار

سئو چیست تعریف سئو در سال ۲۰۲۱

اگر چه به نظر نمی‌رسد تاکید بر اهمیت SEO چندان ضروری باشد،‌ اما بد نیست مروری به برخی آمارهای منتشر شده درباره موتورهای جستجو داشته باشیم‌. بله مطالب اگر در زیر دامنه و دامنه اصلی کپی باشند شما دچار جریمه خواهید شد و به سئو شما اسیب وارد می شود. در صورتیکه می خواهید به سئو سایت شما آسیب وارد نشود می توانید مطالب زیر دامنه خود را Noindex یا ریدایرکت نمایید تا مشکلی پیش نیاید.

  • یعنی آدم‌ها نمی‌گذارند که موتور باشد و بر اساس فاکتورهای صرفا مکانیکی و ماشینی سایت‌ها را رتبه بندی کند.
  • یک شرکت سئو خدمات بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو را به کسب و کارها ارائه می دهد تا به آنها کمک کند در فضای وب بیشتر دیده شوند.
  • فراموش نکنید که کار سئو فقط به جذب بازدیدکننده از گوگل، محدود نمی‌شود.

این فهرست‌ها به آنها کمک می‌کند که بتوانند پاسخ‌ جستجوهای کاربران را سریع‌تر ارائه کنند. این الگوریتم یک سال بعد از پاندا به گوگل اضافه شد و وظیفۀ آن مبارزه با لینک‌سازی اسپم است. با ظهور الگوریتم پنگوئن گوگل، سایت‌هایی که بک‌لینک‌های انبوهی از سایت‌های بی‌کیفیت و اسپم دریافت کرده بودند از نتایج اولیه موتور جستجوی گوگل حذف شدند. منظور از لینک‌بیلدینگ یا لینک‌سازی خارجی، دریافت لینک از سایت‌های دیگر به سایت خودمان است. موتورهای جستجوگر از لینک ها برای تعقیب وب سایت ها استفاده می کنند؛ آنها لینک‌های موجود در بین تک‌تک صفحات وب سایت‌تان را دنبال می‌کنند و در تصویری بزرگتر، تمام لینک‌های موجود در بین وب‌سایت‌ها را زیر نظر دارند. حالا در این مقاله درباره تکنیک‌های مختلف سئو (یعنی کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری) حرف می‌زنیم، با سئو داخلی و خارجی و نکات مهم هر کدام آشنا می‌شویم.

به این نکته نیز دقت کنید که برای داشتن ترافیک بالا از طرف موتورهای جستجو، این مساله الزامی است که سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو قرار گیرد. می‌­توانید برای آشنایی با قصد کاربر، کلمات کلیدی مد نظرتان را گوگل کنید تا بتوانید نتایج را ببینید و پیشنهادهای گوگل در انتهای صفحه را نیز ارزیابی‌کنید. برای چنین کاری، مقاله «تحقیق کلمات کلیدی چیست؟» را حتماً بخوانید. مثلاً با درج کلمه سئو در گوگل، عبارت‌های دیگری که کاربران جستجو می‌کنند، پیشنهاد می‌شود.

شاید در نگاه اول اصطلاح تولید محتوا یک اصطلاح سئو محسوب نشود اما نقش بسیار بسیار مهمی در بهینه سازی سایت دارد. هر صفحه از سایت می بایست شامل محتوایی باشد تا به خوبی به کاربران معرفی شود. محصولات باید محتوا داشته باشند تا کاربران بتوانند آن را بشناسند و خریداری کنند. به طور کلی تولید محتوای باکیفیت همان طور که قبل‌تر گفته شد، کمک ویژه ای به سئو سایت و رسیدن به نتایج اول گوگل می کند. با بهبود سئو سایت، جایگاه صفحات وب سایت و محتوای شما در نتایج موتورهای جستجو ساده ارتقاء پیدا می کند.

Organic Search چیست و چه تفاوتی با Paid Search دارد؟

در برخی مواقع که در هنگام تعویض قالب در سئو مشکل پیش می آید بدلیل رعایت نکردن موارد بالا است. شما می توانید ابتدا قالب جدید خود را در یک آدرس تستی بارگذاری نمایید و بعد از تست موارد سئو آن را جایگزین نمایید. چرا سئو ضروری است؟ باید بدانیم که مردم در حال حاضر تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در اینترنت جستجو می کنند.جستجو دیگر محدود به رایانه ها و حتی تلفن های همراه نیست و شامل ساعت، عینک و پیشرفته ترین دستگاه های هوشمند می شود.

پاسخ به سوال “سئو چیست؟” از زبان متخصصین ایرانی

مطمئنا بدون سئو نمی توان حضور موفقی در فضای آنلاین و موتورهای جستجو را تجربه کرد. در طرف مقابل نیز بدون استفاده از گوگل ادوردز نیز نمی توانید مخاطبین هدف، رفتارهای آنها و کلمات کلیدی مورد جستجویشان را شناسایی کنید. در گذشته که تعداد سایت‌ها کمتر بود، موتورهای جستجو با معیارهایی مانند سرعت بارگذاری، عنوان‌های مناسب و محتوای استاندارد و… آن‌ها را از نظر سئو رتبه بندی می‌کردند. اما به تدریج تمام این فاکتورها به صورت پیش فرض در میان سایت‌ها رعایت شد و گوگل نیاز به فاکتورهایی جدید برای ارزیابی آن‌ها داشت. بنابراین همیشه الگوریتم‌ها و معیارهایی جدید برای سئو سایت‌ها در نظر می‌گیرد.

تنها تفاوت عمده وبلاگ با وبسایت این است که وبلاگ مرتبا با محتوای جدید بروز‌رسانی می‌شود و محتوا‌های آن به ترتیب زمانی معکوس نمایش داده می‌شوند (پست‌های جدید اول قرار می‌گیرند). علاوه بر اینکه وبسایت‌ها ماهیتی استاتیک (ثابت) دارند و مکررا بروز‌رسانی نمی‌شوند، محتوا‌های آن‌ها نیز در صفحات مختلف دسته بندی می‌شوند. بسیاری از سئوکاران و وبسمتران به اشتباه به این باورند که ارجاع دادن به سایت‌های دیگر منجر به ترک سایت توسط کاربر خواهد شد و تاثیر منفی بر سئو سایت و اسپم اسکور سایت دارد. اما حقیقت این است که از نقطه نظر سئو ارجاع به منابع با کیفیت تاثیر مثبت بر سئوی سایت شما خواهد داشت. موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ برای بررسی صفحات مختلف در وبسایت‌ها از ربات‌ها استفاده می‌کنند.

برآوردها نشان میدهد که حدود 70٪ از کل ترافیک سایت ها از کلمات کلیدی Long-tail است. موتورهای جستجوی زیادی وجود دارند، اما این گوگل است که بیشترین پیشرفت را در کسب اطلاعات، درک زبان و پردازش زبان طبیعی داشته است. یک موتور جستجو ابزار آنلاینیست که به شما کمک میکند تا اطلاعات مورد نظر خود را در اینترنت پیدا کنید. کارهایی هستند که همه قادر به انجام آن هستند اما مفاهیمی هم در آن وجود دارند که درک و پیاده سازی آنها نیاز به زمان و تلاش بیشتری دارد. تصمیم مهم اینست که آیا زمان کافی برای یادگیری تمام بخش های سئو دارید یا ترجیح میدهید یک سئوکار برای وب سایت خود استخدام کرده و زمان خود را برای کارهای دیگر صرف کنید. اصطلاحات سئو داخلی و سئو خارجی بر اساس نوع اقدامات شما در وب سایت طبقه بندی می شوند.

در سئو، سئوکار با توجه به علم و تجربه خود، فاکتورهای لازم برای بهینه شدن سایت را در آن پیاده سازی کرده و سعی میکند هر صفحه از آن را “روی کلمات” مربوطه، در نتایج جستجو به رتبه بهتری برساند. محتوای ضعیف یا بدون اطلاعات کافی؛ بعضی از شرکت ها تلاش می کنند تا از روش های ساده برای تولید محتوا استفاده کنند و محتوای ضعیفی را در وبسایت خودشان قرار میدهند. اما، محتوایی که اطلاعات کمی داشته باشد معمولا تاثیر منفی بر روی سئو شما ایجاد می کند. این محتوا برای بازدید کنندگان وبسایت شما مفید نیست در نتیجه گوگل و دیگر موتورهای جستجو سایت شما را به خاطر محتوای ضعیف جریمه می کنند.

سئو یک استراتژی بازاریابی ضروری برای وب سایت میباشد که هر روز در حال رشد و ارتقاست. موتور گوگل روزانه چند صد میلیون بار توسط کاربران مختلف در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و از این طریق روزانه صدها میلیون دلار درآمد به‌ دست می‌ آورد. موفقیت‌ها و پیشرفت‌های گوگل در این زمینه باعث شد تا موتور جستجوی یاهو در سال 2000 از الگوریتم گوگل تبعیت کند. هر دو در مکانی مناسب و موردنیاز قرار می‌گیرند یا حتی ممکن است تکی موردنیاز باشند؛ پس هیچ یک از آنها از دیگری بهتر نیست و درواقع هرکدام دارای انواع ویژگی و خصوصیاتی هستند. اگر دوست دارید و علاقه‌مند هستید که مخاطبان و کاربران با سایت شما بیشتر تعامل کنند بهتر است که اصل‌های قواعد و خوانایی متن‌ها را در تولید محتوا با توجه و دقت زیادی رعایت کنید، زیرا مطلبی که نخوانده بماند هیچ ارزشی ندارد.