دسته‌ها
اخبار

سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟

سئوکاران باهوش می دانند که باید از بک لینک ها و محتوا فراتر بروند. آنها باید نیازهای جستجوگران را در زمینه یک کلمه کلیدی درک کنند. این مسئله یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه بود که طی آن کاربران مختلف برای عبارت کلیدی های متعدد وارد یک صفحه می شدند و آن صفحه رنک و ورودی کلی وب سایت را به شدت افزایش می داد. یادتان است که در بالاتر بیان کردیم که سئو یعنی هماهنگی سازی سایت خود با الگوریتم رتبه بندی گوگل؟ خب باید بگوییم که برخی فعالیت ها وجود دارند که خارج از این چارچوب بوده و می توانند رتبه وب سایت شما را افزایش دهند! در ادامه بیشتر در مورد این مسئله صحبت خواهیم کرد و فعلا کاری با این نوع فعالیت ها نداریم.

  • بهینه سازی انواع سایت برای موتورهای جستجو تقریباً از اصول یکسانی پیروی می کند، فقط گاهی برای انواع بخصوصی از کسب و کارها تمرکز روی برخی اصول بیشتر است یا یکسری اصول و استثنائات به آن افزوده می شود.
  • هر‌چه این معیار‌ها در تولید یک محتوا و ساختار کلی یک وب سایت بیشتر رعایت شوند، الگوریتم‌های موتور‌های جستجو رتبه‌های بهتری به آن صفحات اختصاص می‌دهند.
  • احتمالا شما با استفاده از ابزارها این آنالیز را انجام داده اید در حالیکه بسیاری از این لینک ها به مرور زمان حذف شدند (هنوز در گزارش ابزارها هستند) یا توسط ما در بخش Disavow به عنوان لینک مخرب به گوگل معرفی شدند.
  • در حال حاضر هیچ ارتباط مستقیمی بین شبکه های اجتماعی و سئو وجود ندارد.

موتورهای جستجوی اولیه، نظیر آلتا ویستا یا اینفوسیک، الگوریتم‌های خود را جهت جلوگیری مدیران وب در دست‌کاری رتبه‌ها، مجدداً سازگار کردند. گوگل اینستنت، یا جستجوی زمان واقعی، در اواخر سال ۲۰۱۰ در تلاشی به‌منظور به‌هنگام‌تر و مرتبط نمودن جستجوها ارائه شد. به‌طور تاریخی، مدیران وب‌سایت‌ها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها روی بهینه‌سازی یک وب‌سایت و ارتقای رتبهٔ جستجوی آن زمان گذاشته‌اند. لینک سازی هدفمند یا لینک بیلدینگ در سایت نیاز به رعایت اصول خاصی دارد و نمیتوان همین طوری صرفا چون باید سایت لینک داخلی و خارجی داشته باشد یکسری لینک داخلی و خارجی در آن ایجاد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سئو کلاه سفید و تکنیک های این سئو میتوانید مقاله سئو کلاه سفید چیست را مطالعه کنید. برای آن که یک سایت در رتبه بالای جستجوی گوگل قرار بگیرد لازم است که همه چیز درباره سئو را بدانید و مراحل سئو سایت را از همان ابتدای ساخت سایت رعایت کنید.

منظور از کلمات کلیدی، آن کلماتی است که در زمینۀ شما اهمیت دارند و کاربران بیشتر آنها را جستجو می‌کنند. با شناختن این کلمات شما می‌توانید تمرکز خود را به سمت آنها معطوف نمایید و مطمئن شوید که هنگام جستجوی این کلمات، وب‌سایت شما در صحفۀ اول جستجو نمایش داده شود. بدین ترتیب می‌توانید بیشترین تعداد کاربران مرتبط را به سمت وب‌سایت خود رهنمون سازید و مشتریان بیشتری داشته باشید.

خدمات سئو چیست؟ چه خدماتی برای سایت من مناسب است؟

سئو امروزه قدرتمند ترین ابزار کسب و کارها برای بازاریابی تبدیل شده و تقریبا من میتونم بگم بدون سئو، کسب و کارها نمی تونند در این بازار دوام بیارند. در ابتدا برامون سخت بود که هزینه ای رو صرف کنیم، بدون اینکه نتیجه کوتاه مدتی رو مشاهده کنیم. اما بعد از چند ماه همه چیز عوض شد و این سیل ترافیک بود که به سایت ما سرازیر میشد. فایل robots واقع در مسیر ریشه وب سایت ها بوده و این فایل با دستورات خود به راهنمایی ربات های موتورهای جستجو در هنگام پایش و خزیدن در وب سایت ها می پردازد. غالب سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس دست به تولید اتوماتیک این فایل می زنند. شاید شما با این کار افزایش رتبه موقتی را مشاهده کنید، اما از دید گوگل بک لینک هایی تاثیر گذار هستند که به صورت طبیعی و تنها با هدف ایجاد ارتباط بین محتواهای مشابه ایجاد شده باشند.

این دو روش کاملا مجزا از یکدیگر هستند و هیچ کدام بر دیگری تاثیر مستقیم ندارد. مدیرانی که می‌خواهند به جایگاه نخست موتورهای جستجو دست یابند و در طولانی مدت جایگاه خود را حفظ کنند لازم است از تلفیق این دو روش برای دستیابی به اهداف خود استفاده کنند. جهت راهنمایی های بیشتر در این زمینه می توانید مقالهسئو یا ادوردز ؟ کدامیک برای کسب و کار شما بهتر است ؟ را مطالعه بفرمایید. برای رسیدن به رتبه های بالاتر، قوانین گوگل و سایر موتورهای جستجو را زیر پا می گذارد و به نوعی موتور جستجو را فریب می دهد. این روش معمولا توسط افراد بی تجربه و سئو کارهای تازه کار استفاده می شود.

۱۰- بهینه سازی محتوای سایت در سئو

ناگفته نماند که برخورداری از یک سایت دوستدار سئو امکان پذیر نیست، مگر اینکه رویکرد سئو پیش از طراحی آن لحاظ شود و ساختار سایت از همان ابتدا در جهت بهینه سازی شکل بگیرد. اگر از تکنیک های سئوی کلاه حاکستری درست و بجا استفاده شود، می تواند یک فرصت طلایی برای ارتقای رتبه بندی سایت باشد ولی استفاده نامناسب از شیوه های این تکنیک سئو می تواند سایت را با خطراتی مواجه کند. عنوان صفحات در نتایج جستجو نشان داده می شود و باید برای کاربران جالب باشد.

استراتژی سئو چیست و چگونه یک استراتژی سئو تدوین کنیم؟

در چنین شرایطی بک لینک ها می توانند نقش پر رنگی بازی کرده و تفاوتی بین محتوای شما و سایر رقبا ایجاد کنند. حضور این دو مورد در کنار هم میتواند قدرت بسیاری برای وب سایت شما ایجاد کند. اگر باز هم نتوانستید که رتبه خوبی کسب کنید، تجربه کاربری صفحه مورد نظر خود را بررسی کرده و حتی محتوای آن را دستخوش تغییر نمایید. سئو فرایندی قاعده مند است که موجب افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو می گردد و در نتیجه ترافیک بیشتری برای وب سایت ایجاد خواهد شد. یکی دیگر از معیار‌های اساسی در بهینه سازی موتور‌های جستجو ، Off Page Seo یا سئو‌ی خارجی است. با بکار بردن تکنیک‌های سئو‌ی خارجی می‌توان رتبه صفحات سایت را بالا برد.

Sitemap یا نقشه سایت، همانطور که از اسمش می‌توان فهمید، نقشه‌ای از سایت شماست که به موتور‌های جستجو در پیدا‌کردن، کرال کردن و ایندکس کردن تمام محتوا‌های موجود در وبسایت شما کمک می‌کند. به بیانی دیگر، نقشه سایت یک فایل XML است که با URLهای صفحات یک سایت پر شده است و حکم آرشیوی از تمام صفحات و محتویات سایت را دارد. Sitemap همچنین به موتور‌های جستجو می‌گوید که کدام صفحات در وبسایت شما مهم‌تر هستند. با وجود اینکه گوگل بطور رسمی اعلام نکرده است که Dwell Time معیاری در رتبه بندی سئو محسوب می‌شود، اما ما می‌دانیم که گوگل برای تجربه کاربر ارزش ویژه‌ای قائل است.

اگ می خواهید از طریق سئو افزایش بازدید کننده داشته باشید فقط روی صفحه اول تمرکز نکنید . آن وقت است که دیگر روی فاکتور ها هم مثل افزایش سرعت سایت نیز باید کار کنید. با افزونه های زیادی که وجود دارند امکان افزایش سرعت سایتتان است. سایتهایی که در زمان کم کاربران خود را منتظر گزارش مطالب خود می گذارند .